قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > وب و اینترنت > مرورگر مایکروسافت اج، اطلاعات جست‌‌‏وجوی خصوصی را ذخیره می‌‌‏کند

مرورگر مایکروسافت اج، اطلاعات جست‌‌‏وجوی خصوصی را ذخیره می‌‌‏کند

ماکروسافت
ماکروسافت

از آنجایی که شرکت مایکروسافت در‌‌‏خصوص امنیت ویندوز ۱۰ به‌‌‏اندازه کافی توضیح نداده است، تحقیقات جدید بر‌‌‏روی مایکروسافت اج نشان داده است که گشت و گذار محرمانه و خصوصی (InPrivate) در مرورگر استاک، به‌‌‏هیچ‌‌‏عنوان سابقه مرور کاربر را پنهان نمی‌‌‏کند.
به‌‌‏گفته‌‌‏ی «آشیش سینگ»، یک محقق امنیت وب، داده‌‌‏های گشت و گذار خصوصی که باید پس‌‌‏از آن‌‌‏که کاربر پنجره خصوصی را می‌‌‏بندد، حذف شود، در فایل حافظه پنهان (WebCache) مرورگر ذخیره می‌‌‏شود. با بررسی جدول «Container_n» که سابقه وب را ذخیره می‌‌‏کند، هر کسی می‌‌‏تواند زبانه‌‌‏هایی را که کاربر در‌‌‏حالت خصوصی به گشت‌‌‏وگذار می‌‌‏پرداخته، باز کند.
سینگ می‌‌‏نویسد: «بنابراین هر محقق ماهر می‌‌‏تواند به‌‌‏راحتی این تفاوت را تشخیص دهد و مدرکی واقعی از خلاف شخص به‌‌‏دست آرود. خیلی چیزها در این مرورگر نگه‌‌‏داری می‌‌‏شود که وارسی را بسیار آسان می‌‌‏کند؛ اگرچه مراحلی نیز وجود دارند که دستیابی به شواهد به‌‌‏راحتی صورت نمی‌‌‏گبرد. به‌‌‏نظر می‌‌‏رسد این هدف مرور خصوصی در اج به‌‌‏شکست انجامیده است.»
پایگاه خبری The Verge، با آزمایش روش سینگ، توانست شواهدی در حافظه پنهان یک وب‌‌‏سایت در‌‌‏هنگام استفاده‌‌‏از زبانه خصوصی پیدا کند.
سخن‌‌‏گوی مایکروسافت به The Verge گفته است: «به‌‌‏تازگی اخباری دریافت کرده‌‌‏ایم مبنی‌‌‏بر این‌‌‏که زبانه‌‌‏های InPrivate آن‌‌‏گونه که طراحی شده است، به‌‌‏درستی عمل نمی‌‌‏کند. ما قول می‌‌‏دهیم تا این مشکل را هر‌‌‏چه سریع‌‌‏تر حل کنیم.»
در عین حال، اگر ترجیح می‌‌‏دهید تمام اج را مسدود کنید، چند مرحله بیش‌‌‏تر طول نمی‌‌‏کشد. همان‌‌‏طور که «مارتین برینگ» در وبلاگ GHack توضیح می‌‌‏دهد بهتر است قبل از هر کاری یک پشتیبان از سیستم خود تهیه کنید.
هنگامی که پشتیبان را تهیه کردید، باید مرورگر پیش‌‌‏فرض خود را تغییر دهید:
• منوی تنظیمات (Setting menu) را باز کنید.
• به سیستم (System) و سپس برنامه‌‌‏های پیش‌‌‏فرض (Default apps) بروید.
• مرورگر وب (Web browser) را در پایین منو پیدا کنید و بر‌‌‏روی مرورگر انتخابی کلیک کنید و مرورگر دیگری را از لیست منو انتخاب کنید.
اکنون تنها کاری که باید انجام دهید دانلود یک برنامه رایگان به‌‌‏نام Edge Blocker و اجرای آن است. زمانی که آن را اجرا کنید، دو دکمه بزرگ را خواهید دید: Block و Unblock. با فشار هر کدام از آن‌‌‏ها می‌‌‏توانید انتخاب کنید که آیا می‌‌‏خواهید اج مسدود شود یا نه.

اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید