قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > تغذیه و طب سنتی > رژیم‌های غذایی پرچرب و افزایش احساس درد 

رژیم‌های غذایی پرچرب و افزایش احساس درد 

یک مطالعه جدید نشان داده افرادی که از رژیم غذایی پرچرب پیروی می‌کنند، واکنش‌ درد را به محرک‌های غیردردناک تجربه می‌کنند.

به‌گزارش ساینس‌دیلی، رژیم غذایی به حداقل مقداری چربی نیاز دارد تا باعث عملکرد بهینه بدن شود. لیپیدها به بدن اجازه می‌دهند انرژی را ذخیره و به محافظت از ساختار سلولی کمک کند. با‌این‌حال، مصرف بیش از حد چربی اشباع‌شده می‌تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد.

محققان دانشگاه تگزاس این مطالعه را روی گروه‌هایی از موش‌ها انجام دادند که با رژیم‌های مختلف تغذیه می‌شدند. آنها به برخی از موش‌ها رژیم غذایی استاندارد دادند، در حالی‌که برخی دیگر رژیم غذایی پرچرب را طی ۸ هفته دریافت کردند. در این بازه زمانی، موش‌هایی که رژیم غذایی پرچرب دریافت کردند، پاسخ مکانیکی بسیار بالاتری داشتند.

این مطالعه نشان می‌دهد که شما برای احساس درد نیازی به بیماری یا آسیب ندارید. بلکه خوردن یک رژیم غذایی پرچرب حتی برای مدت کوتاه کافی است.

البته محققان هشدار می‌دهند که ما باید محتاط باشیم و تا زمانی که مطالعات روی حیوانات انجام می‌شود، به نتیجه‌گیری عجولانه نپردازیم. 

رژیم‌های غذایی غربی سرشار از چربی‌ها هستند؛ به‌ویژه چربی‌های اشباع‌شده که ثابت شده عامل چاقی همه‌گیر، دیابت و شرایط مرتبط با آن هستند. افرادی که مقادیر زیادی چربی‌های اشباع‌شده مصرف می‌کنند؛ مانند کره، پنیر و گوشت قرمز، مقادیر زیادی اسیدهای چرب آزاد در جریان خونشان در گردش است که به نوبه خود باعث التهاب سیستمیک می‌شود.

به‌عنوان یک قاعده کلی برای مصرف چربی، دستورالعمل‌های غذایی برای آمریکایی‌ها، توصیه می‌کند که کمتر از ۱۰ درصد کالری دریافتی باید از چربی‌های اشباع باشد.

این مطالعه اول سپتامبر در مجله Scientific Reports منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید