قالب وردپرس افزونه وردپرس
تازه ها
خانه > رپرتاژ آگهی > برای توسعه کسب و کار خود، دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید!

برای توسعه کسب و کار خود، دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید!

شاید کلمه دیجیتال مارکتینگ امروزه زیاد به گوش ما خورده باشد یا حداقل آن را چند باری شنیده باشیم، اما تا به حال در مورد آن چیزی نمی‌دانستید. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال نوعی استراتژی بازاریابی در پلتفرم های دیجیتالی مثل اینترنت است که مخاطبان را ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات ما می‌کند. در ادامه این مطلب که به کمک سایت تابان آکادمی ما آن را گردآوری کرده‌ایم بیشتر با این مفهوم آشنا خواهید شد.

دیجیتال مارکتر کیست؟

دیجیتال مارکتر کیست؟ در واقع یک فرد حرفه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال می‌باشد که از کانال های ارتباطی دیجیتالی مانند سایت، شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها استفاده می‌کند تا محصولات و خدمات خود را به آن ها معرفی و به فروش برساند. برای اینکه بهتر متوجه شوید که دیجیتال مارکتر کیست باید این توضیح را بدهیم که فعالیت های یک دیجیتال مارکتر در این بستر شامل تولید محتوا، تحلیل و آنالیز، تبلیغات، اجرای درست استراتژی، بهینه سازی وب سایت، اقداماتی جهت افزایش ترافیک، سئو و … را شامل می‌شود.

بازاریابی موتور های جستجو SEM

همانطور هم که می‌دانید تبلیغات لازمه پیشبرد اهداف یک کسب و کار می‌باشد. در دنیای دیجیتالی امروز، تبلیغات شیوه های متنوعی به خود گرفته است که یکی از رایج ترین آن ها بازاریابی موتور های جستجو SEM است که در واقع به پرداخت پول به موتور جستجوی گوگل برای نشان دادن وب سایت اشاره دارد. بازاریابی موتور های جستجو SEM یکی از رایج ترین روش های تبلیغات در بستر دیجیتال است که به نشان داده شدن وب سایت و کسب و کار شما کمک زیادی می‌کند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ

اگر تا به اینجای مقاله به حوزه دیجیتال مارکتینگ علاقه مند شده‌اید و دوست دارید تبدیل به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید نیاز است که در ابتدا آموزش دیجیتال مارکتینگ ببینید و این موضوع مهم را مدنظر داشته باشید که چه نوع آموزشی و با چه کیفیتی را شروع کنید. برای شروع آموزش دیجیتال مارکتینگ مهم است که از یک منبع آموزشی درست استفاده کنید و این نکته را حتما مدنظر داشته باشید که صرف آموزش دیدن کافی نیست و نیاز است که حتما تجربه بدست آورید و درگیر کار در این حوزه شوید. در ادامه برای شروع دنیای بزرگ دیجیتال مارکتینگ و مهارت هایی که نیاز است یاد بگیرید را برای شما توضیح خواهیم داد.

مهارت بازاریابی محتوایی

خیلی مهم است که برای شروع دیجیتال مارکتینگ با محتوا و محتوا نویسی آشنا بشید و آن را یاد بگیرید و جمله معروفی هم در این زمینه وجود دارد که می‌گویند : محتوا پادشاه است! در ادامه با اشکال مختلف بازاریابی محتوایی آشنا می‌شوید:

  1. وبلاگ نویسی: با وبلاگ نویسی درست و بارگذاری مطالب ارگانیک در سایت خود، شما می‌توانید ترافیک قابل توجهی را به سایت خودتان سرازیر کنید.
  2. تولید محتوای ویدیویی: در سال های گذشته به خصوص در زمان پاندمی کرونا، تولید محتوای تصویری یا همان ویدیویی در سرویس های اشتراک ویدیویی یا شبکه های اجتماعی سیر تکامی و بالغانه تری به خود گرفت و افراد مختلفی در این زمینه شروع به ساخت ویدیو کرده‌اند و ترافیک زیادی را برای خود دریافت کرده‌اند.
  3. محتوای صوتی: شاید خیلی از شماها در طول روز در ترافیک باشید یا در مترو و اتوبوس، پیش آمده که یکبار هم شده از پادکست ها و محتوای صوتی استفاده کنید. امروزه بسیاری از مردم از این نوع محتوا در طول روز استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با تولید محتوای صوتی مخاطبان بیشتری را جذب کنید.

این موارد تنها بخشی از مهارت های مربوط به بازاریابی محتوایی است که یک دیجیتال مارکتر باید آن را یاد بگیرد. شما چه مهارت های دیگری را برای یادگیری پیشنهاد می‌کنید؟ لطفا در بخش کامنت ها برای ما بنویسید.

مهارت بهینه سازی موتورهای جستجو SEO

قطعا از مهارت های اصلی برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر، مهارتی است به نام سئو یا Search Engine Optimization است که باید آن را مرحله به مرحله یاد گیرد. اگر بخواهیم بطور خلاصه بگوییم سئو چیست می‌توان اینگونه توضیح داد که برای بالا آمدن در نتایج سرچ گوگل باید کارهایی انجام داد که بتوان در صفحه اول گوگل باشیم که در ادامه کارهایی که باید انجام شود را توضیح می‌دهیم:

  • سئو On Page: سئو On page در واقع تمرکز روی بحث محتوایی وب سایت دارد و کلماتی که بیشترین سرچ را بین مخاطبان آن حوزه کاری دارند را به شیوه ای اصولی داخل محتوا استفاده می‌کنیم. این عملیات شامل بهینه‌سازی متن، عنوان‌ها، توضیحات متا، تگ‌های تصویر، ساختار لینک‌ها، و موارد دیگر می‌شود. با بهبود عملکرد و محتوای داخلی وب‌ سایت، سئو On-Page به بالا رفتن در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کند.
  • سئو Off Page: یکی دیگر از روش های سئو است، و شامل اقداماتی است که خارج از سایت ما انجام می‌شود که شامل ایجاد لینک‌های خارجی به وب ‌سایت شما، نشر مقالات و مطالب مرتبط با وب‌ سایت شما در سایت‌های دیگر می‌شود.
  • سئوی تکنیکال: قبل از اینکه سئو تکنیکال انجام شود لازم است که وب سایت شما وضعیت مناسبی داشته باشد در واقع سئو تکنیکال بیشتر جنبه های فنی وب سایت شما را شامل می‌شود مثلا باید سرعت، بهینه بودن روی موبایل و در کل طراحی سایت مناسب باشد.
  • این موارد از اصلی ترین مهارت های سئو کار یا دیجیتال مارکتر است که باید آن را یاد بگیرد. برای اینکه با سئو بیشتر آشنا شوید سایت تابان آکادمی : taban.academy آموزش های رایگان ویدیویی ومقالات بسیری در این زمینه دارد که شما می‌توانید برای شروع یادگیری سئو از این سایت استفاده کنید.

تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال

تا به اینجای مطلب با دیجیتال مارکتینگ آشنایی کلی پیدا کرده‌اید، اما این را هم باید بگوییم که این حوزه با آمدن اینترنت به عنوان یک شغل معرفی شد و قبل از اینترنت شیوه های سنتی بازاریابی رواج زیادی داشت که معایب خود را داشت. در ادامه به تفاوت بازاریابی سنتی و دیجیتال می‌پردازیم:

ویژگیبازاریابی سنتی (مارکتینگ)بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ)
برقراری ارتباط با مخاطبانچاپ، رادیو، تلویزیونوب سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل
پوشش تبلیغاتمحدودگسترده
دقت ارزیابی و اندازه گیریکم و زمان بردقیق و واقعی
هزینهپر هزینه و بازدهی کمتراقتصادی و بازدهی بالاتر

نتیجه گیری

برای توسعه کسب و کار خود، یادگیری و بهره‌ گیری از دیجیتال مارکتینگ امری اساسی و ضروری است. بازاریابی دیجیتال به شما ابزارها و راهکارهایی را می‌دهد تا بهترین نتایج را از فضای آنلاین بگیرید، بازار هدف خود را گسترش دهید و با مشتریان به شکل موثری ارتباط برقرار کنید. با توجه به اینکه رقابت در این زمینه روز به روز رو به افزایش است باید تلاش کنیم به صورت متمرکز و موثرتری آموزش ببینیم و همانطور که در مطالب ذکر کرده‌ایم، سایت تابان آکادمی با آموزش های رایگان خود می‌تواند شما را برای تبدیل شدن به یک دیجیتال مارکتر حرفه ای کمک کند. در پایان اگر شما در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کنید چه پیشنهادی برای یک تازه کار این حوزه دارید؟ لطفا در بخش کامنت ها بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید