قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > چطور می توانیم آدم خوش بینی شویم؟

چطور می توانیم آدم خوش بینی شویم؟

خوشبینی بطور ساده عبارتست ازانتظار فرد برای اینکه همه موانع، سختی‌‏ها وهمه چیز درست خواهد شد و شرایط فعلی لزوما فاجعه آمیز نیست. به همین دلیل خوشبینی رابطه نزدیک با مفهوم امید دارد. با این حال، امید به طور ویژه به رخدادهای آینده نظر دارد، حال آنکه خوش بینی تعبیر و تفسیر مثبت وقایع ناخوشایند فعلی را در بر می‌‏گیرد.

چطور می توانیم آدم خوش بینی شویم؟
چطور می توانیم آدم خوش بینی شویم؟

آیا می‌‏توان خوشبین شد؟

در واقع می‌‏توان گفت که هیچ آدمی خوشبین یا بدبین متولد نمی‌‏شود. بلکه انسانها یاد می‌‏گیرند که در طول زندگی خوشبین یا بدبین باشند. اگر شما نسبت به مسائل پیرامون و زندگی خود بدبین هستید، می‌‏توانید آن را تغییر دهید « خوش بین بودن یک رفتار آموخته شده است ».

به این معنی که هر کسی می‌‏تواند یاد بگیرد خوشبین باشد. خوشبختانه عادتهای بد یاد گرفته شده می توانند به فراموشی سپرده شوند. تازه ترین تحقیقات نشان می‌‏دهد که خوشبینی مهارتی است که هر انسانی می‌‏تواند آن را به خوبی فرا گیرد.

چگونه می‌‏توانید در فکر و عمل خوشبین باشید؟

افکار در ساختار شخصیت انسان از چنان قدرتی برخوردارند که می‌‏توانند سازنده یا ویرانگر باشند.

فکرهای مثبت و منفی ما وابسته به تفسیرهای ذهنی ما از موقعیت های مختلف و معانی می باشد که ما به آن موقعیت نسبت می‌‏دهیم. اگر تفسیر و تعبیر شما از رویداد مثبت است، بنابراین هیجانات شما مثبت می‌‏باشد.

اغلب افکار منفی و نگرانی ها در واقعیت رخ نمی‌‏دهند تا می توانید خودتان را در شرایط موفقیت تصور کنید. اگر اتفاق ناخوشایندی برایتان رخ داده است خودتان را در موقعیتی تصور کنید که این مشکلات سپری شده و شما بر آنها غلبه کرده‌‏اید.

مواقعی هم وجود دارد که لازم است با شرایط سخت مدارا کنید. مهم این است که در آن شرایط به خاطر داشته باشید که در زمان زیادی مشکلات یا گرفتاری نداشته‌‏اید و شرایط سخت هم موقتی خواهد بود.

 خوشبینی درعمل یعنی اینکه مقدمتا کاری را شروع کنید. چون احساس خوب ناشی از آن، بعدا ایجاد می‌‏گردد. منتظرانگیزه و انرژی در ابتدای تلاشتان نباشید. برای شروع کافی است که ادای به انجام رسیدن یک کار را مد نظرقرار دهید تا بالاخره آن را عملی سازید.

اگر شما خوشبین باشید به احتمال زیاد بعد از چند تلاش ناموفق باز هم تلاش خواهید کرد. جالب توجه این است که درحین تلاش مستمر، طبیعتا شانس موفقیت هم بیشتر خواهد بود. خانم سگرستروم می‌‏افزاید که حتی اگر در یک تصمیم، نتیجه دلخواه کسب نشده باشد ولی تجربه همه مسیرهای آزموده شده، در حل مشکلات بعدی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع:اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید