قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > وبلاگ > پرونده های ویژه > ماجرای « برگه تقلب » فوق‌‌‏العاده بزرگ دانشجوی جسور و استاد متحیر

ماجرای « برگه تقلب » فوق‌‌‏العاده بزرگ دانشجوی جسور و استاد متحیر

دانشجویی آمریکایی با به همراه بردن برگه تقلبی با اندازه ۳ فوت در ۵ فوت (حدود ۹۱ سانتیمتر در ۱۵۲ سانتیمتر) بر سر جلسه آزمون، استادش را سخت تحت تأثیر قرار داد.

داستان از این قرار است که « رب بیتی »، استاد حسابداری مالی کالج « آنه آروندل » مریلند، به دانشجویانش اجازه داد که در جلسه نخستین آزمون ترم، برگه‌‌‏ای کمکی با ابعاد ۵×۳ با خود به همراه بیاورند؛ اما این استاد واحد اندازه‌‌‏گیری آن را که به طور معمول بر حسب اینچ بوده، برای دانشجویان معین نکرد.

پروفسور بیتی در صفحه فیسبوکش ضمن شرح ماجرا نوشت که در مواجهه با برگه عظیمی که دانشجویش با خود آورده بود، بسیار جا خورده است.

او در پستش نوشت : « روز اول آزمون ترم و مثل همیشه، به دانشجویانم اجازه دادم که برگه‌‌‏ای کمکی با ابعاد ۵×۳ با خود به همراه بیاورند، اما این دانشجو برگه‌‌‏ای به اندازه ۵×۳ فوت، که مطمئنا به همان اندازه بود، با خود آورد. با وجود دقیق بودنم، ظاهرا اصلا مقیاس اینچ را ذکر نکرده بودم، پس بله، آوردنش مجاز بود. خوب انجامش داد و به من درسی آموخت. »

این دانشجو که « الیجا بوئن » نام دارد به شبکه خبری ABC گفت که خوب از عهده آزمونش برآمده است.

او گفت : « برای هر ایمیلی که پروفسور بیتی برای دانشجویان می‌‌‏فرستاد، چهار یا پنج بار هم ایمیل یادآوری می‌‌‏فرستاد و دیدم که در تک تک این ایمیل‌‌‏ها فقط نوشته شده ۵×۳ و نوشته نشده ۵×۳ اینچ. این موضوع باعث شد که به این ایده خلاقانه فکر کنم. »

ماجرای « برگه تقلب » فوق‌‌‏العاده بزرگ دانشجوی جسور و استاد متحیر
ماجرای « برگه تقلب » فوق‌‌‏العاده بزرگ دانشجوی جسور و استاد متحیر

این دانشجوی ۱۷ ساله افزود که فقط ۵ درصد احتمال می‌‌‏داده که استاد اجازه دهد، او از این برگه استفاده کند.

پست فیسبوک استاد بیتی که با تصویری از میز دانشجو و برگه تقلبش همراه است، تاکنون بیش‌‌‏از ۳۵ هزار لایک، ۳۰ هزار به اشتراک‌‌‏گذاری و هزاران نظر دریافت کرده است.

در پاسخ به برخی افراد که از روش تدریس بیتی انتقاد کرده بودند، وی نوشت که این دانشجو تقلبی در آزمونش مرتکب نشده است.

استاد بیتی نوشت : « استفاده از برگه کمکی ۵×۳ اینچ در درس حسابداری، صرفا ابزاری مقدماتی برای کمک به آزمون است و نه بیشتر. طی این روش، دانشجو وادار می‌‌‏شود که افکارش را سازماندهی کند. این نه تقلب است و نه آسان‌‌‏گیری بر دانشجو و نه هرآنچه که به آن نسبت بدهید. »

او افزود : « یک آزمون حسابداری که به شکلی کارآمد طراحی شده، مستلزم استفاده از مفاهیم و مهارت‌‌‏ها در اصولش است، نه بازنویسی و برگرداندن مطالب. در فضای وابسته به زمانی شبیه این، دانشجو صرف نظر از اینکه برگه کمکی‌‌‏اش چه اندازه باشد، اگر نتواند مفاهیم را در موقعیت‌‌‏های مختلف به کار گیرد، موفق نخواهد شد. »

اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید