قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > تفاوت قطار نورالرضا و رجا

تفاوت قطار نورالرضا و رجا

اگر قصد یک سفر لوکس با امکانات ویژه داشته باشید باید از بین قطارهای موجود در خطوط ریلی یکی را انتخاب کنید. بهترین راه برای شروع و انتخاب این است که ویژگی‌های قطارها را با هم مقایسه کنید

و از بین آنها قطاری را که برای شرایط شما مناسب است در حالت رزرو قرار دهید. بررسی و مقایسه قیمت‌ها و انتخاب بهترین گزینه از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر فروش بلیط قطار امکان‌پذیر است.

برای خرید بلیط قطار نورالرضا از علی بابا می‌توانید به سایت آن مراجعه کرده و مراحل خرید بلیط را با سرعت بیشتری انجام دهید. قطار نورالرضا یکی از گزینه‌های مناسب برای سفرهای طولانی است که امکانات و خدمات ویژه‌ای به مسافرانش ارائه می‌کند.

در این مقاله به برخی از از این امکانات و مقایسه آن با قطارهای رجا می‌پردازیم.

قطارهای نورالرضا چه ویژگی‌هایی دارند؟

قطار نورالرضا یکی از لوکس‌ترین قطارهای خطوط ریلی ایران است که تمامی واگن‌های آن به سازندگان خارجی سفارش داده شده است و امکانات آن به استانداردهای بین‌المللی نزدیک است. این قطارها از سال ۱۳۸۵ در خطوط ریلی ایران در حال تردد و فعالیت هستند.

میانگین سنی قطارهای نور ۵ سال است به همین خاطر آنها یکی از مدرن‌ترین و جوان‌ترین قطارهای ناوگان ریلی به حساب می‌آیند و طی سال‌های گذشته به عنوان اولین قطار گردشگری در ایران توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انتخاب شده است.

همچنین قطار نورالرضا اولین قطاری است که در ایران یک واگن کامل را به مسافران خانم اختصاص داده تا بانوانی که قصد سفر تنهایی دارند راحت‌تر سفر کنند و از تجربه سفری امن و راحت لذت ببرند.

قطارهای نورالرضا چه ویژگی‌هایی دارند؟
قطارهای نورالرضا چه ویژگی‌هایی دارند؟

کوپه‌های این قطار ۴ نفره هستند و صندلی‌های آنها قابلیت تغییر به تخت را دارند. البته بلیط قطار نورالرضا در سه کلاس اکونومی، بیزینس و فرست کلاس به مسافران ارائه می‌شود که هر یک سطح خدمات متفاوتی را به مسافران تقدیم می‌کنند.

بلیط هر کدام را می‌توانید از طریق سایت‌های معتبر فروش بلیط قطار تهیه کنید. قطارهای نورالرضا در حال حاضر در مسیرهای تهران ـ مشهد، کرج ـ مشهد، تهران ـ شیراز، تهران ـ تبریز و بالعکس در حال تردد هستند

و اگر قصد سفر به این مقاصد را دارید می‌توانید برای خرید بلیط قطار از علی بابا به سایت این مجموعه مراجعه کنید. کوپه‌های قطار نورالرضا از امکانات دیگری مانند تهویه مناسب و نمایشگرهای ال‌سی‌دی نیز برخوردارند و سرویس‌های بهداشتی ایرانی و فرنگی همراه با میز تعویض کودک در دو سمت واگن قرار گرفته است.

قطارهای نورالرضا از جمله قطارهایی هستند که منوی پذیرایی متنوعی دارند و در لحظه ورود از شما پذیرایی صورت می‌گیرد. انواع پیش غذا و دسر در این منو قرار گرفته است

با فشردن دکمه فراخوان مهماندار می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید و همچنین با استفاده از همین دکمه در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید برای رفع هرگونه مشکل احتمالی اقدام کنید تا مهمانداران به کوپه شما مراجعه کنند. با خرید بلیط قطار نور سفری آرام و در آسایش را تجربه خواهید کرد.

قطار نورالرضا یکی از جوان‌ترین قطارهای خطوط ریلی ایران است که در کنار قطارهایی با تجربه‌ و قدمت بالاتر در حال تردد است.

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حمل و نقل ریلی شرکت رجاست که نام آن را در طی سال‌ها به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های خدمات‌دهنده شنیده‌اید و شاید در مسافرت‌هایی که با قطار داشته‌اید سفر با رجا را هم تجربه کرده باشید. قطارهای رجا و قطار نورالرضا چه امکاناتی ارائه می‌کنند.

قطارهای رجا چه امکاناتی دارند؟

قطارهای رجا تنوع بالا و کیفیت‌های مختلفی دارند و اکثر مسیرهای بین استانی را پوشش می‌دهند. این قطارها که با نام‌های سیمرغ، سبز، پردیس، دلیجان، طوس و خلیج فارس و … در حال تردد در خطوط ریلی هستند سالانه مسافران زیادی را در سطح کشور جابه‌جا می‌کنند.

قطارهای رجا ۴ تخته بوده و اکثراً هر واگن ظرفیت ۳۲ نفر را دارد. سرویس‌های بهداشتی در دو سوی واگن قرار گرفته و کوپه‌ها از سیستم تهویه مناسبی برخوردارند. پذیرایی قطارهای رجا میان‌وعده است که در بلیط قید شده اما در صورتی که مسافران درخواست وعده غذایی داشته باشند هزینه غذا در پایان سفر محاسبه می‌شود.

قیمت بلیط‌ قطارهای رجا به نسبت قطارهای لوکس در ناوگان ریلی مناسب‌تر است. امکانات قطارهای رجا که یکی از شناخته شده‌ترین نام‌های حوزه حمل و نقل ریلی است نسبت به قیمت بلیط‌ها بسیار مناسب بوده و خرید بلیط قطار رجا جز مقرون‌ به صرفه‌ترین راه‌های حمل و نقل است. برای آشنایی بیشتر با قطارهای ۶ تخته این مقاله را بخوانید

 اما در صورتی که قصد سفری کاملا لوکس با خدمات ویژه و استانداردهای بالا دارید قطارهای نورالرضا گزینه مناسب‌تری برای شما هستند. البته قطارهای نورالرضا مسیرهای محدودی را پوشش می‌دهند و همانطور که در بالا گفته شد تا کنون بلیط‌های قطار نورالرضا برای مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز به فروش می‌رسند در حالیکه قطارهای رجا تمامی خطوط ریلی را پوشش می‌دهند و با توجه به قدمتی که در سامانه حمل و نقل ریلی دارند گزینه مناسب‌تری برای سفر به اقصی نقاط کشور هستند.

یک دیدگاه

  1. حداقل سالی یکبار و بعضا تا سالی ۳ بار میرم مشهد مزخرف‌ترین قطاری که دیدم و قطعا فقط به منظور کلاهبرداری از مردم راه انداختن نورالرضا هست
    جوابگوی مشکلات نیستند و فقط بزک دوزک کردن میوه و آبمیوه دارن ولی انصافا چند برابر اون پول شما رو تیغ زدن
    سیستم تهویه نامناسب طوری که یک شب تا صبح لرزیدم و هیچ کس جوابگو نبود چرا بخاریه گرمای استانداردی ندارند
    در کل در مقایسه با هزینه ای که می کنید صفره و پول بیرون ریختنه

دیدگاهتان را بنویسید