قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > سلامت زنان > غذاهایی که به تسکین درد پریود کمک می‌کنند

غذاهایی که به تسکین درد پریود کمک می‌کنند

برخی غذاها می‌توانند با التهاب و تجمع هورمون مبارزه و به کاهش دوره‌های دردناک در زنان کمک کنند.

به‌نوشته نشریه هافینگتون‌پست؛ دردهای قاعدگی می‌توانند آزاردهنده و کاملاً ناتوان‌کننده باشند. پس از سال‌ها برخورد با این دردها، احتمالاً عادت کرده‌اید که به‌دنبال مسکن‌هایی برای کمک به کاهش علائم خود باشید.

در حالی‌که مسکن‌ها عالی و گاهی ضروری هستند، متخصصان می‌گویند می‌توانید این دردها را با غذاها و نوشیدنی‌هایی که احتمالا از قبل در یخچال شما هستند، کاهش دهید.

فیبر

غذاهایی که دارای فیبر بالایی هستند باید در تمام ماه مصرف شوند، اما به‌ویژه در طول فاز لوتئال که پس از تخمک‌گذاری (روز ۱۴ تا ۲۸) رخ می‌دهد، اهمیت دارد. غذاهای پرفیبر شامل کلم بروکلی، لوبیا، کنگر فرنگی، عدس، جو دوسر و سبزیجات ریشه‌دار مانند هویج و چغندر هستند. غذاهای حاوی فیبر به رفع یبوست نیز کمک می‌کنند، که معمولاً در مرحله لوتئال به‌دلیل افزایش هورمون پروژسترون رخ می‌دهد.

منیزیم

منیزیم به‌دلیل خاصیت آرامش‌بخش طبیعی ماهیچه‌ها مفید است. در دوران قاعدگی، منیزیم به شل‌شدن ماهیچه‌های رحم کمک می‌کند که به‌نوبه خود می‌‌تواند به کاهش درد ختم شود. آب سبزیجات سرشار از منیزیم است. شکلات تلخ و اسفناج پخته نیز منابع خوبی از منیزیم هستند. منیزیم را می‌توان همچنین در دانه کدو تنبل بو داده، دانه چیا، شیر سویا، لوبیا سیاه و ماهی قزل‌آلا یافت.

اسیدهای چرب امگا ۳

نتایج برخی مطالعات نشان می‌دهد افزایش مصرف غذاهای ضد‌التهاب به کاهش درد قاعدگی کمک می‌کند. فراموش نکنید علاوه‌بر‌این که افزایش سطح استروژن یکی از مقصران دردهای ناشی از پریود است، التهاب در بدن نیز باعث دردناک‌شدن دوره های قاعدگی شما می‌شود.  اسیدهای چرب امگا ۳ ماهیت ضد‌التهابی دارند و معمولاً در غذاهای دریایی، دانه‌ها و مغزها یافت می‌شوند. شما می‌توانید اسیدهای چرب امگا ۳ را در ماهی سالمون، دانه کتان، ساردین و آجیل بیابید.

غذاهای مسدود‌کننده استروژن

برخی از غذاها به‌عنوان مهارکننده‌های آروماتاز ​​عمل می‌کنند، به‌این‌معنی که استروژن اضافی را مسدود می‌کنند. همانطور که گفته شد، افزایش استروژن عامل اصلی PMS یا سندرم پیش از قاعدگی است. استروژن اضافی می‌تواند پاسخ التهابی شما را افزایش دهد و همچنین شما را مستعد درد کند. غذاهایی مانند مرکبات، اسفناج، قارچ، جگر گاو، شکلات تلخ و پودر کاکائو همگی به کاهش سطح استروژن در بدن کمک می‌کنند.

هیدراته‌ماندن

تمرکز بر هیدراتاسیون در تمام طول ماه، به‌ویژه در طول دوره قاعدگی و حوالی آن بسیار مهم است. به‌این‌دلیل که آب آرامش‌دهنده طبیعی عضلات بوده و بنابراین برای گرفتگی عضلات مفید است. برای هیدراتاسیون نوشیدنی‌های بدون قند را انتخاب کنید، زیرا قند می‌تواند منجر به کم‌آبی بدن شود.

اجتناب از مصرف اسیدهای چرب امگا ۶

اسیدهای چرب امگا ۶ به‌عنوان پیش‌التهاب شناخته می‌شوند و با قاعدگی دردناک مرتبط هستند. اسیدهای چرب امگا ۶ معمولا در گوشت قرمز و غذاهای فرآوری‌شده مانند سیب‌زمینی سرخ‌شده یافت می‌شود. تحقیقات کلی نشان می‌دهند که مصرف رژیم‌های غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶، حضور پروستاگلاندین‌های التهابی را افزایش می‌دهد، که ممکن است منجر به افزایش دردهای قاعدگی شود.

دیدگاهتان را بنویسید