قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > آرایش و زیبایی > ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد

ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد

بسیاری از افرادی که به پیری پوست دچار شده اند به دنبال روشی برای جوانسازی پوست هستند. یکی از روش‌های جوانسازی پوست استفاده از کرم ماسک صورت است. در این بخش خواهیم گفت که ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد و سوالات رایج در مورد ماسک صورت و کرم ماسک صورت را منتشر می‌کنیم.

ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد
ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد

۱-ماسک‌ صورت را باید هر چند وقت یک بار استفاده کرد

ماسک‌های مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شوند، اما اگر در آب و هوایی خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می‌کنید و پوست تان خشک شده است باید از ماسک‌های مرطوب کننده به طور روزانه استفاده کنید.

در رابطه با ماسک‌های روشن کننده پوست باید به این نکته توجه کرد که این ماسک‌ها حاوی مواد لایه بردار و ملتهب کننده هستند که استفاده بیش از حد از آن‌ها می‌تواند مُضر باشد. در مورد ماسک‌های پاک کننده هم باید گفت: استفاده بیش از اندازه می‌تواند به پوست آسیب برساند.

۲- بهترین طرز استفاده از ماسک‌ها چیست؟

ابتدا هر نوع آرایشی را از روی پوست تان پاک کنید. بعد در یک فضای مرطوب و گرم مانند حمام قرار بگیرید تا منافذ صورت تان باز شود. حتی می‌توانید بعد از حمام کردن، صورت تان را لیف بزنید تا سلول‌های مرده از روی آن پاک شده و راه برای ورود ترکیبات فعال باز شود.

در صورتی که مایل هستید از ماسک‌های مرطوب کننده استفاده کنید لایه‌ای ضخیم از ماسک را روی پوست صورت و گردن بمالید تا پوست آن چه را نیاز دارد جذب کند. می‌توانید از سمت پایین به بالا برای کشیدن پوست به سمت بالا و وارد کردن مواد فعال به عمق پوست، صورت و گردن را ماساژ دهید.

به این مساله توجه داشته باشید که نباید مواد را به اطراف چشم که پوست آن بسیار نازک است بمالید، چون در این صورت احتمال تورم و تحریک پوست وجود دارد.

۳- نتایج کی ظاهر می‌شوند؟

به محض آن که از ماسک استفاده کنید می‌توانید اثرات فوق العاده آن را ببینید. پس از استفاده، پوست، تازه، نرم و زیبا می‌شود، اما تمامی این آثار فردای روز استفاده، ناپدید خواهند شد.

این آثار تنها زمانی باقی می‌مانند که شما به طور مرتب از ماسک‌ها استفاده کنید و مواد فعال آن بتوانند وارد پوست شده و تاثیر کنند.

۴- استفاده از یک ماسک بهتر است یا استفاده از چند نوع ماسک؟

استفاده از خوبی‌های چند ماسک مسلما بهتر از یک نوع ماسک خواهد بود. بهترین کار این است که بر حسب نیاز خود مثلا ۳ نوع ماسک مرطوب کننده، روشن کننده و جوان کننده را انتخاب کنید و در طول هفته به نوبت از آن‌ها استفاده کنید.

هرگز پشت سر هم از دو ماسک استفاده نکنید، زیرا پوست نیازمند زمانی برای دریافت مواد فعالی است که روی آن نشسته است.

اگر پوست چرب یا مخلوطی دارید ماسک آب رسان را روی گونه و گردن و هم زمان ماسک پاک کننده را روی پیشانی، بینی و چانه بمالید.

۵- آیا باید ماسک را از روی صورت شست یا باید گذاشت خشک شود؟

زمانی که ماسک باید روی صورت استراحت کند ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. اگر از ماسک آب رسان استفاده می‌کنید یا تقویت کننده، می‌توانید مدت زمان بیشتری آن را روی صورت باقی بگذارید، اما در مورد ماسک‌های تمیز کننده یا روشن کننده باید آن را در زمان معین نوشته شده روی بسته پاک کرد، چون در غیر این صورت احتمال آسیب دیدن پوست وجود دارد.

اگر این نوع ماسک‌ها را به موقع از روی پوست پاک نکنید، حس گزش و سوزش خواهید کرد.

۶- آیا ماسک‌ها می‌توانند جوش‌های سر سیاه را هم از بین ببرند؟

ماسک‌های پاک کننده می‌توانند مشکل جوش‌های سیاه را از بین ببرند. نقطه‌های سیاه روی پوست در واقع چربی‌های اکسید شده روی پوست هستند که سیاه شده اند.

به کمک یک ماسک پاک کننده می‌توانیم یک لایه از سبوم روی پوست را پاک کنیم، اما برای بر طرف کردن کامل آن‌ها لازم است به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

ماسک‌ها تن‌ها برای پیشگیری از بروز آن‌ها و پاک کردن پوست مناسب هستند نه برای درمان همیشگی.

آسمونی

بیشتر بخوانید:

انواع ماسک صورت

یک دیدگاه

  1. بسیار مفید بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید