قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ۵ راه برای داشتن خواب عمیق

۵ راه برای داشتن خواب عمیق

کاملا” بدیهی  است داشتن خواب عمیق یکی از نیازهای اساسی انسان هاست که با داشتن آن بالا بودن کارایی و آمادگی انسان برای انجام کارهای روزمره تضمین می شود.

خواب عمیق یعنی اینکه بدن ما سخت تلاش می کند که خستگی های روز گذشته را از تن مان بدر کند و ذهن و جسم ما را آرام کند.

جای تعجب نیست که افرادی که اغلب می گویند آنها به خوبی استراحت می کنند ودر طی روز آماده تر هستند ، نشان میدهد که خواب عمیق دارند.

اگر نیمه شب از خواب بیدار می شوید و خوابیدن دوباره برایتان سخت است این مقاله را بخوانید.

۵ راه برای داشتن خواب عمیق
۵ راه برای داشتن خواب عمیق

۵ راه برای داشتن خواب عمیق:

ابتدا هر کسی که می خواهد خواب عمیقی داشته باشد می بایست یک سری اصول اولیه مانند تغذیه،ورزش،حذف وسایلی که در اتاق خواب حواس را پرت می کند را رعایت کند.

۱-خاموش کردن صفحات روشن مثل موبایل یا تلویزیون :

حداقل یک ساعت قبل از خواب موبایل یا تلویزیون را خاموش کنید،چرا که نور آبی صفحات آنها باعث به هم خوردن زمان بدن  و چرخه خواب می شود.

۲- در ساعت خاص بخوابید و بیدار شوید:

حتی در روزهای تعطیل هم سعی کنید این عادت را ترک نکنید.حفظ الگوی خواب باعث تنظیم چرخه خواب شما می شود.در ساعت خاص بخوابید و بیدار شوید.

۳-دمای مناسب برای اتاق خواب خود را پیدا کنید:

بعضیها گرما را می پسندندو بعضی ها هم سرما را. اما فیزیولوژی و علم بر این باورند که درجه حرارت مناسب  بدن برای استراحت در شب در حدود ۶۷ درجه فارنهایت یا ۱۹٫۵ درجه سانتیگراد است.

۴-شام یا ورزش سنگین ممنوع:

حداقل ۳ ساعت پیش از خواب غذای سنگین نخورید و یا ورزش سنگین انجام ندهید چون باعث فعال شدن بیشتر بدن می شود و خواب را مختل می کند.

۵-کاهش  استرس:

البته گفتنش از انجام دادنش راحت تر است. با این حال، به هرشکل  استرس خود را کاهش دهید . چه از طریق مراقبه، ورزش، طب سوزنی و یا تغییر شیوه زندگی – شما می توانید ذهن و بدن خود را آرام کرده و به خودتان فرصت  بیشتر برای استراحت شبانه هدیه کنید.

این ۵ راه برای داشتن خواب عمیق را امتحان کنید امیدواریم که خواب آرام و عمیقی داشته باشید.

منبع : ouraring

دیدگاهتان را بنویسید