قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > در پیاده روی این ها را رعایت کنید

در پیاده روی این ها را رعایت کنید

مایکل اولسون، دکتر، استاد علوم ورزش در دانشگاه آبرن در مونتگمری می گوید: چمن، شن، ماسه، و جاده هیچ وقت کاملا مسطح نیستند، به همین خاطر پیاده روی در چنین مکان هایی عضلات را بهتر از تردمیل درگیر می کند. همچنین اگر باد از روبرو بوزد بیشتر هم کالری می سوزانید چون باعث افزایش سختی در پیاده روی می شود، مانند اینکه از یک تپه ی کوچک بالا بروید. همچنین تحقیقات نشان داده است بودن در طبیعت برای روحیه نیز مناسب است.

دکتر اولسون می گوید: پیاده روی در سراشیبی برای قوی ساختن عضله چهار سر و ساق پا ضروری است. ( بسیاری از مردم وقتی از تپه یا جایی که شیب دارد بالا میروند احساس درد میکنند نه به خاطر بالا رفتن بلکه به این خاطر که از عضلات خود در سراشیبی استفاده نکرده اند ) پس اگر روی تردمیل پیاده روی می کنید به آن شیب دهید سپس برگردید و برای چند دقیقه به طرف عقب پیاده روی را ادامه دهید.

استفاده از گام شمار:

تحقیقات نشان داده پیگیری و شمارش گامها کمک می کند فعالیت تان تا ۲۷ درصد افزایش پیدا کند. می توانید این وسیله را بخرید و یا به صورت برنامه روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

کفش مخصوص دویدن نپوشید:

کفش های دویدن سفت هستند و همین می تواند پیاده روی را مشکل کند. به جای استفاده از چنین کفشی از یک نوع انعطاف پذیر و سبک استفاده کنید تا بتوانید پای خود را راحت در آن حرکت دهید. لباس مناسب بسته به منطقه ای که در آن قرار دارید متفاوت است. در هوای سرد باید زیاد لباس بپوشید اما نه لباس های خیلی تنگ، باید بتوانید به راحتی حرکت کنید اگر لباسی که می پوشید توان حرکت را از شما بگیرد نمی توانید ورزش کنید و حتی ممکن است آسیب ببینید. در هوای گرم از لباسی استفاده کنید که رنگ روشن دارد همچنین کلاهی استفاده کنید که صورت و گردنتان را از نور آفتاب محفوظ نگه دارد.

با خود وزنه حمل نکنید:

وزنه ها کمکی نمی کنند و حتی ممکن است ضرر داشته باشند. دمبل های سبک به اندازه کافی مقاومت ایجاد نمی کنند که تاثیری روی تقویت قدرت شما داشته باشد. همچنین وزنه ی سنگین می تواند به شانه ها آسیب برساند.

خیلی آهسته نباشید:

تحقیقات نشان داده هرچقدر سرعت بیشتر باشد ورزش بهتر پیش می رود. پیاده روی سریع علاوه بر اینکه باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید خطر مرگ نابهنگام را تا ۱٫۸ درصد کاهش می دهد.

یک راه ساده:

هر زمان که فرصت شد تا آنجا که توان دارید پیاده روی کنید. پیاده روی فوق العاده ساده است و ما می دانیم برای سلامتمان مفید است، پس چرا انجامش ندهیم؟

دکتر کرمانی

دیدگاهتان را بنویسید