قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم سال ۲۰۲۱

رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم سال ۲۰۲۱

به گزارش نشریه بریتانیایی Standard هر سال در ماه ژانویه، یک تیم از متخصصان بهداشت و تغذیه در ایالات متحده، رای خود را در مورد بهترین رژیم‌های غذایی صادر می‌کنند. رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم سال ۲۰۲۱ ، آسان‌ترین رژیم برای پیگیری و بهترین رژیم گیاهی برای جلوگیری از دیابت، سرطان و حفظ سلامت قلب نام‌گذاری کردند.

برای چهارمین سال متوالی، رژیم غذایی مدیترانه‌ای به عنوان بهترین و سالم‌ترین رژیم برای افزایش طول عمر و حفظ وزن در محدوده سالم، انتخاب شده است.

به گفته آنها رژیم غذایی مدیترانه‌ای سالم‌ترین رژیم سال ۲۰۲۱، فقط راهی برای درست غذا خوردن نیست، بلکه یک روش زندگی برای افزایش طول عمر است. فعالیت بدنی روزانه و به اشتراک گذاشتن وعده‌های غذایی با دیگران، عناصر حیاتی رژیم غذایی مدیترانه است و می‌تواند تأثیر عمیقی بر روحیه و سلامت روان داشته باشد.

برای پیروی از این الگو، کار خود را با پختن یک وعده غذایی با لوبیا، غلات سبوس‌دار و سبزیجات و استفاده از ادویه‌جات شروع کنید. آویشن، رزماری، نعنا و دارچین از گیاهان و ادویه‌های سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که به وعده‌های غذایی شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای اضافه می‌کنند.

این رژیم غذایی بخصوص بر پخت‌وپز ساده محصولات گیاهی با روغن زیتون بکر تاکید دارد. در این الگوی غذایی، چربی‌های دیگری به غیر از روغن زیتون مانند کره، به‌ندرت مصرف می‌شوند. شما در رژیم غذایی مدیترانه ای مجاز هستید تا به صورت نامحدود از غلات کامل باکیفیت بهره ببرید.

ماهی‌هایی مانند سالمون منبع اصلی پروتئین در رژیم غذایی مدیترانه‌ای هستند. طبق این الگوی غذایی، حداقل ۲ بار در هفته باید ماهی خورد.

گوشت نیز به مقدار محدود و به‌عنوان طعم‌دهنده به غذا استفاده می‌شود. از بخش‌های پرچرب گوشت و همچنین محصولات فراوری‌شده باید پرهیز کرد.

شما می‌توانید به مقدار متعادل از لبنیات باکیفیت مانند شیر، پنیر و ماست یا کفیر غنی از پروبیوتیک بهره ببرید.

بهتر است که از تخم مرغ و ماکیان ارگانیک بهره ببرید زیرا که پروتئین بسیار باکیفیتی دارند. به جای بستنی، کیک یا سایر محصولات پخته‌شده، از توت‌فرنگی، انجیر تازه، انگور یا سیب استفاده کنید. از محصولات لبنی مانند پنیر طبیعی (فرآوری نشده)، ماست یونانی یا ساده لذت ببرید

منبع DW

بیشتر بخوانید:

رژیم مدیترانه ای چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *