قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > تاثیر ورزش بر زنان بیشتر از مردان است

تاثیر ورزش بر زنان بیشتر از مردان است

یک بررسی جدید علمی نشان می‌دهد که زنان، سریع‌تر و بیشتر از مردان از ورزش سود می‌برند. بر اساس پژوهش دانشمندان آمریکایی و چینی، مردان برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی باید بیشتر از زنان ورزش کنند.

دانشمندان می‌گویند اگر می‌خواهید عمر زیادی داشته باشید، باید به طور منظم ورزش کنید. اما پرسشی که در این جا مطرح می‌شود این است که به راستی چه میزان تحرک و ورزش در هفته برای دستیابی به این هدف کافی است؟ دانشمندان بر اساس تاز‌ه‌ترین یافته‌های خود می‌گویند که پاسخ به این پرسش، نسبی است و تفاوت‌های زیادی بین زن و مرد در این خصوص وجود دارد.

یک بررسی جدید علمی دانشمندان آمریکایی و چینی نشان می‌دهد که زنان، در واقع سریع‌تر و بیشتر از مردان از ورزش سود می‌برند.

بر اساس پژوهش مارتا گولاتی از مرکز پزشکی سیدرز-ساینای در لس‌انجلس کالیفرنیا در آمریکا و هونگ‌وی جی از دانشگاه دانشگاه چینهوا پکن، مردان برای کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قبلی و عروقی به ۳۰۰ دقیقه ورزش در هفته نیاز داشتند در حالی که این میزان برای زنان تنها ۱۴۰ دقیقه بود.

به عبارت دیگر، بر اساس این پژوهش، زنان باید به میزان قابل توجهی کمتر ورزش کنند تا از مزایای سلامتی مشابه مردان برخوردار شوند. نتایج این تحقیق با استفاده از داده‌های بیش از ۴۰۰ هزار نفر در بازه زمانی سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۹ به دست آمده و در ژورنال تخصصی کالج آمریکایی قلب و عروق (JACC) منتشر شده است.

محققان در ادامه به بررسی این موضوع پرداختند که خطر مرگ به چه میزان از طریق ورزش کاهش می‌یابد.

به گفته آن‌ها، فعالیت ورزشی منظم افراد، در مقایسه با افرادی که هیچ‌گونه ورزشی انجام نمی‌دهند، خطر مرگ را به طور متوسط ۱۵ درصد برای مردان و ۲۴ درصد برای زنان کاهش می‌دهد.

در مورد خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، این کاهش از طریق ورزش، برای مردان ۱۴ درصد و برای زنان ۳۶ درصد بوده است. دانشمندان می‌گویند، نکته حائز اهمیت در این مطالعه این است که تاثیر ورزش در زنان و مردان به طور قابل‌توجهی متفاوت است.

به عبارت دیگر، ورزش شدید مردان به مدت ۱۱۰ دقیقه در هفته، خطر مرگ آن‌ها را به میزان ۱۹ درصد کاهش می‌دهد. این در حالی است که زنان، تنها پس از ۵۷ دقیقه در هفته تمرین فشرده، به این مقدار دست پیدا می‌کنند.

به گفته گولاتی، این تیم تحقیقاتی امیدوار است که نتایج این مطالعه، زنان بیشتری را به فعالیت بدنی تشویق کند، زیرا نشان می‌دهد که زنان در مقایسه با مردان، برای بهره‌مندی از مزایای سلامتی ورزش، می‌توانند زمان کمتری صرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید