قالب وردپرس افزونه وردپرس
تازه ها
خانه > رپرتاژ آگهی > چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است؟

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است؟

چه عواملی بر قیمت نبشی تاثیر گذار است ؟ افرادی که در صنعت ساختمان‌سازی فعالیت دارند، به خوبی نبشی و انواع این محصول را می‌شناسند. در برخی از بخش‌های پروژه‌های ساختمانی بخش قابل‌توجهی از هزینه‌ها را نبشی به خود اختصاص می‌دهد؛ به همین دلیل برآورد قیمت این محصول تاثیر چشم‌گیری در کاهش هزینه‌های کلی پروژه خواهد داشت.

نبشی‌‌ها یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. بسیاری از خریداران به دنبال خرید نبشی باکیفیت و هزینه کم هستند. برای بسیاری از افرادی که در زمینه خرید و فروش این محصول فعایت دارند، اطلاع از قیمت نبشی امروز اهمیت زیادی دارد. باید در نظر داشته باشید که عوامل زیادی در این قیمت‌گذاری تاثیر دارند. در این متن قرار است در مورد عوامل موثر بر قیمت آهن و حتی قیمت نبشی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تاثیرقیمت ارز روی قیمت نبشی

نبشی‌ها در صنایع خودروسازی، ساختمان‌سازی و بسیاری از صنایع دیگر قابل استفاده هستند. روش تولید این محصول به صورت نبشی پرسی و نبشی فابریک است که هرکدام کاربردهای مختلفی دارند. وظیفه اصلی نبشی در سازه، افزایش ثبات و پایداری و همچنین بالا بردن استحکام و دوام سازه است. مهم‌ترین ویژگی این محصولات ضخامت و بال آن‌هاست؛ مثلا: نبشی 6*60 در بازار به این معناست که این محصول به صورت بال مساوی 60 میلی‌متری و دارای ضخامت 6 میلی‌متر است. در نظر داشته باشید که ضخامت هر نبشی برای کاربردهای مختلفی استفاده می‌شود.

شاید برای شما هم سوال باشد که چه عواملی در قیمت نبشی امروز تاثیر دارند؟ باید بگوییم که برخی از عوامل چه به صورت مثبت و چه به صورت منفی در روند تغییرات قیمت نبشی تاثیر دارند. این عوامل نه تنها بر روند قیمت نبشی تاثیر می‌گذارند، بلکه از عوامل موثر بر قیمت آهن هم هستند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که به صورت مستقیم و حتی غیرقابل پیش‌بینی بر روی روند قیمت نبشی تاثیرگذار است، نوسانات قیمت ارز و دلار است. بسیاری از مقاطع فولادی از جمله نبشی در بازار فولاد با افزایش قیمت دلار دچار افزایش قیمت خواهند شد و حتی برعکس این موضوع، با کاهش قیمت دلار، روند قیمت مقاطع فولادی هم نزولی خواهد شد. پس مهم است که در زمان خرید حتما به این مسئله دقت داشته باشید و بهترین زمان را برای خرید انتخاب کنید.

تاثیر عرضه و تقاضا روی قیمت نبشی

تاثیر میزان عرضه و تقاضا را نه تنها روی قیمت نبشی، بلکه روی قیمت بسیاری از مقاطع فولادی می‌توان دید. این پارامتر یکی از مهم‌ترین فاکتورها در افزایش یا کاهش قیمت نبشی است. با افزایش میزان تقاضا برای خرید این محصول، قیمت آن بیشتر می‌شود. با کاهش میزان عرضه، باید این محصول را با قیمت بالایی در بازار فولاد خریداری کنید.

این پارامتر بیشتر در فصول سرد سال ارزیابی می‌شود. در پاییز و زمستان به دلیل کاهش ساخت‌وساز تقاضا برای خرید بسیاری از مقاطع فولادی از جمله نبشی کم است و قیمت این محصول در بازار کمتر خواهد شد. پس اگر قرار است که در فصل تابستان، این محصول را برای پروژه‌های ساختمانی خریداری کنید، بالطبع باید هزینه بیشتری هم برای خرید بپردازید.

تاثیر قیمت جهانی نفت روی قیمت نبشی

یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آهن و نبشی، تاثیر قیمت‌های جهانی است. به این دلیل که ایران یکی از کشورهای صادرکننده بسیاری از مقاطع فولادی به کشورهای دیگر است، افزایش یا کاهش قیمت‌های جهانی می‌تواند روی روند قیمت این محصولات تاثیر داشته باشد؛ به خصوص اگر قرار باشد که نبشی صادراتی یا حتی مقاطع فولادی صادراتی خریداری کنید.

قیمت نفت نه تنها روی قیمت نبشی تاثیر دارد حتی کاهش آن باعث تغییراتی در رشد اقتصادی کشور خواهد شد. وقتی که اقتصاد کشور در حال رکود باشد، تقاضا برای خرید این مصحولات کمتر و همین موضوع در تعیین نرخ نبشی یا سایر مقاطع فولادی تاثیر دارد.

حتی به غیر از این مورد، بسیاری از سیاست‌های داخلی کشور هم در روند قیمت‌گذاری بسیاری از مقاطع فولادی از جمله نبشی و … تاثیر دارد. اگر این سیاست‌ها به صورتی باشند که ارزش ملی پول کشور را کاهش دهند، خریدار باید مبلغ بیشتری برای خرید مصحولات فولادی پرداخت کنید.

تاثیر شیوع کرونا بر قیمت آهن آلات ساختمانی

قطعا این را می‌دانید که در زمان شیوع کرونا، تقاضا برای خرید بسیاری از مقاطع فولادی در بازار کم بود. از سوی دیگر تولید مقاطع فولادی هم کاهش پیدا کرد. همین مسئله باعث شده بود که خریدارانی که به نبشی نیاز دارند، این محصول را با قیمت بسیار بالایی بخرند.

چین یکی از کشورهای تولیدکننده فولاد است و با شیوع ویروس کرونا در چین، قیمت محصولات فولادی دچار افزایش زیادی شد. حتی بسته شدن مرزهای کشور هم در آن زمان، باعث تغییر و نوساناتی در قیمت‌ها شده بود که بعد از کم شدن شیوع کرونا، رفته رفته بازار فولاد بهبود پیدا کرد و قیمت‌ها منطقی‌تر به نظر می‌رسند.

تاثیر کمبود آب بر قیمت آهن آلات

بسیاری از مقاطع فولادی فرآیند تولید پیچیده و سختی دارند که باید طی چند مرحله انجام شود. برای تولید بسیاری از این محصولات به آب نیاز است. در صورت کمبود آب، احتمالا این محصولات کمتر تولید خواهند شد. در صورت کمتر تولید شدن مقاطع فولادی، قیمت این محصولات در بازار بیشتر خواهد شد.

به غیر از همه این موارد گفته شده، هزینه‌های حمل‌ونقل بر قیمت نهایی مقاطع فولادی تاثیر دارند. قیمت سوخت و حمل‌ونقل نبشی از جمله مواردی هستند که در افزایش یا کاهش نرخ نبشی تاثیر دارند. اگر نبشی‌ها در حجم بالایی خریداری شوند، باید با کامیون و کشتی جابه‌جا شوند که این‌ها نیاز به سوخت دارند.

اگر به هر دلیل قیمت سوخت در کشور ما زیاد شود، این موضوع می‌تواند تاثیر مستقیم بر قیمت آهن داشته باشد. با افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل بسیاری از تولیدکنندگان، محصولات خود را با قیمت بسیار بالاتری در بازار عرضه می‌کنند.

به جز این موارد، مواد اولیه هم تاثیر زیادی در قیمت نبشی امروز دارد. نبشی‌ها از مواد اولیه مختلفی تولید می‌شوند. مثلا نبشی‌های فابریک از شمش فولاد ساخته و نبشی‌های پرسی با ورق فولادی تولید می‌شوند. به همین دلیل هرکدام از این مواد اولیه که در بازار فولاد، افزایش قیمت داشته باشند، به ناچار قیمت محصولات فولادی هم بیشتر خواهد شد.

خرید نبشی از آهن آپ

نبشی‌ها انواع مختلفی دارند که از هرکدام می‌توان برای کاربردهای گوناگونی استفاده کرد. در زمان خرید نبشی باید حتما انواع مختلفی این محصول را بشناسید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. برای خرید نبشی به وزن، جنس، مواد اولیه برای تولید این محصول، روش تولید و بسیاری از فاکتورهای دیگر دقت داشته باشید. در نظر گرفتن تمامی این موارد با توجه به کاربرد مورد نظر نبشی، می‌تواند به شما کمک کند که انتخاب بهتری داشته باشید.

خرید نبشی را می‌توانید از مجموعه آهن آپ انجام دهید. این مجموعه با سال‌ها تجربه و تخصص در این زمینه، می‌تواند بهترین نبشی فولادی را با مناسب‌ترین قیمت در اختیار شما قرار دهد. کارشناسان ما در زمان خرید، تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید با توجه به یک کاربرد خاص، بهترین نوع نبشی را خریداری کنید.

در نظر داشته باشید که قبل از خرید باید استعلام قیمت داشته باشید. قیمت این محصول و بسیاری از محصولات فولادی دیگر به پارامترهای مختلفی بستگی دارند که باید همگی مدنظر قرار داده شوند. نرخ ارزهای جهانی، میزان عرضه و تقاضا، تورم بسیاری از مسائل دیگر را در زمان خرید مدنظر داشته باشید تا بتوانید در طلائی‌ترین زمان ممکن سفارش خود را ثبت کنید. اگر باوجود این موارد گفته شده، بازهم سوالی در این زمینه دارید، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد.

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد از عوامل موثر بر قیمت آهن می‌توان به میزان عرضه و تقاضا، نرخ دلار، قیمت جهانی نفت و…اشاره کرد. برخی از این فاکتورها به صورت مستقیم در روند قیمت‌گذاری مقاطع فولادی و از جمله نبشی تاثیر دارند. حتما در زمان خرید به این فاکتورها دقت داشته باشید تا بتوانید در بهترین زمان خرید خود را ثبت کنید. برای این منظور می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید تا شما راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید