قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > راه‌های ترمیم ناخن شکسته در خانه

راه‌های ترمیم ناخن شکسته در خانه

اگر به ناخن‌های بلند علاقه‌مندید، احتمالا تجربه شکستن آن‌ها را هم داشته‌اید. وقتی گوشه ناخن می‌شکند، احتمال اینکه به لباس یا مو گیر کند زیاد است؛ بسیاری از افراد پس از اینکه ناخنشان می‌شکند، آن را کوتاه می‌کنند. اما چند راه ساده ترمیم موقت یا دائم ناخن‌ها در خانه هم وجود دارد که می‌توان جایگزین کوتاه کردن آنها باشد.

راه‌های ترمیم ناخن شکسته در خانه
راه‌های ترمیم ناخن شکسته در خانه

 مراقبت از ناخن

اگر ناخن‌ها زیاد می‌شکنند، ممکن است میزان تعدادی از ویتامین‌ها و املاح معدنی در بدن کاهش یافته باشد و بهتر است با پزشک مشورت کنیم. چنانچه شکستگی ناخن‌ها ناشی از کمبود این مواد باشد، با استفاده از ویتامین‌های لازم، آن‌ها را از درون تقویت کنید.

مثل بقیه بدن، آبرسانی برای ناخن‌ها هم ضروری است. برای این کار، از محصولات از بین‌برنده کوتیکول که به فرم مایع، روغن و کرم در بازار موجودند، استفاده کنید. این محصولات پوست مرده اطراف ناخن را لایه‌برداری و آن‌ها را نرم می‌کنند.

برای سلامت بیشتر ناخن‌ها هرازگاه، لاک، ژل یا هرگونه ماده پوشاننده روی ناخن‌ها را پاک کنید و اجازه دهید آن‌ها چند روزی نفس بکشند.

با این مقدمه، به سراغ روش‌های ساده ترمیم ناخن شکسته می‌رویم که می‌توانید در خانه به کار ببرید.

ضدعفونی

هرچند ممکن است ناخن بدون هیچ خونریزی‌ بشکند، مهم است که آن را با چیزی مثل کرم‌های ضدعفونی‌کننده یا پنبه الکلی ضدعفونی کنید. این کار از عفونی شدن پوست آن ناحیه جلوگیری می‌کند و با حذف روغن‌های اضافه از بستر ناخن، باعث می‌شود لاک بعدی بهتر روی ناخن ثابت می‌شود.

 چسب ناخن

با استفاده از چسب ناخن می‌توانید قسمت شکستگی را بچسبانید. برای این کار روی بخش شکسته کمی چسب ناخن بزنید و با خلال دندان آن را صاف کنید. سطح ناخنتان را فشار دهید تا چسب در جای خود خشک شود. حالا ناحیه ترمیم‌شده را با سوهان ناخن صاف کنید و تاپ کت (محصولی که مرحله آخر مانیکور برای پیشگیری از آسیب دیدن ناخن‌ها استفاده می‌شود) بزنید.

چای کیسه‌ای

تعجب نکنید! با استفاده از پارچه چای کیسه‌ای، می‌توانید قسمت ترک‌خورده را بپوشانید. برای این کار اول باید یک لایه چسب ناخن بزنید، سپس تکه کوچکی از پارچه چای کیسه‌ای را روی قسمت ترک خورده بگذارید و مجددا چسب ناخن بزنید. اگر ظاهر آن کمی برجسته شده، با سوهان ناخن نرم سطح آن را صاف کنید و لاک بزنید.  

روکش ابریشمی ناخن

روکش‌های ابریشمی ناخن‌ در داروخانه و فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی به فروش می‌رسند. ناخن شکسته خود را سوهان‌ بزنید تا لبه‌های ناهموارش صاف شود. سپس چسب ناخن را روی محل شکستگی بزنید و روکش ابریشمی را که به اندازه دلخواه کوتاه کرده‌اید، روی ناخن‌ بچسبانید. سپس یک لایه چسب دیگر روی آن بزنید و مثل موارد قبل، اگر به سوهان کشیدن نیاز دارد، آن را انجام بدهید.

استفاده از پودرهای پرکننده

پودرهای پرکننده به استحکام ناخن کمک می‌کنند. برای این کار، سطح ناخن شکسته را به چسب ناخن آغشته کنید و مقداری از پودر را روی ناخنتان بریزید یا ناخن را در قوطی پودر فرو ببرید. پودر اضافه را با برس از روی ناخن‌ بردارید و این کار را دو یا سه بار تکرار کنید تا یک لایه مناسب روی ناخن‌ شکل بگیرد که شکستگی را به‌خوبی بپوشاند. در آخر، تاپ کت و اگر دوست دارید، لاک بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید