قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سرگرمی > تست روانشناسی > تست روانشناسی چقدر بلندپرواز هستید؟

تست روانشناسی چقدر بلندپرواز هستید؟

هوش و ذکاوت بالا، شوق، انگیزه قوی و انرژی بالا از ویژگی‌هایی هستند که در تمام افراد موفق جهان می‌توان دید. برنده‌ها خودشان کارها را آغاز می‌کنند و منتظر نیروی فشار از بیرون نیستند. این افراد از مسئولیت‌پذیری و برعهده‌گرفتن کارهای مختلف، حتی دشوار، لذت می‌برند. اما تمام ویژگی‌های افراد موفق این‌قدر آشکار نیستند. در تحقیقی که برروی ۱۰۰نفر از افراد موفق و ثروتمند انجام شد، محققان دریافتند موفق‌ها در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کرده و بسیار مطالعه می‌کنند و نیز از مواجهه با موقعیت‌های دشوار هراسی ندارند.

تست روانشناسی چقدر بلندپرواز هستید؟
تست روانشناسی چقدر بلندپرواز هستید؟

چرا بسیاری از ما این ویژگی‌ها و بسیاری دیگر از ویژگی‌های افراد موفق را داریم، اما نتوانسته‌ایم به موفقیتی که آن‌ها کسب کرده‌اند، دست پیدا کنیم؟

روان‌شناسان و محققان سال‌هاست که در تلاش برای دستیابی به پاسخ این مسئله هستند. پاسخ این سوال می‌تواند به مدیران کمک کند تا راه‌های مختلفی را برای انگیزه بخشی به کارمندان و بالاتربردن انگیزه و میزان موفقیت آن‌ها بیابند.

آیا می‌دانید برای موفق‌شدن به چه چیزی نیاز دارید؟ اگر می‌خواهیدبدانید چه میزان دوست دارید به موفقیت دست یابید و از جایگاهی که دارید به جایگاهی بالاتر و بهتر بروید، به سوالات این آزمون پاسخ دهید.

  • ۱-وقتی در محل کارم نیستم یا به خانه می‌روم، می‌توانمکار و تمام مسائل مربوط به آن را از ذهنم بیرون کنم.صحیح     غلط

     

  • ۲-به شرط‌بندی‌ درخصوص موفقیت تیم‌های فوتبال و یا اسب‌دوانی و دیگر مسابقات بسیار علاقه‌مندم.صحیح      غلط

     

  • ۳-ما تنها یک‌بار زندگی می‌کنیم؛ پس داشتن تفریح و اوقاتی خوش با دوستان، بسیار مهم‌تر از موفق‌شدن در کار است.صحیح     غلط

     

  • ۴-از هدررفتن مواد غذایی، سوخت و حتی کاغذ بسیار ناراحت می‌شوم.صحیح     غلط

     

  • ۵-هر روز فهرستی از کارهایی را که در آن روز باید انجام بدهم، تهیه می‌کنم.صحیح     غلط

     

  • ۶-ترجیح می‌دهم با غریبه‌ای که موفقیت برایش مهم نیست، کار کنم تا دوستی که می‌خواهد با من رقابت کند.صحیح     غلط

     

  • ۷-دوست دارم کارها را همین امروز انجام دهم و آن‌ها را به فردا موکول نکنم.صحیح     غلط

     

  • ۸-خیلی دوست دارم از زندگی افراد موفق بیشتر بدانم.صحیح     غلط

     

  • ۹-در تمام کارهایی که انجام می‌دهم، به زمان توجه دارم و دوست دارم کارها را دقیقا به‌موقع انجام دهم.صحیح     غلط

     

  • ۱۰-ترجیحمی‌دهم کارهای مهم دشواری را که پنجاه‌درصد احتمال موفقیت در آن‌ها دارم،انجام دهم، نه کارهای ساده‌ای که مطمئن هستم در آن‌ها پیروز می‌شوم.

صحیح     غلط

اکنون برای محاسبه امتیازاتتان به هر پاسخی که مطابق با کلید زیر است، یک امتیاز بدهید و درنهایت امتیازات را با هم جمع بزنید.

  1. غلط۲٫غلط۳٫غلط۴٫صحیح۵٫ صحیح۶٫ غلط۷٫ صحیح۸٫ صحیح۹٫ صحیح۱۰٫صحیح

امتیاز ۸ تا ۱۰:  شما بسیار بلندپرواز هستید و انگیزه بالایی برای تلاش‌در جهت کسب موفقیت دارید؛ اما باید دقت کنید که سلامتی همواره در درجه اول اهمیت قرار دارد و نباید به‌خاطر رسیدن به موفقیت آن‌قدر خود را تحت‌فشار بگذارید که سلامتی‌تان به خطر بیفتد. بسیار مهم است که حتما زمانی را به آرامش و استراحت اختصاص دهید.

امتیاز ۵ تا ۷:  میزان بلندپروازی شما درحد میانه است، اهدافتان را به گونه‌ای انتخاب می‌کنید که با میزان متوسطی از موفقیت نیز بتوانید از زندگی‌تان لذت ببرید. مسلما در موقعیت‌های مختلف گاهی پیروز می‌شوید و گاهی شکست می‌خورید. نکته مثبتی که درمورد شما وجود دارد، این است که همواره در مسیری که برای رسیدن به اهدافتان انتخاب می‌کنید، بخشی را هم به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید.

امتیاز ۰ تا ۴:  شما بلندپرواز نیستید، حتما بارها درمورد موقعیت زندگی و آینده‌تان نگران شده‌اید؛ چون احساس می‌کنید در جایی که باید باشید، نیستید و یا از اینکه انگیزه بالایی برای تلاش‌کردن و تحمل سختی‌های مسیر موفقیتندارید، ناراحت هستید. معمولا از زندگی و وضعیتی که دارید، راضی هستید و به همین دلیل نیازی به تلاش برای تغییردادن موقعیت خود نمی‌بینید. اما اگر روزی شرایط دیگر بر وفق مراد شما نباشد، چه می‌کنید؟ بد نیست از هم‌اکنون کمی‌بیشتر به فکر آینده خود باشید و کمی‌به شرایطی که می‌تواند بهتر از اکنون باشد، فکر کنید.

  • ۱-غلط: افرادی که بیش‌از‌حد خود را درگیر کار می‌کنند، تمام ذهنشان درگیر کار است و حتی زمانی‌که دیگر در محل کار نیستند، بازهم نمی‌توانند ذهنشان را از مسائل کاری تخلیه کنند و به همین دلیل در منزل و حتی هنگام خواب نیز به کار فکر می‌کنند. بسیاری از این افراد به دلیل اینکه بیش‌از‌حد درگیر مسائل کاری هستند، گرفتار بی‌خوابی‌های شبانه می‌شوند و نیمه‌شب نیز به کار فکر می‌کنند که این کار به‌هیچ‌وجه درست نیست.
  • ۲-غلط: افرادی که انگیزه بالایی برای موفقیت دارند، به‌ندرت خود را درگیر شانس و موفقیت‌هایی می‌کنند که منشا بیرونی دارند و به قدرت و توانایی آن‌ها ارتباطی ندارند. این دسته از افراد حتی ذهن خود را درگیر این قبیل مسائل نمی‌کنند.
  • ۳-غلط: افرادی که همیشه برنده هستند، دوست دارند برای رسیدن به موفقیت به‌سختی تلاش کنند؛ به همین دلیل ارتباطات دوستانه را در درجه دوم قرار می‌دهند.
  • ۴-صحیح: افراد موفق از اصراف‌ در هر زمینه‌ای بیزارند و در محل کار فعالیت‌های غیرضروری را به حداقل می‌رسانند.
  • ۵-صحیح: افراد موفق سعی می‌کنند برای هرکاری برنامه‌ریزی داشته باشند و کارها را طبق برنامه انجام دهند. این افراد به زمان بسیار اهمیت می‌دهند و از هرلحظه استفاده می‌کنند تا قدمی‌به‌سوی هدفشان بردارند.
  • ۶-غلط: افرادی که موفقیت و رسیدن به اهداف برایشان بسیار مهم است، حاضرند دوستی و روابط صمیمانه خود را فدای موفقیت‌هایشان کنند؛ به همین دلیل برایشان مهم نیست که رضایت دوست و آشنا را جلب کنند؛ پس به‌سمت افرادی گرایش دارند که در رسیدن به موفقیت به آن‌ها کمک می‌کنند.
  • ۷-صحیح: افراد موفق به‌شدت احساس می‌کنند کارهایشان در موقعیت اورژانسی است و باید آن‌ها را هرچه سریع‌تر انجام دهند. این افراد برای هر کاری یک ضرب‌العجل تعیین می‌کنند و خود را موظف می‌دانند که حتما کارها را تا موعد مشخص‌شده به اتمام برسانند و به‌هیچ‌وجه کارها را به تاخیر نمی‌اندازند.
  • ۸-صحیح: افراد موفق حداقل درابتدا برای خود یک الگو تعیین می‌کنند. فردی که خیلی بلندپرواز و هدفمند نباشد، موفقیت و افراد موفق را تحسین نمی‌کند و ارزش چندانی برای آن قائل نمی‌شود.
  • ۹-صحیح: بیشتر افراد موفق، برنامه‌ریزان خوبی هستند. زمان برایشان مانند کالاست و همان‌گونه که برای کالاها ارزش قائلند، زمان را نیز کالایی گران‌بها می‌دانند. هدردادن زمان موجب می‌شود فرصتی را که می‌تواند آن‌ها را به موفقیت برساند نیز از دست بدهند.
  • ۱۰- صحیح: در شماره ده، مهم‌ترین کلمه، «کارهای مهم» است. بیشتر مردم ترجیح می‌دهند کارهای ساده را انجام دهند و معمولا کارهای ساده و نه‌چندان مهم به موفقیت ختم نمی‌شوند؛ اما کارهای مهم، برای فرد ایجادهدفمی‌کنند و اگرچه موجب بروز چالش‌های مختلف در زندگی می‌شوند، اما فرد را به درجات بالایی از موفقیت می‌رسانند.

دیدگاهتان را بنویسید