قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > ۵ غذایی که سرطان را تغذیه می‌‌‌‏کنند

۵ غذایی که سرطان را تغذیه می‌‌‌‏کنند

۵ غذایی که سرطان را تغذیه می‌‌‌‏کنند
۵ غذایی که سرطان را تغذیه می‌‌‌‏کنند

نوشابه‌‌‌‏های گازدار

این‌‌‌‏که نوشابه‌‌‌‏های گازدار برای شما بد هستند شناخته شده است، اما آیا می‌‌‌‏دانستید که آنها می‌‌‌‏توانند ایجاد سرطان کنند؟ نوشابه‌‌‌‏های گازدار مملو از قند، رنگ‌‌‌‏ها، طعم دهنده‌‌‌‏های مصنوعی، مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی هستند. عوامل رنگ‌‌‌‏آمیزی کارامل « شکر یا شیره‌‌‌‏ای که آنقدر حرارت داده می‌‌‌‏شود تا رنگش قهوه‌‌‌‏ای شود » به نوشیدنی‌‌‌‏ها اضافه می‌‌‌‏شود که به آنها رنگ قهوه‌‌‌‏ای بدهد.

این مراحل می‌‌‌‏توانند یک عامل سرطان زا به نام چهار متیل ایمیدازول تولید کنند. تا جایی‌‌‌‏که سازمان بهداشت غذا و دارو مجبور شد که میزان مصرف این فرآورده فرعی شیمیایی را در نوشابه‌‌‌‏های گازدار محدود کند. محققان نشان داده‌‌‌‏اند که نوشیدن روزانه تنها یک قوطی نوشابه گازدار، خطر ابتلا به سرطان را افزایش داده و روی حدود ۴۴ تا ۵۸ درصد از کلّ آمریکایی‌‌‌‏ها تأثیر می‌‌‌‏گذارد.

گوشت فرآوری شده

گوشت‌‌‌‏های فرآوری شده شامل بِیکن « نوارهای باریک و نمک سود گوشت خوک »، سوسیس، هات داگ، کالباس، جِرکی گاو «گوشت نواری و باریک گاو که خشک و نمک سود شده»، گوشت‌‌‌‏های کنسروی، ژامبون و سس‌‌‌‏هایی که از گوشت تهیه شده‌‌‌‏اند «مثل مایه ماکارونی آماده» می‌‌‌‏باشند که محتوی نگهدارنده‌‌‌‏های مصنوعی، طعم دهنده‌‌‌‏ها و رنگ‌‌‌‏ها هستند.

دیده شده در فردی که مصرف روزانه گوشت‌‌‌‏های فرآوری شده‌‌‌‏ بیش از ۵۰ گرم است، شانس ابتلا به سرطانهای روده بزرگ ۱۸ درصد افزایش می‌‌‌‏یابد. این مقدار تقریبا با خوردن ۲ تکه بیکن در روز برابر است. در حالی که این مقدار خیلی زیاد نبوده و خوردن گوشت‌‌‌‏های فرآوری شده به وضوح به معنای ابتلا به سرطان نیست، اغلب خوردن مقادیر زیادی از آن خطر ابتلا به سرطان را در شما افزایش می‌‌‌‏دهد.

به منظور کاهش میزان این خطر، بهتر است از مصرف این‌‌‌‏گونه گوشت‌‌‌‏ها خودداری کنید. اگر قرار است که از این قبیل گوشت‌‌‌‏ها استفاده نمایید، بهتر است از محصولاتی انتخاب کنید که فاقد نیترات، نیتریت و دیگر مواد شیمیایی باشند.

قند « شکر »

شکر به شدت فرآوری شده و فاقد هرگونه ماده معدنی می‌‌‌‏باشد. در نتیجه، به شدت اسیدی است و ph اسیدی برای رشد سرطان بسیار مناسب است. شکر، همچنین سیستم ایمنی بدن را مختل کرده و به‌‌‌‏طور مستقیم سلول‌‌‌‏ها و توده‌‌‌‏های سرطانی را تغذیه می‌‌‌‏کند.

جی اِم اُ « ارگانیسم‌‌‌‏هایی که اصلاح ژنتیکی شده‌‌‌‏اند »

مطالعات زیادی بر روی موجودات زنده وجود ندارد که نشان دهد مصرف طولانی مدت موادی که از طریق مهندسی ژنتیک اصلاح شده‌‌‌‏اند مضر است. تعدادی از اثرات زیانبار آنها مستند شده‌‌‌‏اند که آسیب به کلیه و کبد، نازایی، نقص و کاهش وزن نوزاد در هنگام تولد و سرطان از آن جمله هستند. این مواد همچنین باعث تخریب سلامت روده‌‌‏ها و تغذیه سلول‌‌‌‏های سرطانی شده و موجب ابتلا به بیماری‌‌‌‏های دیگر می‌‌‌‏شوند.

طعم دهنده‌‌‌‏ها، رنگ‌‌‌‏ها، شیرین کننده‌‌‌‏ها، نگهدارنده‌‌‌‏های مصنوعی و مونوسدیم گلوتامات

اگر به جایگزینی نوشابه‌‌‌‏های گازداری که مملو از شکر هستند با آنهایی که فاقد کالری هستند فکر می‌‌‌‏کنید، ممکن است که بخواهید در تصمیمتان تجدید نظر کنید. محصولات شبه غذایی، آنهایی که واقعا غذا نیستند بیشتر از شکر و سایرغذاهای فاقد ارزش به بدن شما صدمه زده و موجب رشد سرطان می‌‌‌‏شوند.

هر چیز مصنوعی برای عملکرد کلی بدن مضراست و این می تواند در مبارزه با سرطان فاجعه آمیز باشد. برای مثال مونوسدیم گلوتامات « یک نمک سدیم از اسید آمینه گلوتامیک اسید است که برای افزایش عطر و طعم در برخی غذاها مصرف می شود » یک سم برای سیستم عصبی بوده و می‌‌‌‏تواند سلول‌‌‌‏های مغز را بکشد.

به‌‌‏علاوه تمام این محصولاتی که ظاهرا شبیه غذا هستند عملکرد باکتری‌‌‌‏های مفید درون روده را مختل می‌‌‌‏کنند. اگر ما غذاهای فرآوری شده را که مملو از مواد مصنوعی هستند بخوریم، به سلول های سرطانی این فرصت را می‌‌‌‏دهیم که پیروز شوند.

بسیاری از مواد شیمیایی که می‌‌‌‏توانند باعث ایجاد سرطان شوند شناخته شده هستند، بنابراین ما نباید از دانستن اینکه غذاهایی که مملو از مواد شیمیایی هستند، موجب سرطان می‌‌‌‏شوند « به روش‌‌‌‏های متعدد » شگفت‌‌‌‏زده شویم.

سرطان فقط به علت برخی نقایص در عملکرد بدن ایجاد نمی‌‌‌‏شود. اجازه دادن به سرطان که به نقطه‌‌‌‏ای برسد که یک تهدید محسوب شود به شدت کار اشتباهی است. سموم محیطی « معمولا ناشی از رژیم غذایی یک شخص » باعث عدم تعادل در عملکرد بدن می‌‌‌‏شوند که باعث می‌‌‏شود سرطان در بدن رشد کند. اگر شما با سرطان و یا هر بیماری جدی دیگر مواجه هستید، غذایتان را با دانش و آگاهی بیشتری انتخاب کنید. اگر آن واقعا غذا نیست، آن را نخورید.

برای هرشخص بیمار، مبتلا به سرطان و یا هر بیماری دیگر، اولین قدم برای مبارزه با بیماری، اصلاح رژیم غذایی و التیام روده‌‌‌‏ها است.

منبع اپک تایمز

دیدگاهتان را بنویسید