قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > روانشناسی > نظریه پوست پرتقال چیست و به عشق چه ربطی دارد؟‌

نظریه پوست پرتقال چیست و به عشق چه ربطی دارد؟‌

در تیک‌تاک، آزمون جدیدی به نام نظریه پوست پرتقال نظر افراد زیادی را جلب کرده است. این نظریه بر این تمرکز دارد که چطور مهربانی فکرشده شریک زندگی‌تان می‌تواند نشان‎‌‌دهنده عشق واقعی در رابطه شما باشد.  

این نظریه می‌گوید که اگر شریک زندگی‌تان بی‌آنکه از او بخواهید برایتان پرتقال پوست بکند، نشان می‌دهد که واقعا دوستتان دارد و به شما اهمیت می‌دهد. بر اساس نظریه پوست پرتقال، شریکی که کارهای کوچکی انجام می‌دهد تا زندگی را برایتان راحت‌تر یا روزتان را کمی بهتر کند‌ــ مثلا بدون اینکه از او بخواهید ظرف‌ها را می‌شوید یا یک دسته از گل‌های محبوبتان می‌خرد‌ــ آدم زندگی است. اصل قضیه این است که کاری را چون می‌توانید برای دیگری انجام دهید، نه از سر اجبار.

یک نانوا در تیک‌تاک به نام جنا (@jennaskates) به‌تازگی بعد از انتشار ویدیویی از دوست پسرش که به او ظرفی حاوی تخم‌مرغ‌هایی داد که تمام سفیده‌ها از زرده جدا شده بودند، توجه افراد زیادی را جلب کرد. چند روز پیش از آن، جنا غیرمستقیم گفته بود به دلیل بلند بودن ناخن‌هایش سفیده تخم‌مرغ را به‌سختی جدا می‌کند و او در وقت فراغتش با دشواری این کار را انجام داد.

جنا در متن روی ویدیو نوشت: «و این مرد وقت گذاشت تا برای من سفیده تخم‌مرغ را از زرده جدا کند. او مرا دید! هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم سفیده تخم‌مرغ اشکم را دربیاورد.»

خیلی‌ها ویدیو این نانوا را مثال کامل و عملی نظریه پوست پرتقال نامیدند؛ از جمله کاربری با نام @NeaNotMia که افزود اگر شریک زندگی‌تان کاری را که خودتان به‌خوبی می‌توانید انجام دهید، برایتان انجام می‌دهد، یعنی این نظریه [در مورد شما] صدق می‌کند.

@NeaNotMia در یک ویدیو تیک‌تاکی توضیح داد: «ممکن است این کار به معنای واقعی کلمه، کندن پوست پرتقال نباشد. ممکن است از شما لطف کوچکی بخواهد تا واکنشتان را ببیند و دریابد آیا بعدا می‌تواند روی لطف بزرگ‌تری از طرف شما حساب کند و وقتی از شما می‌خواهد این کار را برایش انجام دهید، چه حسی در او ایجاد می‌کنید؟»

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید