قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > چند راه حل ساده برای نابودی جوش های سر سیاه

چند راه حل ساده برای نابودی جوش های سر سیاه

جوش های سر سیاه دغدغه خیلی از ما هستند باید بدانیم که جوش‌های سرسیاه در واقع فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین  در پوست منجر می‌شوند.

راه‌های گوناگونی برای درمان جوش‌های سرسیاه وجود دارند.ولی نباید این نکته مهم را فراموش کرد که هیچ درمانی یک شبه حاصل نمی شود و برای از بین رفتن جوش های سرسیاه هم زمان و استمرار لازم است در اینجا قصد داریم به چند راه حل ساده برای درمان جوش های سر سیاه در منزل اشاره کنیم امیدوارم مفید باشد

از ترکیب عسل و دارچین استفاده کنید

عسل یک آنتی بیوتیک طبیعی است و برای خارج کردن آلودگی‌ها از منافذ باز پوست بسیار مفید است. یک قاشق غذا خوری عسل را با نصف قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و بر پوست صورت‌تان، درحالی‌که خشک است، بمالید. به مدت ۳ دقیقه ترکیب را بر پوست‌تان ماساژ دهید سپس با آب گرم بشویید.

استفاده از آب لیمو ترش و نمک

خاصیت پاک کنندگی لیمو ترش و سایندگی نمک باعث می‌شود پوست‌های مرده از صورت شما جدا شوند و منافذ باز پوست‌تان عمیقا پاک شوند.

مقداری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق غذا‌خوری نمک و مقداری عسل مخلوط کنید و بر روی جوش‌ها بمالید. ترکیب را به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با انگشتان خود بر روی پوست بمالید و نهایتا با آب گرم بشویید.

جوش شیرین را فراموش نکنید

جوش شیرین یکی از آن ماده‌های جادویی است که کاربردهای زیادی در زندگی روزمره دارد. علاوه بر خاصیت پاک کنندگی، جوش شیرین به لایه‌برداری سلول‌های مرده نیز کمک می‌کند. مقداری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر حاصل شود. سپس به آرامی و به حالت چرخش وار آن را بر روی پوست‌تان بمالید و اجازه دهید ۵ الی ۱۰ دقیقه بر روی پوست بماند تا کاملا خشک شود. سپس آن را با آب بشویید.

ماسکی از سفیده تخم مرغ تهیه

سفیده تخم مرغ موجب تنگ شدن منافذ باز پوست می‌شود و آلودگی موجود در آنها را نیز از بین برده و پوست را پاک و تمیز می‌کند. زرده دو عدد تخم مرغ را از آنها جدا کنید و سفیده باقی مانده را بر روی پوست‌تان بمالید. اجازه دهید سفیده‌ها خشک شوند سپس یک لایه دیگر از سفیده باقی مانده را بر پوست‌تان بمالید. اجازه دهید این ماسک دو لایه به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بر پوست صورت‌تان بماند و خشک شود. سپس با استفاده از آب گرم ماسک را بشویید.

 

دیدگاهتان را بنویسید