خانه / بهداشت و سلامت / رژیم های غذایی و لاغری / ۶ راه برای افزایش وزن سریع

۶ راه برای افزایش وزن سریع

اکثر مردم بر کاهش وزن تمرکز می کنند، در صورتیکه چاق شدن افراد لاغر هم می تواند به همان اندازه مشکل باشد.  اگر نیاز به گرفتن و یا از دست دادن وزن دارید، رژیم غذایی شما باید شامل انواع غذاهای سالم از همه گروه های مواد غذایی باشد. خوردن غذاهای مناسب موجب عضله سازی بیشتر به جای چربی سازی می شود.

یک رژیم غذایی برای چاق شدن افراد لاغر با غذاهای فوری(فست فود) و شیک های مختلف حتی برای افرادی که واضحا خیلی لاغر هستند، مناسب نیست.

در ادامه ۶ راه برای افزایش وزن سریع آمده است.

6 راه برای افزایش وزن سریع
6 راه برای افزایش وزن سریع

قدم اول

مقادیر کالری مورد نیاز برای افزایش وزن را برآورد کنید. ابتدا کل انرژی مصرفی خود را تعیین کنید.

قدم دوم

پنج تا شش وعده غذایی در طول روز بخورید. خوردن وعده های غذایی کوچک از سیر شدن بیش از حد جلوگیری میکند که ممکن است به دریافت کالری بیشتر کمک کند و شما را به هدفتان که افزایش وزن است، برساند.

قدم سوم

مقدار دریافتی خود را متعادل کنید. حتی اگر نیاز به دریافت کالری بیشتری برای سیر شدن دارید، بنابر آکادمی تغذیه و رژیم غذایی شما باید شامل غذاهای مختلفی از همه گروه های غذایی شامل میوه ها، سبزیجات، تمام انواع غلات، مواد پروتئینی و فراورده های لبنی باشد.

قدم چهارم

به غذاهای معمول خود کالری اضافه کنید. به عنوان مثال، در صبحانه به جوی دو سر به جای آب، شیر اضافی کنید. پنیر و آووکادو را در ناهار به ساندویچ خود اضافه کنید؛ و هنگام شام به جای بخار کردن سبزیجات ، آنها را در روغن زیتون سرخ کنید.

قدم پنجم

مخلوط میوه ها و آجیل، کره بادام زمینی روی نان تست گندم کامل، پنیر و کراکر، همه گزینه هایی هستند که غنی از مواد مغذی می باشند و اسنک با کالری بالا همه می توانند به چاق شدن افراد لاغر کمک کنند.

قدم ششم

کالری خود را بنوشید اما به روش مغذی. درست است که آب برای هیدراتاسیون خوب است اما هنگامی که می خواهید وزن خود را افزایش دهید، بهتر است نوشیدنی هایی (شربت) را بیاشامید که کالری دارند. شیر و آب میوه ۱۰۰%، سالم ترین گزینه های نوشیدنی می باشند. آکادمی تغذیه و رژیم غذایی همچنین پیشنهاد می دهد که مایعات را در بین وعده های غذایی بنوشید تا تاثیری روی اشتهای شما در زمان غذا خوردن نداشته باشد.

چیز هایی که نیاز خواهید داشت:

ماشین حساب

مواد غذایی با ارزش تغذیه ای و کالری بالا

شیر

آب میوه

پودر شیر خشک بدون چریی

نکات

یک دفتر یادداشت کالری غذا داشته باشید یا از برنامه حساب کننده کالری آنلاین استفاده کنید تا از دریافت کالری مورد نیاز خود اطمینان حاصل کنید. پودر شیر خشک بدون چربی را به شیر، سوپ، ماست، سیب زمینی پوره شده و غلات گرم اضافه نمایید. ۱/۴ فنجان خوری پودر، ۱۰۹ کالری و ۱۱ گرم پروتئین را اضافه می کند. برای کمک به عضله سازی به جای ساخت چربی، تمرینات قدرتی را به تمرینات خود اضافه کنید.

هشدار ها

قبل از شروع هر رژیم غذایی برای چاق شدن افراد لاغر یا برنامه ورزشی، با پزشک و یا مربی خود مشورت کنید. مراقب محصولات افزایش دهنده وزن باشید.

منبع : زهرا آقایی – مربی بدنسازی

مطلب پیشنهادی

رژیم غذایی متناسب با شکل بدن شما چیست؟

رژیم غذایی متناسب با شکل بدن شما چیست؟

فرم بدن شما چیست؟بعضی ها شبیه سیب هستند یا گلابی .ساعت شنی یا صاف و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *