قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > کشیدن پوست صورت با نخ چطور عمل می‌کند؟

کشیدن پوست صورت با نخ چطور عمل می‌کند؟

با بالارفتن سن، تولید کلاژن و الاستین (پروتئینی در لا‌به‌لای الیاف کلاژن که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد.» جاذبه زمین، کاهش پروتئین‌های ضروری پوست، آسیب‌های محیطی ناشی از نور خورشید و آلودگی هوا از جمله مواردی‌اند که چین‌و‌چروک پوست را تشدید می‌کنند.

کشیدن پوست با نخ که به نخ‌ انداختن و لیفت صورت با نخ نیز مشهور است، یکی از روش‌های کمتر تهاجمی برای بهبود چین‌وچروک‌های خفیف تا متوسط است که در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کشیدن پوست با نخ چگونه کار می‌کند؟

در حوزه زیبایی، درمان‌های کمتر تهاجمی که روش‌های مرسوم زیبایی را به چالش می‌کشند، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند.

این تکنیک ابتکاری به صورت فرم می‌دهد و به سفت شدن پوست کمک می‌کند و بدون استفاده از مواد پرکننده (فیلرها) یا به جا ماندن زخم‌ جراحی، می‌تواند پوست را کشیده‌تر کند.

اگرچه در سال‌های اخیر کشیدن پوست با نخ بسیار مورد توجه قرار گرفته،  این روند از اواخر دهه ۸۰ به صنعت زیبایی وارد شد. دکتر ازا حلیم (Azza Halim)، متخصص پوست، به چاینا مورنینگ پست توضیح داد که نخ‌ بیش از ۳۵ سال است که برای روش‌های جراحی و غیرجراحی وجود دارند. او در ادامه توضیح داد که این‌نخ‌ها مکملی برای تحریک کلاژن، صاف کردن، کشیدن، سفت کردن و تغییر موقعیت پوست شل به‌شمار می‌روند.

روش لیفت پوست با نخ
کشیدن پوست با نخ، نمونه‌ای از روش‌های کمتر تهاجمی است که در آن پزشک نخ‌های مخصوص پزشکی را به پوست وارد و با استفاده از کشش در آن‌ها، ناحیه تحت درمان را سفت می‌کند. این باعث می‌شود پوست ظاهری جوان‌تر پیدا کند.

در این فرایند، پزشک نخ‌های مخصوصی (PDO) را از طریق سوزن‌های خیلی نازکی به زیر پوست وارد می‌کند. با کشیدن و سفت کردن آن‌ها، پوست آن ناحیه کشیده و به این ترتیب چین‌وچروک‌ها صاف‌تر می‌شوند.

به گفته دکتر حلیم، این روش برای کسانی که پوستشان در حد کم یا متوسط شل شده، موثر است.

اغلب نخ‌هایی که در این فرایند استفاده می‌شوند، جذبی‌اند و بعد از چند ماه حل می‌شوند، اما اتفاق دیگری که در این فرایند می‌افتد، این است که به واسطه حضور یک جسم خارجی در پوست، کلاژن‌سازی در بدن بیشتر می‌شود که می‌تواند تا یک سال ادامه داشته باشد. بدین ترتیب پوست سفت‌تر و منعطف‌تر خواهد شد.

نخ‌ها چگونه در بافت پوست قرار می‌گیرند؟

به گفته دکتر حلیم، اگر پزشک متخصص این کار را انجام دهد، فرایندی سریع و بدون درد است. محل تزریق با بی‌حس‌کننده موضعی تزریقی مثل لیدوکایین یا اپی‌نفرین بی‌حس می‌شود، سپس پزشک نخ‌ها را در قسمت درم پوست (لایه میانی) و کمی در عمق بیشتر وارد می‌کند.

نخ‌هایی که در این روش استفاده می‌شوند، انواع متفاوتی دارند. به گفته دکتر حلیم، در حالی‌ که اثر نخ‌های خاردار فوری است و تا سه ماه بهبود مستمر را شاهد خواهید بود، اثر نخ‌های صاف در عرض سه ماه دیده می‌شود و زودتر هم از بین می‌رود.

هرچند کشیدن پوست با نخ در مقایسه با جراحی، تحول بزرگی به دنبال ندارد، روند بهبودی ظریفی ارائه می‌کند که برای بسیاری از افراد که به دنبال تغییراتی برازنده و طبیعی‌اند، جذاب است.

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید