قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه / بهداشت و سلامت / آیا ایبو بروفن علائم کرونا را بدتر می کند؟

آیا ایبو بروفن علائم کرونا را بدتر می کند؟

سازمان جهانی بهداشت و اداره بهداشت سوئیس نسبت به استفاده از ایبوپروفن برای درمان عفونت کووید۱۹ هشدار داده‌اند.

به گزارش فوکوس آنلاین؛ سازمان جهانی بهداشت صبح سه‌شنبه ۲۷ اسفند (۱۷ مارس) هشدار داد، در صورتی که به کووید۱۹ مبتلا شده‌اید و یا مشکوک به آن هستید، خودسرانه ایبوپروفن مصرف نکنید.

 البته اگر برای مدت طولانی با ایبوپروفن تحت مداوا هستید، نباید یکباره مصرف آن را متوقف کنید و برای این کار، نیاز به مشورت با پزشک دارید.

کریستین لیند مایر، سخنگوی این سازمان نیز تاکید کرده که در موارد مشکوک و برای کاهش تب ناشی از عفونت، پاراستامول یا استامینوفن مصرف کنید، نه ایبوپروفن.

به گفته او، البته هیچ مطالعه جدیدی وجود ندارد که نشان دهد ایبوپروفن با میزان مرگ‌و‌میر بالاتر و عوارض شدیدتر ناشی از ابتلا به ویروس همراه است، اما کارشناسان در حال بررسی این وضعیت هستند.

این توصیه‌ها در حالی است که شنبه گذشته وزیر بهداشت فرانسه، الیویه ویران، پستی را در توییتر خود منتشر کرد و نوشت: «داروهای ضد‌التهابی غیر‌استروئیدی مانند ایبوپروفن، دیکلوفناک و آسپرین می‌توانند عاملی برای وخیم‌تر شدن عفونت ناشی از ویروس کرونا باشند.»

دکتر یوناس اشمیت کانازیت، ویروس‌شناس آلمانی از انستیتوی طب گرمسیری برنهارد نوخت نیز تاکید می‌کند که ایبوپروفن می‌تواند برای عفونت کووید ۱۹ خطرناک باشد.

او توضیح می‌دهد: «ایبوپروفن لخته شدن خون را مهار کرده و خطر خونریزی داخلی را افزایش می‌دهد.» با وجود این، طبق اطلاعات او: «ارتباط بین مصرف ایبوپروفن و سایر داروهای مشابه آن با تشدید علائم کووید ۱۹ به طور قطع ثابت نشده است.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *