خانه / بهداشت و سلامت / آرژنین چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟

آرژنین چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟

آرژینین یا L-arginine نوعی  اسید آمینه است که در غذاهایی مانند لبنیات، ماهی، مرغ و سایر گوشتها یافت می شودو ساختارهای پروتئین را می سازد.

بدن بزرگسالان، آرژنین را از رژیم غذایی جذب و تولید می کند، و کودکان برای رشد نیاز به آن دارند.در حالت کلی کمبود آرژنین بسیار نادر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه آرژنین چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟ مزایای این اسید آمینه و خطرات احتمالی، این مقاله را مطالعه کنید.

آرژنین چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟
آرژنین چیست و در چه غذاهایی یافت می شود؟

غذاهای غنی از آرژنین:

گوشت، فراورده های لبنی، دانه ها و آجیل های مختلف حاوی آرژنین هستند.اضافه کردن برخی یا همه این غذاها به رژیم غذایی می تواند به فرد کمک کند که جذب آرژینین خود را افزایش دهد.

۱-آجیل ها و دانه ها

۲-حبوبات

۳-جلبک دریایی

مزایای سلامتی آرژنین:

مکمل های آرژنین می توانند سلامت را به روش های مختلفی ارتقاء دهند.

نتایج یک تحقیق از سال ۲۰۱۳ نشان می دهد مکمل های آرژنین ممکن است جریان خون افراد مبتلا به دیابت بدون عارضه را بهبود بخشد.

بهبود جریان خون ممکن است اثرات بیماری قلبی عروقی، از جمله بیماری عروق کرونر و آنژین را کاهش دهد.

آرژینین همچنین ممکن است به درمان اختلال نعوظ کمک کند که از مسائل قلبی ناشی می شود.

آرژینین همچنین ممکن است:

کمک به کار موثر تر کلیه ها

بهبود زخم را سرعت می بخشد

تقویت سیستم ایمنی بدن

متعادل سازی هورمونها

خطرات استفاده زیاد:

برخی شواهد نشان می دهد که سطح بالایی از آرژنین می تواند علائم تبخال را افزایش دهد.

همچنین، جذب بیشتر آرژنین ممکن است به طور غیر مستقیم باعث زخم های سرد با خراب کردن تعادل بدن از آرژنین و یک اسید آمینه دیگر به نام لیزین بشود.

لیزین می تواند  موجب درمان و جلوگیری از زخم های سرد شود و مسیر جذب آن با آرژنین به اشتراک گذاشته می شود.

منبع : مدیکال نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *