قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > ۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند

۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند

روزهای شما پر از جریان دائمی تصمیمات است. مطالعه ای از دانشگاه کلمبیا نشان داد که روزانه  حدود ۷۰ تصمیم گرفته  می شود.در این مطلب ۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند را برای شما بازگو می کنیم.

۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند
۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند

بعضی از تصمیمات جزئی هستند ، مانند اینکه چه چیزی بخوریم ، از کدام مسیر با ماشین به محل کار برویم یا برای انجام وظایف به چه ترتیب عمل کنیم. موارد دیگر دشوارتر هستند ، مانند تصمیم گیری بین دو پیشنهاد شغلی ، اینکه آیا بخاطر  شخصی که دوستش دارید به یک شهر جدید بروید یا اینکه چگونه یک فرد سمی را از زندگی خود جدا کنید.

با تصمیمات زیادی که هر روز اتخاذ می شود ، یادگیری اولویت بندی و تصمیم گیری موثر برای موفقیت و خوشبختی ضروری است.

اگرچه بسیاری از استراتژی ها وجود دارد که افراد موفق برای تصمیم گیری موثر استفاده می کنند ، آنچه در زیر می آید خلاصه این روش ها است.

۱۰ راهی که افراد موفق تصمیم های هوشمندانه می گیرند:

۱-آنها تصمیمات کوچک را به روال تبدیل می کنند.

تصمیم گیری مانند یک عضله عمل می کند: همانطور که در طول روز از آن استفاده می کنید ،ممکن است  بیش از حد خسته کننده شود. یکی از بهترین استراتژی هایی که افراد موفق برای رفع خستگی تصمیم گیری خود استفاده می کنند ، حذف تصمیمات کوچکتر از طریق تبدیل آنها به کارهای روزمره است. با این کار منابع ذهنی برای تصمیمات پیچیده تر آزاد می شود.

استیو جابز هر روز یک پیراهن سیاه بر تن می کرد. مارک زاکربرگ هنوز لباس هودی می پوشد. هر دو اظهار داشتند که این اقدامات نمادین نتیجه ساده سازی کارهای روزمره است که برای کاهش خستگی تصمیم گیری انجام می شود.

 آنها هر دو از توانایی محدود روزمره ما در تصمیم گیری خوب آگاه بودند ، مانند باراک اوباما که گفت: “خواهید دید که من فقط کت و شلوارهای خاکستری یا آبی می پوشم. من سعی می کنم تصمیمات جزئی  را کمرنگ کنم. من نمی خواهم درباره آنچه می خورم یا می پوشم تصمیم بگیرم ، زیرا  کارهای  زیادی برای تصمیم گیری دارم.”

۲-آنها تصمیمات بزرگ را صبح می گیرند.

قبل از مشغول شدن به کارهای کم اهمیت تر و خستگی ناشی از آنها تصمیمات مهم خودرا بگیرید .برای این کار وقتی هنوز ذهن شما سرحال است و  با یک سری تصمیمات مهم روبرو هستید ،اقدام کنید.

 یک ترفند عالی این است که زود بیدار شوید و پیچیده ترین کارهای خود را انجام دهید قبل از اینکه با یک سری تصمیمات جزئی منحرف کننده مشغول شوید.

یک استراتژی مشابه این است که برخی کارها را از شب قبل انجام دهید. به عنوان مثال ، لباس خود انتخاب کنید تا حتی هنگام بیدار شدن مجبور نباشید به آن فکر کنید.

۳-آنها به احساسات خود توجه می کنند.

یک جمله قدیمی وجود دارد: “بر اساس احساسات موقتی تصمیم دائمی نگیرید” ، و قطعاً درست است. افراد موفق احساسات خود را (از جمله شدت و تأثیر آنها بر رفتار) می شناسند و درک می کنند تا بتوانند تصمیمات را تا حد ممکن عینی و منطقی بگیرند.

۴-آنها نظرات خود را به طور عینی ارزیابی می کنند.

وقتی افراد واقعاً درگیر یک تصمیم گیری می شوند ، افراد موفق گزینه های خود را با مجموعه ای از معیارهای از پیش تعیین شده می سنجند زیرا می دانند این امر تصمیم گیری را آسان تر و موثرتر می کند.

در اینجا چند معیار مفید برای بررسی وجود دارد:

این تصمیم چه نفعی برای من دارد؟

آیا به من آسیب می رساند؟

به چه درد می خورد ؟

آیا از این تصمیم پشیمان می شوم؟

آیا از این که این تصمیم را نگرفتم پشیمان خواهم شد؟

آیا این تصمیم منعکس کننده ارزشهای من است؟

۵- آنها  با تصمیمات می خوابند.

خوابیدن بر اساس تصمیم خود اطمینان می دهد که وقتی به زمان تصمیم گیری  نزدیک می شوید وضوح فکری داشته باشید. همچنین به شما اجازه می دهد تا احساسات شما روند خود را طی کنند.

 وقتی خیلی سریع تصمیم بگیرید ، تمایل به واکنش نشان می دهید ، اما وقتی به تصمیم خود تمرکز و وقت بیشتری می دهید ، جنبه های مهم آن را که قبلاً نمی دیدید ، در معرض دید قرار می دهید.

۶- آنها زیاد منتظر نمی مانند.

افراد موفق اهمیت جمع آوری اطلاعات را تا آنجا که می توانند می دانند ، اما در عین حال اطمینان حاصل می کنند که وقت کشی نکنند. افراد موفق به جای انتظار برای آماده شدن همه چیز  ، می دانند که برای رسیدن به تصمیم خود باید یک جدول زمانی داشته باشند. وقتی آنها این تاریخ را تعیین کردند ، انگیزه می گیرند که تکالیف خود را انجام دهند .

۷-آنها برای شارژ مجدد از ورزش استفاده می کنند.

استرس ناشی از یک تصمیم مهم ، به طور طبیعی کورتیزول ، ماده شیمیایی تولید کننده پاسخ  جنگ یا گریز ، تولید می کند. کورتیزول توانایی شما برای تفکر واضح و منطقی را  محدود می کند. وقتی متوجه شدید درمورد یک تصمیم استرس دارید ، ورزش کنید.

 فقط ۳۰ دقیقه زمان لازم است تا یک وضعیت  مناسب با سوخت آندورفین بدست آورید تا وضوح ذهنی شما برگردد. ورزش همچنین با استفاده عملی از کورتیزول به شما کمک می کند تا از حالت جنگ یا گریز عبور کنید. تحقیقات نشان می دهد که ورزش طولانی مدت عملکرد کلی مناطق مسئول تصمیم گیری  مغز را بهبود می بخشد.

۸-آنها همیشه به قطب نمای اخلاقی خود برمی گردند.

افراد موفق هنگام تصمیم گیری مهم اهمیت پایبندی به اخلاق را می دانند. اخلاق هنگامی که احساسات شما را به سمت دیگری سوق می دهد ، به عنوان راهنمای قابل اعتماد عمل می کند.

۹-استفاده از مشورت دیگران

هنگام نزدیک شدن به یک تصمیم ، ما تمایل طبیعی داریم که به جای جمع آوری اطلاعات و سپس انتخاب یک طرف ، اول انتخاب خودمان را انجام دهیم  و سپس از دیگران تایید بگیریم.

 یک راه عالی برای غلبه بر این حالت  ،مشورت گرفتن از افرادی است که دیدگاه های مختلفی نسبت  به وضعیت شما  دارند. دیدگاه های آنها به شما کمک می کند گزینه های خود را عینی تر بسنجید و گرایش های ذهنی یا غیر منطقی خود را تشخیص دهید

۱۰-آنها در تصمیمات قبلی تأمل می کنند.

مارک تواین ماهیت پیچیده تصمیم گیری را اینگونه توصیف کرد: “تصمیمات خوب از تجربه حاصل می شود ، اما تجربه از تصمیمات بد ناشی می شود.”

 این بدان معنا نیست که تنها راه برای تبدیل شدن به یک تصمیم گیرنده عالی ، اشتباه کردن است. این فقط به این معنی است که مهم است که تصمیمات گذشته را فراموش نکنید. افراد موفق به اندازه کافی از تصمیمات گذشته آگاه هستند تا در صورت بروز موارد مشابه از آنها برای منافع خود استفاده کنند.

با عواقبی که می تواند روزها ، هفته ها و حتی سال ها به طول انجامد ، تصمیم گیری عالی تلاشی است که ارزش هر لحظه  از وقت و انرژی شما را دارد.

بیشتر بخوانید:

۱۰ کاری که آدم های موفق انجام نمی دهند

منبع:

۱۰ Ways Successful People Make Smart Decisions

https://www.success.com/10-ways-successful-people-make-smart-decisions/

دیدگاهتان را بنویسید