قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > آشپزخانه > نوشیدنیها > نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه

نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه

نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه ، یک نوشیدنی سالم و گوارا است و فواید زیادی برای سلامتی دارد. این روش بهترین راه برای به دست آوردن تمام مزایای زردچوبه و لیمو در عین حفظ مزیت طعم خوشمزه است.

نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه
نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه

به گزارش تارنمای «بولداسکای»، قرن هاست که از زردچوبه به عنوان ادویه غذایی استفاده می‌شود و کورکومین، ماده شیمیایی گیاهی اولیه در زردچوبه، به طور موثری در برابر انواع اختلالات مانند بی‌اشتهایی، زخم‌های ناشی از دیابت، بیماری‌های کبد، آرتروز و بیماری‌های التهابی به کار می‌رود.

از دیگر سو، آب لیمو دارای فهرستی از مزایای متعدد در برابر بیماری‌هایی مانند سنگ مثانه است( نوعی بیماری سنگ کلیه) بوده و همچنین در کاهش اضافه وزن تاثیر گذار موثر است. آب لیمو علاوه بر سایر مواد مغذی مانند اسید فولیک و پتاسیم ، دارای ماده اصلی اسید سیتریک است.

۱-مبارزه با آلزایمر

کورکومین و اسید سیتریک هر دو آنتی اکسیدان قوی با اثرات ضد التهابات بیماری زا هستند. آب لیمو و زردچوبه می‌توانند به مقابله با آسیب اکسیداتیو مغز، کاهش التهاب و جلوگیری از افت درک و تجمع آمیلوئید کمک کنند. این مزایا می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش داده و از آن جلوگیری کند.

۲-کاهش عوارض افسردگی

آب لیمو و زردچوبه، به مدد مواد گیاهی خود در کنترل عملکرد مغز، به عنوان عامل ضد افسردگی عمل می‌کند، زیرا به کاهش علائم افسردگی مانند استرس، خستگی، کاهش علاقه و بی‌اشتهایی، مشکلات خواب، تحریک پذیری، عصبانیت، نوسانات رفتاری و تمایل به خودکشی کمک می‌کند.

۳-کاستن از خطر ابتلا به سرطان

بر اساس یک پژوهش علمی بریتانیایی، کورکومین، توان بالای آنتی اکسیدانی در سطح «پی اچ» خنثی نشان می‌دهد. و از آنجا که «پی اچ» اسید سیتریک، خنثی است، در صورت جذب مناسب می‌تواند در بدن به عنوان عامل کمکی عمل کند. علاوه بر این ماده کورکومین موجود در لیمومی تواند به طور برنامه ریزی شده، سلول‌های بدخیم را از بین برده و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

مطالعه‌ای که توسط محققان دانشگاه‌های کینکی، کیوتو و ناگویا در ژاپن انجام شده نشان می‌دهد که کومارین موجود در پوست لیمو دارای عوامل محافظت کننده شیمیایی امیدوار کننده است.

۴-حمایت از کبد

پژوهش دانشمندان مرکز تحقیقات ملی مصر نشان می دهد که اسید سیتریک به کاهش استرس ناشی از اکسیداتیو جیوه، کمک کرده و از آسیب کبدی جلوگیری می کند. کورکومین همچنین بر روی کبد در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از جیوه اثر محافظتی دارد و نشان می‌دهد آب لیمو و زردچوبه می‌توانند به محافظت از کبد و بهبود عملکرد آن کمک کند.

بر اساس نتایج پژوهش محققان دانشگاه آکسفورد، فعالیت آنتی اکسیدانی لیمو و زردچوبه به طور مثبت بر لنفوسیت‌ها و ماکروفاژها تأثیر می‌گذارد. لنفوسیت‌ها نوعی گلبول سفید خون هستند که به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند در حالی که ماکروفاژها نوعی گلبول سفید بزرگ هستند که به شناسایی عوامل بیماری‌زا در بدن، انسداد آنها و سپس از بین بردن آنها کمک می‌کند.

۶-بهبود سریع زخم‌ها

ویتامین «سی» و کورکومین هر دو توانایی موثری در بهبود سریع زخم‌ها دارند. بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله علمی «ووند ریپیر اند ریجنریشن»، این دو ماده، کلاژن تولید شده توسط فیبروبلاست‌ها را افزایش می‌دهند که به افزایش تشکیل بافت و بهبود زخم‌ها با سرعت بیشتر کمک می‌کند. همچنین به دلیل فعالیت‌های ضد باکتری از ابتلا به عفونت زخم نیز جلوگیری می‌کند.

۷- کاهش وزن

کورکومین به بهبود متابولیسم بدن و کنترل گرسنگی کمک کرده و همچنین از تجمع چربی‌ها در معده و بافت‌های کبدی جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر ویتامین سی موجود در لیمو، عامل تشدید چربی سوزی بوده و در کنار هم به کاهش وزن و حفظ عملکردهای مناسب بدن کمک می‌کنند.

روش درست کردن نوشیدنی انرژی زا آب لیمو و زرد چوبه

مواد تشکیل دهنده:

-دو عدد لیمو
۴ لیوان آب
-یک قاشق چایخوری زردچوبه
-عسل به عنوان شیرین کنند( اختیاری)
-یک برش کوچک از زنجبیل( اختیاری)
۵ برگ نعنای سبز(اختیاری)

روش کار:

-گرفتن آب لیمو و افزودن آب به آن
-افزودن سایر مواد شامل زردچوبه، عسل و زنجبیل
-مخلوط کردن کامل آنها با هم و تزئین آن با برگ های نعنا

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا با سیب و موز

دیدگاهتان را بنویسید