قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی >  کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با نوشیدن چای سبز

 کاهش خطر ابتلا به آلزایمر با نوشیدن چای سبز

محققان دریافتند که دو ترکیب رایج در چای سبز موسوم به کاتچین و رسوراترول باعث کاهش تشکیل پلاک در سلول‌های عصبی می‌شود.

محققان یافته‌های خود را در مجله Free Radical Biology and Medicine گزارش کردند.

آنها علاوه بر ترکیبات چای سبز، کورکومین موجود در زردچوبه، داروی متفورمین برای مبتلایان به دیابت و ترکیبی به‌نام سیتیکولین را پیدا کردند که از تشکیل پلاک‌ها جلوگیری می‌کند.

تاکنون کاتچین‌های چای سبز یعنی مولکول‌های موجود در برگ‌های چای که دارای اثر آنتی‌اکسیدانی هستند، به‌عنوان یک درمان بالقوه برای سرطان‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

البته محققان هشدار می‌دهند که دیدن اثرات این ترکیب‌ها در آزمایشگاه همیشه لزوماً به تاثیری که ممکن است در یک بیمار ببینید ختم نمی‌شود. برخی از ترکیبات از سد خونی مغزی عبور نمی‌کنند (چیزی که در مورد آلزایمر ضروری است)، و برخی از آنها قابلیت زیستی پایینی دارند، به این معنی که به‌راحتی در بدن یا جریان خون جذب نمی‌شوند.

با‌این‌حال، این کشف بسیار مهم است زیرا هیچ درمانی برای آلزایمر یا راهی برای جلوگیری از پیشرفت آن وجود ندارد، به‌غیر از چندین دارو که هنوز در مرحله آزمایش هستند.

به‌گفته محققان ترکیباتی مانند کاتچین رسوراترول که بی‌خطر و به‌راحتی قابل دسترسی هستند، می‌توانند به‌عنوان مکمل یا بخشی از رژیم غذایی مصرف شوند.

منابع طبیعی رسوراترول شامل شراب قرمز، میوه‌های خاصی مانند انگور، زغال‌اخته و کرن‌بری، بادام زمینی، پسته و کاکائو است. البته مهم است که قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود با پزشک مشورت کنید.

بیماری آلزایمر ششمین علت مرگ‌و‌میر در ایالات متحده است که بیش از ۶ میلیون آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار داده و انتظار می‌رود میزان بروز آن در دهه‌های آینده افزایش یابد.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید