قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > برای رفع خستگی پاها چکار کنیم؟

برای رفع خستگی پاها چکار کنیم؟

بهترین راه رفع خستگی پاها آن است که هرروز پس از بازگشت به منزل ، ابتدا پا ها را شسته و سپس بر روی زمین طوری دراز بکشید که پاها بالاتر از سر قرار بگیرد . بدین منظور می توان از گذاشتن صندلی و یا چند بالش در زیر پاها استفاده نمود. در حین این عمل ، پاها را به آرامی ماساژ دهید دست را از قسمت پنجه به طرف زانو حرکت دهید . این عمل به گردش خون کمک نموده و خستگی پاها را از بین می برد.

برای رفع خستگی پاها چکار کنیم؟
برای رفع خستگی پاها چکار کنیم؟

قرار دادن پاها به طور متناوب در آب سرد وگرم نیز بسار موثر است .در پایان کار بایستی از آب سرد جهت شستشو استفاده نمود.مخلوط آب لیمو ترش و سرکه با آب در رفع خستگی پاها اثر خوبی دارند.

تقویت پاها:

هر روزصبح ، پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید ، پاهایتان را ورزش دهید.ابتدا زانوها و سپس پا را خم کنید، بعد پاها را بصورت صاف و کشیده به سمت بالا به صورت عمود بر بدن ببرید.علاوه براین نرمش ، حرکت زیر نیز در قوی کردن عضلات پاها بسیار موثر است.

روی پنجه های پا بایستید و تا آنجا که ممکن است خود را بالا بکشید سپس به آرامی به حالت اولیه برگردید و کف پاهایتان را برروی زمین بگذارید.حرکت را ازروزی 10 بار شروع کرده و به تدریج به تعداد آن بیافزایید .پس از انجام این تمرینات پاها را با روغن بادام یا زیتون ماساژ دهید.

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید