قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها

روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها

برای سفیدتر کردن دندان‌های‌تان بدون اینکه هزینه زیادی متحمل شوید، چه‌کار می‌توانید بکنید!؟ در اینجا روش های طبیعی برای سفید کردن دندان ها که در خانه قابل اجرا است را برای‌تان شرح می‌دهیم.

دندان‌پزشکان اغلب می‌توانند خدمات حرفه‌ای در زمینه سفید کردن دندان ارائه دهند اما ممکن است هزینه سنگینی داشته و شامل استفاده از مواد شیمیایی خطرناک باشد.

مسواک بزنید

مهمترین عاملی که باعث می‌شود دندان‌های‌ تمیز، سالم وسفید داشته باشد، مسواک زدن مرتب آنها «حداقل دوبار در روز» است. مسواک زدن، لکه‌های درونی و بیرونیِ روی سطح دندان را به حداقل می‌رساند.

همچنین انجمن دندان‌پزشکی آمریکا در وب‌سایتش توصیه می‌کند که «هر سه یا چهار ماه یا هرزمان که موهای مسواک خراب یا فرسوده می‌شود، باید مسواک را عوض کرد.» طبق گفته این انجمن: «هنگامی که برس مسواک سائیده می‌شود، مسواک زدن کم تاثیر می‌شود.»

این درحالی است که خوب مسواک زدن باعث حداقل شدن لکه‌ها می‌شود و به‌خصوص افرادی که تمایل به نوشیدن قهوه، چای، نوشابه یا شراب قرمز دارند، برای سفید کردن دندان‌های‌شان کمک بیشتری نیاز دارند.

نمک دریایی و ریشه زنجبیل

در فرهنگ‌های آسیایی‌، زنجبیل معمولا برای مقاصد دارویی استفاده می‌شود و نه تنها به بدن کمک می‌کند بلکه در سلامت دهان نیز موثر است. دو ماده‌ای که در ریشه زنجبیل وجود داشته و در مراقبت از دندان کمک می‌کنند عبارتند از: «رافینوز و جینجرول» بنا به گفته دکتر دِرک چانگ «زنجبیل، نه تنها درد، تورم و عفونت‌های مربوط به درد دندان را تسکین می‌‌‏دهد، بلکه تجمع بیوفیلم و دیگرباکتری‌ها را روی دندان و لثه کاهش داده و از بیماری‌های التهابی مانند بیماری‌های پریودنتال که به بافت و استخوان‌های دهان‌تان ضرر می‌زند، جلوگیری می‌کند.»

 جویدن زنجبیل یا مالیدن آن روی لثه‌ها و دندان‌ها نه تنها  ازعوارض باکتریایی جلوگیری می‌کند، بلکه هنگامی که با مواد ساینده  مانند نمک دریا و موادی با قدرت اسیدی ملایم مانند آبلیمو مخلوط شود، می‌تواند به سفید کردن دندان ها کمک کند.

پودر کاکائو

بااینکه خوردن بیش از حد شکلات شیری به‌علت داشتن شکر زیاد، برای دندان‌های‌تان مضر است، اما قراردادن پودر کاکائوی خالص وبدون شکرروی دندان‌های‌تان، کیفیت مینای دندان را افزایش داده و دندان‌ها را از لک شدن و تغییر رنگ حفاظت می‌کند.

یک مطالعه علمی در مجله دندان‌پزشکی پیش‌گیری سلامت دهان و دندان بیان کرد که: «استفاده کردن از تئوبرومین «ماده موثر در محصولات کاکائو» باعث حفاظت  مداوم و قابل توجه ا زسطح مینای دندان می‌شود که با اندازه‌گیری مقادیر ریز سختی قابل مشاهده است.»

مخلوط کردن مقداری پودر کاکائو با روغن نارگیل، خمیر خوشمزه و سالمی ایجاد می‌کند که هم می‌توانید آنرا به عنوان دهان‌شویه استفاده کنید، هم می‌توانید آنرا به‌عنوان خمیر دندان برای سفید کردن دندان ‌های‌تان به‌کار ببرید.

برگ‌‌‏های نعناع و نارگیل

 در این روش، مقداری روغن طبیعی «به‌خصوص روغن نارگیل، چون خاصیت ضد باکتری دارد» را باید  داخل دهان‌تان بچرخانید. روغن را در دهان‌تان، از میان دندان‌ها به جلو و عقب بکشید، اینکار باکتری‌ها و پلاک‌ها را برمی‌دارد، سپس آنرا به بیرون بریزید.

یک مطالعه در مجله انجمن دندانپزشکی پاکستان نتیجه گرفت که: «چرخاندن روغن نارگیل می‌تواند به میزان قابل توجهی باعث کاهش پلاک و ورم لثه شود و به‌عنوان یک ماده ضد باکتری و ضد قارچِ مؤثرقابل استفاده است.»

روغن نعناع نیز مدت‌ها است که برای کنترل باکتری‌هایی که باعث ایجاد عفونت و بوی بد دهان می‌شوند، استفاده می‌شود و هنوز هم در بسیاری از خمیردندان‌ها استفاده می‌شود. بااین‌حال، طبق گفته دکترمتخصص کندال اسکولز، استفاده مستقیم از روغن نعناع از طریق افزودن چند قطره از آن به محلولی که می‌خواهید در درون دهان‌تان بچرخانید، می‌تواند از تجمع پلاک جلوگیری کند.

برای سفید کردن دندان‌ ، برگ‌های نعناع را خرد کرده و به روغن نارگیل بیفزایید. آنها خوب مخلوط کرده و مخلوط حاصله را روی دندان‌ها بمالید

جوش‌شیرین و سرکه

مخلوط کردن جوش‌شیرین با سرکه، راه حل دیگری برای تمیز کردن دندان‌ها است. کیفیت ضد باکتری هردوی این مواد و خاصیت سایندگی ملایم جوش‌شیرین، به ازبین بردن پلاک دندان‌ها و مبارزه با باکتری‌های بد کمک می‌کند. این دو ماده را مخلوط کنید و خمیر حاصله می‌تواند راهی امن و ارزان برای برگرداندن لبخندتان باشد.

منبع اپک تایمز

بیشتر بخوانید:

چطور با زغال فعال دندانها را سفید کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید