قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > ماسک موی طبیعی خانگی برای موهای چرب

ماسک موی طبیعی خانگی برای موهای چرب

موها یکی از بخشهای مهم بدن انسان است که مستقیما” بر ظاهر و اعتماد به نفس تاثیر می گذارند. نگه داری موها بصورت سالم  و براق چیزی است که اکثر مردم نگران آن هستند. موهای شما باید درخشندگی داشته باشند.برای اینکار غده سباکوس –sebaceous-ماده ای ترشح می کند بنام سبوم-sebum –که موهای شما را مرطوب می کند و آنهارا براق می کند.

ترشح سبوم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گاهی اوقات میزان  آن بالا است، و این دلیل اصلی چرب شدن موها است که باعث ایجاد مشکل برای زنان و مردان می شود، مخصوصا وقتی که آنها باید در جمع  قرار گیرند. به طور معمول وقتی موهای شما چرب می شود ، شما با استفاده از شامپوها اقدام به شستن آنها می کنید، اما گاهی اوقات این کار باعث کم رنگ شدن موهای شما می شود.

ماسک موی طبیعی خانگی برای موهای چرب
ماسک موی طبیعی خانگی برای موهای چرب

در ادامه میهنبُد به شما لیستی از ماسک های موی طبیعی برای موهای چرب در خانه معرفی می کند که هدف اصلی آن ارائه راهکارهای ایمن، طبیعی و ساده برای کمک به موهای چرب است.

۱-ماسک مو ازسفیده  تخم مرغ و آب لیمو

یکی ازعالیترین  ماسکهای مخصوص موهای چرب از سفیده تخم مرغ و آب لیمو درست می شود. هر دو این مواد همیشه در خانه شما در دسترس هستند، بنابراین شما می توانید شروع به ساخت ماسک شگفت انگیز برای موهای چرب خود کنید.

آب لیمو حاوی مقادیر بالای ویتامین C است که می تواند چربی موهای شما  را کنترل کند، سفیده تخم مرغ می تواند رطوبت پوست و مو را متعادل سازد و خشکی موهای شمارا کنترل کند. به طور کلی، ماسک ساخته شده از سفیده تخم مرغ و آب لیمو به حفظ رطوبت موهای شما کمک میکند، و میزان چربی موهای شما را کنترل کند تا موهایتان درخشان و قوی باشد.

مواد لازم:

سفیده یک عدد تخم مرغ،آب یک لیمو ، ۱ قاشق غذا خوری نمک

تمام مواد را کاملا” با هم مخلوط کنید این ماسک شگفت انگیز را روی موهای خود قرار دهید،آنها را به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید .پس از ۳۰ دقیقه با آب گرم وشامپو بشویید.

۲-ماسک مو گوجه فرنگی

علاوه بر میزان ترشح چربی از غدد پوست شما ، عدم تعادل PH هم یکی از عوامل چرب شدن موهاست.گوجه فرنگی یکی از چیزهایی است که می تواند  تعادل PH را کنترل کند.  می توانید از گوجه فرنگی برای مقابله با موهای چرب استفاده کنید.

طرز تهیه:

آب یک گوجه فرنگی کاملا” رسیده را بگیرید با یک قاشق چایخوری خاک رنگبر یا خاک رس بهداشتی مخلوط کنید و به مدت ۳۰ دقیقه آنرا روی مو و پوست سر خود بگذارید و سپس آنرا با آب سرد  بشویید. اگر این روش را ۱-۲ بار در هفته اعمال کنید بهترین نتیجه را بدست خواهید آورد.

۳-ماسک مو گِل سرشوی سبز

به دلیل توانایی آن برای جذب چربی و نرم شدن بافت پوست، به عنوان یک روش مراقبت از پوست مناسب است. سلول های پوست مرده را به طور کامل از بین می برند و چربی بیش از حد را از موهای شما به طور کامل حذف می کنند.

شما باید ازدوز مناسب برای رسیدن نتیجه دلخواه  خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که موهایتان خشک و بدون چربی شده است. شما همچنین می توانید آن را برای اولین بار در یک رشته از موهای خود  امتحان کنید تا بدانید که آیا واقعا برای شما مناسب است یا نه.

طرز تهیه:

۲ تا چهار قاشق غذا خوری را با مقدار مناسب آب مخلوط کنید تا یک ترکیب یکدست و صاف بدست بیاید.به مدت ۱۵ دقیق روی پوست و موی سر بگذارید و سپس با یک شامپوی ملایم بشویید. سپس موهای شما نرم، ابریشمی و براق خواهد شد، همانطور که انتظار دارید.

دیدگاهتان را بنویسید