قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > نوشیدنی جو دوسر باعث کاهش وزن می‌شود؟

نوشیدنی جو دوسر باعث کاهش وزن می‌شود؟

اوتزمپیک یک نوشیدنی ترکیبی جو دوسر است، که از نصف پیمانه جو دوسر پرک‌شده، یک پیمانه آب، آب نصف لیمو، و کمی دارچین تشکیل می‌شود. کاربران آنلاین در آنچه «چالش ۳۰ روزه اوتزمپیک» نامیده می‌شود شرکت می‌کنند، که به‌مدت یک ماه هر روز این معجون را مصرف می‌کنند تا ببینند آیا به کاهش وزن کمک می‌کند.

نوشیدنی جو دوسر باعث کاهش وزن می‌شود؟

به نوشته هلث‌لاین (Healthline)، جو دوسر نیز مانند مزایای اوزمپیک برای افراد مبتلا به دیابت، به کاهش میزان قند خون کمک می‌کند. علاوه بر این، مصرف جو دوسر یا بلغور جو دوسر به‌دلیل میزان فیبر بالا، می‌تواند بسیار سیرکننده باشد.

یک کاربر مدعی شد: «دو سه روز اول، به‌شدت احساس سیری خواهید کرد و جلو گرسنگی‌تان را می‌گیرد.» این مصرف‌کننده اوتزمپیک هشدار داد که این نوشیدنی هرچند ممکن است باعث شود احساس سیری کنید، نباید جایگزین غذا شود. او همچنین اشاره کرد برای گرفتن نتیجه، فقط به این نوشیدنی متکی نیست و هماهنگ با «روزه و ورزش روزانه» از آن استفاده می‌کند.

هلث‌لاین می‌گوید: «خوردن غذاهای سیرکننده ممکن است کمک کند تا کالری کمتری بخورید و وزنتان پایین بیاید. بتاگلوکن موجود در بلغور جو دوسر با به تاخیر انداختن زمانی که طول می‌کشد تا معده‌ از غذا خالی شود، ممکن است احساس سیری بیشتری بدهد.» 

بر اساس گزارشی که نشریه تودی (Today) در مورد رواج اوتزمپیک منتشر کرده است، این نوشیدنی در مجموع ۱۴۰ کالری دارد، کمتر از میزان استاندارد یک وعده غذا، که بسته به وعده غذایی روز بین ۲۰۰ تا ۷۰۰ کالری دارد.

ناتالی ریزو، متخصص تغذیه ساکن شهر نیویورک، به نشریه تودی گفت: «بنابراین، نوشیدن اوتزمپیک به‌عنوان جایگزین وعده غذایی به کمبود کالری منجر می‌شود و ممکن است سبب کاهش وزن شود.»

اما ریزو افزود «کاهش قابل‌ملاحظه کالری اغلب سبب گرسنگی شدید و پرخوری می‌شود، که امکان دارد مانع کاهش وزن شود» و دوباره تاکید کرد که هیچ «نوشیدنی یا غذای معجزه‌آسایی» وجود ندارد که بتواند «جادو کند» و باعث کاهش وزن شود.

او در ادامه اضافه کرد: «با وجود اینکه کاهش وزن سریع جذاب به نظر می‌رسد، هیچ نوشیدنی یا غذای معجزه‌آسایی نمی‌تواند جادو کند و به شما کمک کند کیلوکیلو وزن کم کنید. کاهش وزن در نهایت محدود می‌شود به رژیم غذایی مختصر و تغییرهای ورزشی تدریجی.»

ریزو در ادامه گفت توصیه می‌کند جو دوسر به‌دلیل فیبر، پروتئین، و فوایدی که برای کاهش سطح کلسترول دارد مصرف شود، اما هیچ مدرک موثقی وجود ندارد که ثابت کند به کاهش وزن کمک خواهد کرد.

او پیشنهاد کرد: «به‌جای اینکه جو دوسر را با آب و آب‌لیمو مخلوط کنید، یک کاسه مفصل و دلچسب حریره جو دوسر درست کنید و از جویدن غذایتان لذت ببرید.»

دیدگاهتان را بنویسید