قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > ثروتمندترین افراد چه کاره اند؟

ثروتمندترین افراد چه کاره اند؟

در این دوره ای که ما در آن قرار داریم،صنعت فناوری اطلاعات یکی از پولسازترین صنایع موجود در جهان است و افراد مختلف به ثروت های زیادی از این زمینه می رسند.

زمانی تنها ثروتمند دنیای تکنولوژی که در لیست ثروتمندان جهان قرار می‌گرفت بیل‌گیتس بود. اما حال با ورق زدن لیست افراد ثروتمند جهان،آمارها حاکی از چیز دیگری است.

 

ثروتمندترین افراد چه کاره اند؟
ثروتمندترین افراد چه کاره اند؟

مروری بر لیست ۴۰۰ ثروتمند جدید جهان و آمریکا که همه ساله توسط فوربس منتشر می‌شود نشان می دهد از میان ۴۰۰ ثروتمند آمریکایی هم اکنون ۵۳ نفر آنان در صنعت تکنولوژی هستند و پنج نفر از ۱۰ ثروتمند بالای لیست را ثروتمندان دنیای تکنولوژی تشکیل می‌دهند.

همچنین بخوانید:۱۰ فرد ثروتمند دنیای فن آوری

بیل گیتس موسس غول نرم افزاری دنیا،مایکروسافت

ارزش دارایی بیل گیتس هم اکنون ۷۶ میلیارد دلار است. سال ها پیش بود که در خبری جالب در مورد ثروت بیل گیتس،بیان شده بود که اگر وی هزار دلار از دستش به زمین بیفتد،مطمئنا برای برداشتن آن خم نخواهد شد،چون درآمد وی چیزی بالغ بر ثانیه ای ۲۵۰ دلار است که در مدت زمان کوتاه ۴ ثانیه ای برای خم شدن و برداشتن پول،مال از دست رفته جبران خواهد شد!

در سپتامبر ۲۰۱۴ او ۸۱ میلیارد دلار ثروت داشت. اما وی تنها کسی است که از دست رفتن ۵ میلیارد دلار برایش سخت و ناراحت کننده نخواهد بود! بیل گیتس طبیعتا در لیست ۱۰ ثروتمند صنعت تکنولوژی هم رتبه نخست دارد.

جف بزوس با آمازون پولدار شد

زمانی که آمازون سود فصل دوم مالی‌اش را اعلام کرد نتایج اعجاب آور بود. عملکرد عالی آمازون باعث شد قیمت سهام آمازون نسبت به یک سال قبل ۶۴ درصد افزایش یابد و این ۵/ ۱۶ میلیارد دلار را به ثروت جف بزوس اضافه کرد.

این میزان ثروت باعث شد که بنیان‌گذار آمازون بالاترین درآمد سال ۲۰۱۵ را در لیست ۴۰۰ میلیاردر جهان از آن خود کند و در جایگاه سومین ثروتمند صنعت تکنولوژی در آمریکا بایستد. افزایش سهام آمازون که در آغاز به ۲۰ درصد رسید باعث پیشی گرفتن این خرده فروش اینترنتی از بزرگ‌ترین فروشگاه فیزیکی آمریکا یعنی وال مارت شد.

جف بزوس در همان نخستین روزهای این افزایش سهام به دلیل در اختیار داشتن ۸۳ میلیون سهم از این شرکت ۸ میلیارد دلار به ثروتش اضافه شد که برای قراردادن او در لیست ۲۰۰ ثروتمند اول جهان کافی بود.

موفقیت آمازون بسیار بالاتر از پیش‌بینی تحلیلگرانی چون تامسون رویترز بود و بسیاری آن را نتیجه توجه به سرویس‌های رایانش ابری می‌دانند که درآمد آن در این فصل به ۸۲/۱ میلیارد دلار رسید. این یعنی ۸۱ درصد رشد نسبت به سال قبل.

اعلام حضور در بازارهای جدیدی چون هند نیز به افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به این خرده فروش آنلاین کمک کرد.

فروش آمازون تنها در آمریکای شمالی ۲۶ درصد نسبت به سال قبل رشد نشان داد و به ۷۹/۱۳ میلیارد دلار رسید. البته رشد فروش شرکت در جهان ۳ درصد اعلام شده است. آمازون پیش‌بینی کرده که فروش این شرکت در فصل مالی بعدی بین ۵/۲۳ تا ۵/۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

چنین موفقیتی جف بزوس را از نظر ثروت بالاتر از مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک و سرگی برین و لری پیج قرار داد.

لری الیسون، پولدار پسرفت کرده

ری الیسون بدشانس تر از بیل گیتس بود. وی در ماه مارس ۲۰۱۵ (حدود اردیبهشت ۹۴) چیزی در حد ۵۴ میلیارد دلار ثروت داشت اما ثروت او الان با افت ۵/۶ میلیــارد دلار به ۵/۴۷ میلیارد دلار رسیده است.اما از دست رفتن ۵ میلیارد دلار برای بیل گیتس رقمی نبود که زیاد به چشم بیاید.

لری الیسون سال گذشته از مدیرعاملی شرکت اوراکل کنار کشید اما هنوز یکی از قوی‌ترین تصمیم‌گیران این شرکت که خودش آ‌ن را بنا گذاشته، محسوب می‌شود. لری الیسون در لیست ۴۰۰ ثروتمند آمریکا در رتبه سوم (پس از وارن بافت) و در جایگاه دومین ثروتمند صنعت تکنولوژی است.

مارک زاکربرگ می‌گوید که فیسبوک مشکل انتشار اخبار جعلی را جدی گرفته است

زاکربرگ هفتمین آمریکایی پولدار است

مارک زاکربرگ ۳۱ ساله در سال ۲۰۱۱ یعنی چهارسال قبل ۱۷ میلیارد ثروت داشت اما حالا ثروت او به ۴۰ میلیارد دلار رسیده است. مدیرعامل فیس‌بوک از سال قبل تا حالا ۳/۶ میلیارد دلار به ثروتش افزوده شده و برای نخستین‌بار به لیست ۱۰ ثروتمند اول آمریکا راه پیدا کرده و در رتبه هفتم این لیست ایستاده است.

زاکربرگ در دنیای تکنولوژی در رده چهارم ثروت است. در ماه اوت تعداد کاربران فیس‌بوک به یک میلیارد نفر رسید. خرید استارت‌آپ واقعیت افزوده OCULUS در سال گذشته و اعلام اینکه هدست‌های Rift این شرکت از اوایل ۲۰۱۶ وارد بازار می‌شود یکی از دلایل رشد سهام و موفقیت ۳/۶ میلیارد دلاری زوکربرگ است.

لری پیج و دارایی بدون تغییرش

ثروت لری‌پیج طی چند سال اخیر روند ثابتی را طی کرده و بیش از حدود ۳۰ میلیارد دلار بوده است. در ماه آگوست لری پیج گفت که بخشی از مسئولیت‌هایش را به ساندار پیچی، مدیر بخش جست‌وجوی خود سپرده است. همچنین تغییرات ساختاری جدیدی نیز در گوگل شکل گرفت که تاسیس یک شرکت مادر به نام آلفابت از آن جمله بود.

این تغییرات منجر به استقلال بیشتر استارت‌آپ‌های زیر مجموعه گوگل و تمرکز این شرکت روی تجارت اصلی خود شد. لری‌پیج هم اکنون دهمین ثروتمند آمریکا و پنجمین ثروتمند صنعت تکنولوژی است.

ذکر موارد بالا حاکی از سودهای باور نکردنی این صنعت است،سودی که با هزاران سال کار فیزیکی حتی گوشه ای از آن به دست نخواهد آمد.

بیل گیتس شاید معروف ترین فردی بود که در این زمینه به دارایی خارق العاده ۸۱ میلیارد دلاری رسید و برای همیشه نام وی ماندگار خواهد ماند،اما بجز او هنوز افرادی دیگری هستند که در این صنعت مشغول به دست آوردن سودهای فراوانی هستند،سودهایی که حتی به کمک صنعت چاپ و پول چاپ کردن نیز به دست نخواهد آمد!!

 

مجله خلاقیت

دیدگاهتان را بنویسید