قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > دلایل مهم برای انتخاب سبک دکوراسیون در ابتدای چیدمان

دلایل مهم برای انتخاب سبک دکوراسیون در ابتدای چیدمان

ممکن است فکر کنید انتخاب سبک دکوراسیون و شناخت انواع سبک دکوراسیون کار مهمی نیست و میشود از آن چشم پوشی کرد، اما ما در این مقاله دلایل مهم و کاربردی ای را بررسی می کنیم تا بیشتر متوجه شوید که قبل از هر کاری، برای چیدمان دکوراسیون باید یک سبک انتخاب نمایید.

چرا دانستن سبک دکوراسیون مناسب برای خودتان مهم است؟

همانطور که گفتیم ممکن است افراد زیادی بدون اینکه سبک دکوراسیون مناسب خود را بدانند، به چیدمان بپردازند و از این وضعیت اصلا هم احساس نارضایتی نداشته باشند. اما با دانشستن سبک طراحی شما برای خرید هر کدام از اثاثیه خانه مثل میز کنسول و حتی دکوری هایی که قرار است روی آن قرار دهید، یک برنامه و چارچوب مشخص دارید که انتخاب را برای شما ساده تر و بهینه تر میکند. 

انتخاب سبک دکوراسیون می تواند به شما کمک های زیادی نماید:

تاثیر سبک دکوراسیون مناسب بر روحیه و احساسات

اتاق یا خانه خود را تصور کنید که با سبک متناسب شخصیت شما سازگار نباشد. عوامل زیادی وجود دارد که می تواند ما را به این نقطه برساند که در یک محیط ناسازگار از لحاظ روحیه زندگی کنیم. مثلا این که مجبور باشید مبلمان و اثاثیه ای را تهیه کنید که بیشتر با بودجه شما هم سو باشد تا سلیقه شما، اگر از شما در چنین شرایطی بپرسیم که دکوراسیون خود را دوست دارید، صادقانه جواب منفی خواهد بود.

عواقب چنین انتخاب هایی می تواند در گذر زمان منجر به اضطراب، نارضایتی و افسردگی شود. شما به تنهایی یا با همسرتان شاید هزینه های اولویت دار تری نسبت به هزینه برای دکوراسیون داشته باشید، اما این میتواند یک فرصت باشد تا خود، سلیقه مشترک و سبک مورد پسند خود را کشف و بیشتر درک کنید. به ترتیب شما یک قدم به هدف خود نزدیک خواهید شد تبدیل کردن فضای زندگی خود به محیطی که بتوانید از آن حس صمیمیت خانه را دریافت کنید!

برای رسیدن به این هدف شما باید، سبک دکوراسیون مناسب خود را بشناسید، انتخاب ها و علاقه مندی های خود را به هم نزدیک کنید، مثلا یک میز توالت یا دکوری های روی آن را تنها به این خاطر که دیگری دارد یا مد است، خریداری نکنید، باید آن ها دوست داشته باشید و شما را در نهایت خوشحال کنند. این به معنی انتخاب و خرید وسایل گران نیست، شاید ما با وسایل ارزان تر و کم تجمل تر احساس رضایت بیشتری داشته باشیم.

انتخاب سبک دکوراسیون باعث صرفه جویی در بودجه

حرف از قیمت شد! یکی از دلایلی که تاکید میکنیم که قبل از هرچیزی سبک دکوراسیون را انتخاب کنید، این است که میتواند روی هزینه های شما تاثیر گذار باشد. شما با این کار یک برنامه برای خرید خواهید داشت که در طول مدت طراحی دکوراسیون داخلی یا پس از آن باعث صرفه جویی در نقدینگی و مخارج شما خواهد شد.

شاید برای شما هم چنین باشد که به محض دریافت یک کارت هدیه یا به دست آورن مبلغی، سریع آن را صرف خرید چیز هایی میکنید که بخواهیم واقع بین باشیم، نیاز های ضروری تری وجود داشته است. ممکن است به محض دیدن یک چیز ارزان که زیبا هم آن را بخرید، بدون این که بدانید با سبک دکوراسیون شما هماهنگی دارد یا خیر که در نتیجه تنها چند وسیله خواهد داشته که دکوراسیون شما را از ترکیب خارج کرده اند و دوست ندارید آن ها را به کسی نشان دهید.

در واقع اتفاقی که می افتد این است که چیزهایی که دوست دارید ممکن است مقابل و ضد آنچه برای سبک دکوراسیون شما مناسب است، قرار بگیرد. برای مثال ممکن است شما عاشق رنگ آبی باشد، بتوانید ساعت خا به آسمان آبی چشم بدوزید، در داخل کمدتان پر از لباس های آبی باشد و حتی طرفدار یک تیم خاص با پرچمی به این رنگ باشید اما این رنگی نیست که مناسب استفاده در دکوراسیون به مقدار زیادی باشد.

شاید یک یا دو اکسسوری مثل کوسن یا شال مبل یا یک بشقاب مینا کاری روی شلف دیواری برای نشان دادن ارادت شما به این رنگ کافی باشد. استفاده بی رویه از چنین چیزی هایی در دکوراسیون ممکن است شما را به این نتیجه برساند که واقعا از آن خوشتان نمی آید.

در بهترین حالت ممکن شما میتواند این وسایل را به دوستان و آشنایان ببخشید و آنها را خوشحال کنید، اما در هر صورت پول خود را هدر داده اید، زیرا برای سبک دکوراسیون شما مناسب نبوده و جایی در میان چیدمان خانه شما نداشته است. 

این اشتباهات معمولا در مورد وسایل کوچک تر و دکوری ها اتفاق می افتد و برای خرید وسایل بزرگ که گران تر هم هستند، اشتباه کمتری مرتکب می شویم زیرا مجبور به صرف هزینه های بیشتر هستیم و با وسواس بیشتری به عواقب خریدمان فکر میکنیم، خرید های هیجانی و ناگهانی وسایل کوچک بیشتر دردسر درست میکنند. اگر به این کار اعتیاد دارید، به شما خرید های اینترنتی را پیشنهاد میکنیم که امکان تفکر و تحقیق بدون رودروایسی را بیشتر برای شما فراهم میکنند.

خرید از گامی نو برای شما این امکان را فراهم میکند که محصول مورد نیاز خود را در در رنگ و طرح دلخواه سفارش دهید و آن را با سایر اجزای دکوراسیون خود ست کنید. همچنین می توانید محصولات مورد نظر خود را در ابعاد سفارشی خریداری کنید و نیز  امکان خرید محصولات به صورت حضوری نیز برای شما فراهم است.

کاهش بهم ریختگی با انتخاب سبک دکوراسیون 

با توجه به توضیحات قبلی ذکر شده ، انتخاب یک سبک دکوراسیون به شما کمک میکند که در خرید های هدف دار تری داشته باشید به این ترتیب وسایل اضافه کمتری خواهد داشت که نیاز به فضای نگهداری آنچنانی برای آنها نیست. 

وقتی به صورت برنامه دار و هدفمند به چیدمان دکوراسیون میپردازید، هر وسیله را برای یک نقش تعیین شده خریداری می شود بنابراین هیچ چیز بیهوده ای در فضا نخواهد بود. شما با تعیین سبک دکوراسیون یک چارچوب برای خود تعیین میکنید و خود را ملزم میکند که به آن وفادار بمانید پس در هر قسمت مجموعه ای حداقلی از وسایل ضروری تهیه میکنید تا ترکیب دکوراسیون شما تحت تاثیر قرار ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید