قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > ۵ راز جالب درباره موها

۵ راز جالب درباره موها

موها نقش بسیار زیادی در زیبایی ظاهری واعتماد به نفس ما دارد.اما همیشه از والدین و بزرگترهایمان چیزهایی شنیده ایم که درست یا غلط بودن آنها همیشه برایمان سوال بوده است.

در این مقاله به چند تا از این اسرار می پردازیم و سعی می کنیم بفهمیم چقدر پایه درست دارند.

کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می شود

۱-کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها می شود!

نگران نباشید کندن موهای سفید باعث زیاد شدن آنها نمی شود.هرچند کندن موها باعث تحریک فولیکول ها می شود و باعث رشد عجیب و غریب موها می شود .با اینحال دلیل نمی شود که همیشه موچین بدست دنبال موهای سفید بگردید.

کوتاه کردن موها باعث رشد سریعتر موها می شود

۲-کوتاه کردن موها باعث رشد سریعتر موها می شود!

هرچند کوتاه کردن منظم و دوره ای موها باعث مرتب شدن ظاهر شما می شود ولی هیچ کمکی در رشد سریع موهای شما نمی کند.چون نوک موهای شما کوتاه می شود که اصطلاحا” به آن نوک گیری می گویند در حالیکه رشد موها از ریشه اتفاق می افتد.

شامپو ها بعد از مدتی تاثیرشان را از دست می دهند

۳-شامپو ها بعد از مدتی تاثیرشان را از دست می دهند!

این عقیده از آنجا می آید که موها بعد از مدتی به یک محصول عادت می کنند و دیگر آن شامپو خاصیت قبلی را ندارد.اما این موضوع ثابت شده نیست.البته اغلب شامپوها باعث بهم خوردن ph موهاو خشکی آنها می شوند که یکی از دلایل ریزش مو است.

موخوره و شکستگی نوک موها قابل ترمیم است

۴-موخوره و شکستگی نوک موها قابل ترمیم است!

واقعیت تلخ این است که شکاف و شکستگی نوک موها قابل ترمیم نیست و باید آنها را بطور مرتب کوتاه کرد.شستشوی بیش از حد ، نور خورشید ، گرد و خاک و مواد شیمیایی از عوامل اصلی شکاف نوک موهاست.

هرچقدر بیشتر موها را شانه کنید ، سالم تر خواهند بود

۵-هرچقدر بیشتر موها را شانه کنید ، سالم تر خواهند بود!

نه اصلا” اینطور نیست.لازم نیست روزی ۱۰۰ بار موهایتان را شانه کنید.شانه کردن شدید و بیش از حد باعث آسیب به ریشه ها و فولیکول های مو می شود.

منبع ریدرز دایجست

دیدگاهتان را بنویسید