قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > دانش و فن آوری > دنیای خودرو > نبرد غول‌های خودروسازی در فرانکفورت

نبرد غول‌های خودروسازی در فرانکفورت

غول‌های خودروسازی، تازه‌ترین محصولات خود را در نمایشگاه خودرو فرانکفورت خودروهای به نمایش گذاشته‌اند. نمایشگاه خودرو فرانکفورت از مهم‌ترین نمایشگاه‌های خودرو اروپا و جهان است و فرصتی کم نظیر برای علاقه‌مندان جهان خودرو.

غول‌های خودروسازی در نمایشگاه خودرو فرانکفورت خودروهای جدید خود را به نمایش گذاشتند. از بنز ای کیو اس الکتریکی و پورشه پر شتاب تایکان برقی با قدرت ۶۱۶ اسب بخار گرفته تا سومین خودرو انقلابی فولکس واگن همه نشانه‌هایی از تغییرات آینده صنعت خودرو جهان  به سمت اتومبیل‌های الکتریکی است. تحولاتی که به دلیل قیمت بالای خودروهای برقی و برخی مشکلات دیگر راه سختی پیش روی خود دارد.

تایکان خودرو برقی پورشه
تایکان خودرو برقی پورشه

تایکان خودرو برقی پورشه

تایکان، خودرو پرشتاب برقی پورشه دارای دو موتور برقی است که می‌تواند قدرت ۶۱۶ اسب‌ بخار قدرت و هزار نیوتن ‌متر گشتاور تولید کند.

این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۲.۸ ثانیه زمان نیاز دارد. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتردر ساعت این اتومبیل حدود ۱۰ ثانیه است.

البته این خودرو همچنان از پیمایش کم رنج می‌برد. با یک‌بار شارژ می‌توان حدود ۳۵۰ کیلومتر را با این خودرو طی کرد که کمتر از محصولات تسلا است.

برای شارژ شدن هم با شارژ سریع، خودرو در مدت  ۲۲ دقیقه ۸۰ درصد شارژ می‌شود. شارژ کامل باتری‌ها با برق شهری حدود ۱۰ ساعت طول می‌کشد. با وجود چنین مشکلاتی، از این خودرو بیش از ۳۰ هزار دستگاه پیش فروش شده است.

سومین خودرو انقلابی فولکس واگن
سومین خودرو انقلابی فولکس واگن

سومین خودرو انقلابی فولکس واگن

آی دی سه سومین خودرو انقلابی فولکس واگن پس از بیتل و گلف است.

این خودرواز موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخار استفاده می‌کند. این موتور در محور عقب خودرو قرار گرفته و چرخ‌های عقب را حرکت می‌دهد.

 آی دی سه با سه نوع باتری وارد بازار می‌شود و به همین دلیل خودرو قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت. نسخه‌ پایه‌ دارای برد ۳۳۰ کیلومتری با یک‌بار شارژ است. دو نسخه دیگر ۴۲۰ و ۵۵۰ کیلومتر با یک‌بار شارژ پیمایش دارند.

بی ام و سری چهار جدید
بی ام و سری چهار جدید

بی ام و سری چهار جدید

بی ام سری چهار جدید برقی خواهد بود. البته طراحی این خودرو مورد انتقاد برخی کارشناسان قرار گرفت. با  وجود این، بی ام و می‌گوید استفاده از خطوط تیز در طراحی این خودرو به خاطر ایجاد حس متفاوت در آن است. بی ام و توضیح می‌دهد برقی بودن خودرو و پیش روبودن آن، نیاز به تغییری در سبک طراحی داشت تا این خودرو بیشتر مدرن به‌نظر برسد. در طراحی بی‌ام ‌و سری «چهارمفهمومی»، از سری هشت الهام گرفته شده است.

خودرو سدان لوکس برقی بنز
خودرو سدان لوکس برقی بنز

خودرو سدان لوکس برقی بنز

ای کی اس خودرو لوکس و برقی جدید مرسدس بنز است. این خودرو در نمایشگاه نظر بسیاری از کارشناسان را به خود جلب کرد.

این خودرو یک سدان کاملا الکتریکی است که قدرت ۴۷۰ اسب‌ بخاری دارد و می‌تواند در ۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتردر ساعت برسد. بیشترین سرعت این خودرو ۲۰۰ کیلومتردرساعت است و می‌تواند ۷۰۰ کیلومتر را با یک‌بارشارژ طی کند.

مرسدس بنز می‌خواهد تا سال ۲۰۲۲ حدود ۱۰ خودرو کاملا الکتریکی  را وارد بازار کند و ای کیو اس از جمله این خودروهاست.

در نمای عقب خودرو ۲۲۹ چراغ ستاره‌‌ای کار شده است. تعداد چراغ‌های جلو پنجره نیز ۱۸۸ عدد و از نوع ال ای دی است.

برای طراحی درون خودرو از طراحی قایق‌های لوکس استفاده شده است. علت استفاده مرسدس بنز از این طرح، القای حس لوکس بودن خودرو به مشتریان است.

در این مرسدس بنز، دو موتور الکتریکی در جلو و عقب استفاده شده و خودرو برقی چهار چرخ محرک است که توانایی حرکتی بالایی را در اختیار راننده قرار می‌دهد . باتری این خودرو نیز در کف اتاق قرار گرفته که با سنگین شدن کف خودرو سبب افزایش فرمان پذیری آن می‌شود. برای سیستم تعلیق از نوع بادی استفاده شده که به‌صورت هوشمند کنترل می‌شود.

در این اتومبیل می توان با شارژ‌سریع حدود ۸۰ درصد ظرفیت باتری را در کمتر از ۲۰ دقیقه شارژ کرد. اتومبیل جدید مرسدس بنز دارای سیستم خودران سطح سه است.

دیفندر جدید
دیفندر جدید

دیفندر جدید

 لندرور دیفندر جدید یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه است. این خودرو با دو موتور دیزلی چهار سیلندر و دو موتور بنزینی چهار و شش سیلندر وارد بازار خواهد شد. نسخه هیبریدی این محصول هم سال ۲۲۰ فروخته خواهد شد.

موتور توربودیزل دو لیتری ۲۳۷ اسب ‌بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. برای مدل پایه از موتور بنزینی دو لیتری با قدرت ۳۰۰ اسب ‌بخاری  و گشتاور ۴۰۰ نیوتن ‌متری استفاده می‌شود. دیفندردر قوی‌ترین مدل با پیشرانه‌ شش سیلندر خطی سه‌ لیتری عرضه می‌شود.

البته پیش‌بینی می‌شود دوستداران رانندگی در طبیعت، به دلیل احتمال آسیب به باتری‌ها از این مدل کمتر استقبال کنند. لندرور دیفندر در دو مدل دو در و چهاردر وارد بازار می‌شود. مدل چهاردر ابعاد بزرگ‌تری دارد . قیمت مدل دو در از ۵۰ هزار یورو و مدل چهار در از ۱۰۰ هزار یورو آغاز می‌شود.

سوپر اسپرت عجیب
سوپر اسپرت عجیب

سوپر اسپرت عجیب

لامبورگینی سیان هم خودرو سوپر اسپرت ویژه نمایشگاه با ظاهری عجیب است. این خودرو  با ۸۰۰ اسب بخار قدرت و سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت  جذاب‌ترین خودرو نمایشگاه از دید بسیاری از کارشناسان است. با وجود این، برخی کارشناسان از این خودرو انتقاد می‌کنند چرا که مصرف سوخت بالایی دارد و باعث آلودگی هوا می‌شود. شرکت لامبورگینی شرکت ایتالیایی زیر مجموعه فولکس واگن است.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید