قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > رژیم های غذایی و لاغری > چای سبز چطور باعث لاغری می‌شود ؟

چای سبز چطور باعث لاغری می‌شود ؟

 چای سبز با افزایش میزان سوخت‌وساز در بدن می‌تواند به بهبود عملکرد متابولیسم کمک کند و درنهایت سرعت روند کاهش وزن را افزایش بدهد.

نوشیدن چای سبز را عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان می‌دانند، چرا که میزان آنتی اکسیدان های موجود در آن ۱۰۰ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین C و ۲۵ برابر تاثیرگذارتر از ویتامین E است. (توجه کنیم که ویتامین C و E به عنوان دو آنتی اکسیدان مهم مطرح هستند).

اگر تصمیم دارید با مصرف چای سبز با چاقی و اضافه وزن خداحافظی کنید، باید برای مصرف آن در طول روز برنامه ریزی داشته باشید و از مصرف این نوشیدنی گیاهی بدون برنامه پرهیز کنید.

چای سبز تنها در این حالت باعث لاغری می‌شود

حتما همه شما شنیده‌اید که مصرف چای سبز می‌تواند به تسریع فرایندهای لاغری کمک کند. واقعیت این است که چای سبز مستقیما باعث لاغری نمی‌شود اما با افزایش میزان سوخت‌وساز در بدن می‌تواند به بهبود عملکرد متابولیسم کمک کند و درنهایت در کنار رژیم غذایی و ورزش، سرعت روند کاهش وزن را افزایش بدهد.

البته به یاد داشته باشید که مصرف چای سبز زمانی در فرایند کاهش وزن اثرگذاری مطلوب دارد که شما یک رژیم غذایی اصولی و سلامت‌محور داشته باشید و حداقل ۳۵ تا ۵۰ دقیقه هم در طول روز ورزش کنید.

زمان مناسب نوشیدن چای سبز:

بهترین زمان برای نوشیدن چای سبز به منظور کاهش وزن، ۲ ساعت پس از صرف غذا در وعده های غذایی است. به این ترتیب شما علاوه بر آنکه از خواص درمانی چای برای کاهش وزن بهره می برید، خللی در میزان جذب آهن به وجود نمی آورید؛ زیرا چای سبز مانند چای سیاه موجب کاهش جذب آهن موجود در غذا می شود.

میزان مناسب چای سبز در روز

باید توجه داشته باشید نوشیدن ۳ تا ۴ لیوان چای سبز در طول روز می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. این تصور که نوشیدن چای سبز در دفعات زیاد می تواند میزان کالری سوزی در بدن را افزایش دهد، ایده اشتباهی است، زیرا با نوشیدن بیش از حد چای سبز در طول روز، بدن علاوه بر آنکه با مشکل تحریک پذیری پایانه های عصبی روبه رو می شود، با اختلال دفع آب و الکترولیت های بدن مواجه می شود. به این ترتیب همانطور که باید در نوشیدن چای معمولی پرهیزهای لازم را رعایت کنید توصیه شده که در نوشیدن چای سبز نیز افراط نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید