قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > اسرار خانه داری > دکوراسیون خانگی > روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه

روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه

فنگ شویی هنر باستانی مردم چین است و روح آن در چیدمان و نظم بخشیدن به انرژی های جهان منعکس می شود.این انرژی که « چی کی » یا « پرانا »  نامیده شده در تمام جهان هستی و لوازم و موجودات اطراف ما حضور دارند.متخصصان فنگ شویی باور دارند که تمامی مخلوقات از این انرژی به وجود آمده اند و روند همین جریان است که سبب بدام افتادن یا افزایش انرژی های درونی ما می شود.در نتیجه ، آدمی درگیر کسالت ، ناراحتی ، افسردگی ، خمودگی یا حرکت ، تکاپو ، شادابی ، عشق ، انگیزه و انرژی مثبت می شود.

روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه
روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه

در اینجا به چند نمونه از تکنیکهای فنگ شویی اشاره می کنیم که بارعایت آنها می توانید آرامش را در زندگی خود تقویت کنید:

۱-انرژی های راکد را به حرکت بیندازید :

شما با کمک آنچه در اطرافتان قرار دارد بر جریان مثبت زندگی تاثیر می گذارید؛ یعنی با در هم آمیختن و اتحاد اجسام فیزیکی و برنامه ای که برای دکوراسیون خانه خود دارید. برای مثال با انتخاب رنگها، مبلمان ، چیدمان هنری منزل، نورپردازی داخلی و سمبلهای نمادین طبیعت می توانید انرژی را در منزل خود به جریان بیندازید.

نکته : آیا خانه به نحوی چیده و رنگ آمیزی شده که بیانگر خوش آمد گویی گرمی به مهمانان باشد؟ آیا عشق شما به مبلمان و وسایل منزل باعث شلوغی و ازدحام بیش از حد فضای خانه شده است؟

۲-به مبلمان و اثاث منزل دقت کنید:

مبلمان باید تکیه گاه و محل آرامش شما باشند.همچنین احساس امنیت را در شما ایجاد کنند، به این ترتیب که می توانید با خیال راحت  بیارامید یا احساسات خود را ابراز کنید.ابعاد مبلمان باید متناسب با فضای خانه باشند؛نه خیلی بزرگ نه خیلی کوچک.

از سوی دیگر باید برای این فضا نور کافی و به اندازه ، طراحی شود.البته مهمترین منبع نور، همان نور طبیعی است ؛ بنابراین حتی در روزهای ابری و بارانی هم پرده ها را کنار بزنیدتا نور طبیعی وارد خانه شود.

۳-به کمک آیینه ها طبیعت را به خانه بیاورید:

از آیینه ها به صورتی استفاده کنید که رو به پنجره باشند.به این ترتیب آیینه ها ، نور و نمای محیط بیرون را به داخل خانه بازتاب می دهند و باعث می شوند که خانه و فضای آن بزرگتر دیده شود.

۴- کارهای هنری را در قالب مجموعه های سه تایی بچینید:

اگر شمعها ، کتابها یا کارهای هنری را به صورت مجموعه های سه تایی بچینید، انرژی محیط را افزایش می دهید.در واقع یک شمع ، تک کتاب یا صندلی منفرد احساس خساست را به بیننده منتقل می کند واین امر باعث قطع جریان انرژی می شود.

اگر گیاهی خشک، وسایل نامرتب یا نقاطی تاریک می بینید که نوری برای آنها تعبیه نکرده اید؛ به سرعت دست به کارشوید. این موارد سبب ایجاد انرژی راکد می شوند ؛ پس آنها را برطرف کنید.

مقاله مرتبط:

دکوراسیون پرنشاط
چه کارهایی فضای کار و زندگی ما را سرشار از انرژی مثبت می کند؟

روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه
روح آرام با تکنیکهای فنگ شویی در خانه

۵-جریان انرژی را اصلاح کرده و اوضاع را بهبود بخشید:

راهکارهای مختلفی برای افزایش انرژی و پخش متعادل نشانه های یین و یانگ در خانه وجود دارد.برای مثال از گیاهان سالم ، کمی نورپردازی ، کنتراست هوشمندانه رنگ ها و نمادهای طبیعی استفاده کنید.به این ترتیب می توانید جریان چی را در خانه خود به حرکت درآورید و به وضوح شاهد حضور این انرژی در منزل خود باشید.

۶-بی نظمی و آشفتگی را از بین ببرید:

آشفتگی و بی نظمی انرژی محیط اطراف شما را  دفع می کند یا مانع جریان انرژی می شود.هر چقدر انرژی بیشتر تضعیف شود ، سلامتی شما هم بیشتر به خطر می افتد.علاوه بر این انرژی های راکد از گردش مالی در زندگی شما می کاهند ، تمایلات تان رادر رابطه بی جواب می گذارند و مسیر شما را در انتخاب شغل مسدود می کنندو در نهایت افکاری منفی و افسرده به همراه می آورند.

۷-در خانه خود تعادل ایجاد کنید تا سلامت خویش را بهبود بخشید:

در گوشه اتاق دسته دسته کتابهایی دارید که مدتهاست به همان صورت رها شده اند و وقتی که وارد اتاق می شوید اصلا” به چشمتان نمی آیند؟ و … این از موارد فنگ شویی نادرست است که احتمال آسیب دیدن سلامتی شما وجود دارد.

آیا احساس خستگی ، استرس ، نارحتی و غم می کنید و در خود فرو رفته اید ؟ وجود چنین اختلالاتی در منزل باعث بر هم خوردن انرژی شما می شود.

برای برطرف کردن وضعیت موجود ، آشفتگی های اطراف خود را مرتب کنید.جریان تازه ای از انرژی در خانه خود ایجاد کنید واز تصاویر زیبا ، تابلوهای هنری با رنگ های شفا بخش و طبیعی در خانه استفاده نمایید .رنگ سبز نشانگر زمین است و رنگ زرد نشانه خورشید، بنابراین بر روی این رنگها به عنوان دو عامل قدرتمند آفرینش تاکید کنید.

۸-از نشانه ها استفاده کنید:

هنر فنگ شویی در منزل بر اساس پنج عنصر طبیعی بنا نهاده شده است : «خاک ، آهن ، آب ، چوب و آتش».

انرژی خاک بسیار به زمین نزدیک است.این انرژی در کوسن های روی زمین ، میزی با پایه های کوتاه و مخروطهای کاجی پنهان شده است که در سبد یا کاسه ای در کنار شومینه قرارمی گیرند.

انرژی آهن در فضا هایی با نشانه های مینیمالیستی خود نمایی می کند.برای مثال این انرژی را می توان در مبلمان ، اجسام سفید یا تک رنگ و نظم وترتیب محیط مشاهده کرد.

انرژی آب در فواره ها،آب نماها ، گیاهانی آبشار مانند و مبلمانی با اشکال دایره ای یا از جنس گیاهان یافت میشود.

انرژی چوب در ساقه های بامبو یا ستون های چوبی ، شمعدانها و اجسامی یافت می شود که ارتفاع عمودی دارند.

انرژی آتش نیز در رنگ قرمز ، شمع ها ، شومینه و اتاق هایی نهفته است که در آنها نشانه هایی از آتش وجود دارد.

۹-به دنبال مشکلات فنگ شویی باشید:

خانه خود را جستجو کنید و بدنبال مشکلات و دلایل از گردش افتادن انرژی باشید.برای یافتن مشکل ابتدا از خود بپرسید: آیا بیش از اندازه خسته هستید که بتوانید به همسرتان ابراز عشق و محبت کنید؟بنابراین اتاق خواب تان را بگردید.آیا وسایل شکسته یا تشکهای کهنه وجود دارد؟اگر پاسخ مثبت است به سرعت وسایل شکسته را تعمیر کرده و نقایص را برطرف کنید.به این ترتیب روابط شما از استرس و نگرانی دور می ماند.به خاطر بسپارید اگر این مشکلات ادامه دار شوند ، بی شک به شکست کامل یک رابطه ختم خواهند شد.

۱۰-در اتاق خواب خود آرامش بیافرینید:

اتاق خواب باید محلی برای آسایش باشد.نباید همیشه انبوهی از لباس ها در گوشه وکنار اتاق پخش باشند.در حقیقت این آشفتگی بیرونی نشان دهنده بیماری ، شکست های درونی و زباله های بازمانده در احساسات شما هستند.

به اتاق خوابتان همچون مکانی والاتر و مقدس تر از سایر بخش های خانه نگاه کنید.در واقع اتاق خوابتان را جایی بدانید که قرار است تمام دل نگرانیها و آشفتگی هایتان را پشت در آن جا بگذارید وبه آستانه ذهن رویاپرداز و ضمیر ناخودآگاه خود وارد شوید. به همین دلیل اتاق خواب را با رنگ ها ، مبلمان و سرویس خوابی زیبا و مناسب بیارایید. در ضمن از الگوهای پرتنش و هیجانی بپرهیزید.

۱۱-در بخش ورودی خانه ، آویزهای صدادار بیاویزید:

در فضایی که انرژی کمی دارد  از صداهایی با توناژ موسیقی استفاده کنید.برای مثال در ورودیها از آویزهای صدا دار، زنگوله دار یا استوانه ای استفاده کنید. این گونه آویزها به نخ هایی متصل هستند و جلوی در آویزان می شوند و صدایی خوشایند تولید می کنند وبرای افزایش انرژی محیط مفید هستند.در نتیجه حال و هوای شما رابهتر خواهند کرد.

نکته : همچنین برای افزایش انرژی محیط می توانید آثار موسیقی فنگ شویی را در محیط پخش کنید و همراه با این آوا، حرکات یوگا یا تمرینات تنفسی انجام دهید.

منبع:

مجله راز

گروه تولید محتوای فارسی میهنبُد

دیدگاهتان را بنویسید