قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > درباره وکیل خانواده

درباره وکیل خانواده

درباره وکیل خانواده سوال وکیل خانواده کیست و چه وظایفی دارد؟ مطرح میشود این سوال یکی از متداول‌ترین سوالاتی است که در مورد وکیل خانواده مطرح می‌شود. در پاسخ می‌توان گفت,وکیل خانواده وکیلی است که در حوزه مسائل خانوادگی از جمله مهریه, طلاق,حضانت, نفقه و… تجربه و تخصص لازم را دارد. وظیفه اصلی وکیل خانواده، دفاع از حقوق موکل برای تحقق عدالت است. با توجه به گسترده بودن دعاوی خانوادگی,وکیل خانواده نیز باید دانش کافی برای پیگیری پرونده‌ های مختلف را داشته باشد. در ادامه این مطلب ضمن معرفی بهترین وکیل خانواده در اصفهان مسیح قاسمی ,به بررسی نکات مهم در مورد دعاوی خانوادگی نیز می‌پردازیم.

وظایف وکیل خانواده چیست؟

درباره وکیل خانواده  در مرحله اول میتوان گفت که , ایجاد سازش میان زوجین است. در صورت عدم ایجاد سازش میان زوجین, وکیل خانواده موظف است در مورد دعاوی خانوادگی از موکل خود دفاع کند و در جهت اجرای عدالت عملکرد مطلوبی داشته باشد. وکلای خانواده در حیطه کاری و اخلاق دارای وظایف متعددی هستند. به طور کلی, وظایف بهترین وکیل خانواده در اصفهان به شرح زیر است.

وکیل خانواده در زمینه حقوقی موظف است از موکل خود در دادگاه دفاع کند. در واقع وکیل خانواده باید درخواست موکل خود را بررسی کند و از تخصص و تجربه خود در جهت تحقق خواسته موکل استفاده کند. به عنوان مثال, اگر موکل درخواست طلاق و دریافت حضانت طفل را دارد و همچنین تمایل به دریافت مهریه دارد, وکیل خانواده باید ضمن بررسی دقیق پرونده بهترین تصمیم را برای دریافت نتیجه مطلوب بگیرد.در زمینه اخلاقی وکیل خانواده باید مصلحت موکل را به منافع مالی خود ترجیح دهد یعنی نهایت تلاش خود را برای ایجاد صلح میان زوجین به کار گیرد. همچنین رعایت انصاف و قابل اعتماد بودن وکیل از دیگر وظایف وکیل خانواده در قبال موکل است.وکیل خانواده در زمینه حرفه‌ای وظیفه دارد موکل خود را در جریان پرونده قرار دهد و در مورد مراحل پرونده به سوالات موکل خود پاسخ دهد.وکیل خانواده در بعد کاری و در حیطه اختیارات وکیل دادگستری باید به موکل خود خدمات ارائه دهد.

مهم‌ترین دعاوی خانوادگی

دعاوی خانوادگی مربوط به مسائلی است که میان اشخاص حقیقی درباره وکیل خانواده مطرح می‌شود, این نوع دعاوی عمدتا مربوط به احوال شخصی افراد می‌باشد. مطابق با ماده ۴ قانون حمایت از خانواده, مهم‌ترین دعاوی خانوادگی که در دادگاه خانواده مطرح می‌شوند, عبارتند از:

  •  مهریه
  • شروط ضمن عقد
  • خسارات ناشی از بهم زدن نامزدی
  • نفقه و اجرت المثل ایام زوجیت
  •  جهیزیه
  • تمکین و نشوز
  • طلاق، رجوع از طلاق
  • ازدواج مجدد
  •  نکاح دائم,نکاح موقت, فسخ نکاح و بذل مدت آن
  •  نفقه ارقاب
  • اهدای جنین ,سرپرستی کودکان بی سرپرست
  • تغییر جنسیت
  • حضانت و ملاقات طفل

چه زمانی باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟

نقش وکیل خانواده برای بررسی دعاوی خانوادگی بر کسی پوشیده نیست,از این رو وظایف وکیل خانواده جزو مسائل تخصصی محسوب می‌شود. معمولا این سوال مطرح می‌شود “چه زمانی باید به وکیل خانواده مراجعه کنیم؟” در پاسخ به این سوال می‌توان گفت، در صورت بروز اختلافات خانوادگی از همان ابتدای طرح دعاوی خانوادگی لازم است به وکیل خانواده مراجعه کنید.

معمولا با پیش آمدن مشکلات خانوادگی, اطرافیان زوجین با ارائه راهنمایی های غلط باعث تشدید مشکلات می‌شوند. بنابراین با طرح دعاوی خانوادگی باید به سراغ بهترین وکیل خانواده در اصفهان یا شهر مورد نظر خود بروید. یک وکیل خانواده خوب در زمینه امور حقوقی خانواده اطلاعات کاملی دارد و با استفاده از تجربه خود می‌تواند مراحل دادرسی در دعاوی خانوادگی را بررسی و پیش‌بینی کند. توصیه می‌کنیم برای حل مسائل خانوادگی و همچنین طرح دعوی خانوادگی در دادگاه، به یک وکیل مجرب و متخصص مراجعه کنید.

ویژگی های بهترین وکیل خانواده

با توجه به تعدد وکلای خانواده در اصفهان مسیح قاسمی , ممکن است هنگام انتخاب وکیل سردرگم شوید. بنابراین می‌خواهیم در این بخش به بررسی ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده در اصفهان بپردازیم. به طور کلی، وکیل خانوادگی خوب باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

داشتن تجربه و تخصص کافی

سواد حقوقی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار ترین ویژگی‌های وکیل خانواده است که در میزان موفقیت پرونده بسیار موثر می‌باشد. در واقع، وکیل خانواده باید توانایی ارائه مشاوره حقوقی دقیق در حوزه مسائل خانوادگی را داشته باشد. دانش و آگاهی وکیل خانواده نسبت به مسائل حقوقی در مراحل مختلف پرونده تاثیر گذار است. وکیل خوب باید با تکیه بر دانش و تخصص خود در مواردی چون تنظیم لایحه‌ها، ثبت دادخواست‌ ها، رسیدگی به امور پرونده و همچنین شرکت در جلسات دادگاه بهترین عملکرد را داشته باشد.

داشتن رزومه کاری و تخصص در زمینه دعاوی خانوادگی

با توجه به متعدد بودن مسائل حقوقی و کیفری, بهترین وکیل کسی است که روی یک حوزه کاری متمرکز باشد. یعنی وکیل بجای پذیر پرونده‌های مختلف در حوزه‌های مالی,ملکی و… تنها در یک زمینه فعالیت داشته باشد. با طرح دعاوی خانوادگی باید به سراغ وکیلی بروید که در زمینه مسائل خانوادگی تخصص و تجربه لازم را داشته باشد. بنابراین پیش از انتخاب وکیل خانواده لازم سوابق کاری موفق وکیل مورد نظر را در انواع پرونده‌های خانوادگی بررسی کنید.

داشتن اخلاق حرفه‌ ای در شان وکیل

اخلاق حرفه‌ای از دیگر ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده در اصفهان است. در واقع رفتار حرفه‌ای و مناسب وکیل با موکل خود باعث افزایش میزان رضایتمندی موکل می‌شود. یک وکیل حرفه‌ای در ابتدای کار تمام مسائل مربوط به پرونده از جمله مراحل کار و اختیارات وکیل را برای موکل خود شرح می‌دهد. صبر و حوصله وکیل در پاسخگویی به سوالات موکل و همچنین به کارگیری تجربه و تخصص برای تحقق عدالت در پرونده جزو ویژگی‌های وکیل حرفه‌ای محسوب می‌شوند.

بهره مندی از قدرت استدلال بالا

مهم‌ترین ویژگی وکلای خانواده, داشتن قدرت استدلال بالا و سخنوری است. در حقیقت قدرت سخنوری  و منطقی بودن وکیل در طرح لایحه‌ ها و همچنین در هنگام دفاع از حقوق موکل در محضر قاضی بسیار حائز اهمیت است.

داشتن صداقت در وکالت

وکیل خانواده باید مورد اعتماد باشد و اسرار موکل خود را تحت هر شرایطی حفظ کند. صداقت وکیل با موکل در پرونده باعث جلب رضایت موکل می‌شود. در واقع وکیل وظیفه دارد در مراحل مختلف پرونده حقیقت را با موکل خود در میان بگذارد، در موارد محدودی مشاهده شده که وکیل برای حفظ منافع خود موکل را در جریان پرونده قرار نمی‌دهدکه این قضیه به ضرر موکل است.

در نظر گرفتن مصلحت موکل

وکیل خانواده باید با بررسی پرونده, کوتاه ترین مسیر را برای تحقق درخواست موکل انتخاب کند. با این وجود, هزینه و زمان موکل بی جهت از دست نمی‌رود و همچنین نتیجه نهایی پرونده سریع‌ تر مشخص خواهد شد. بنابراین با انتخاب وکیل حرفه‌ای و متخصص می‌توانید مراحل پرونده را کوتاه‌تر کنید.

بهترین وکیل خانواده در اصفهان مسیح قاسمی

در این مطلب درباره وکیل خانواده  اعم از وظایف بهترین وکیل خانواده در اصفهان  مانند مسیح قاسمی پرداختیم. با توجه به این که وکیل خانواده به مسائل حقوقی تسلط دارد, مراحل پرونده‌های خانوادگی با وجود وکیل خانواده سریع‌تر پیش می‌رود و احتمال موفقیت آنها بیشتر است. در صورت وجود هر یک از دعاوی خانوادگی پیش از آنکه از راهنمایی‌های غلط دیگران استفاده کنید, بهتر است به یکی از بهترین‌ وکیل‌ های خانواده مانند مسیح قاسمی به آدرس سایت https://masihghasemilawyer.ir مراجعه کنید. و یا با شماره 09131705100 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید