قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > راهنمای خرید اسکیت بورد مناسب

راهنمای خرید اسکیت بورد مناسب

اسکیت بورد بدون توجه به سطح مهارت می تواند یک فعالیت سرگرم کننده باشد. استایل های مختلفی از اسکیت بورد هست که برای هر نوع، گزینه برتری وجود دارد. پس از انتخاب تخته مناسب برای نوع اسکیت که می خواهید انجام دهید، تنها چیزی که باقی می ماند این است که دنده را بچرخانید و به نقطه مورد علاقه خود ضربه بزنید!

با پیشرفت زمان، افراد سبک های اسکیت بورد را متحول می کنند. آنها می توانند تحت تأثیر عوامل قابل توجهی مانند تکامل فرهنگی-اجتماعی، رسانه های جمعی، موسیقی، فناوری، سطح مهارت فردی و تأثیرگذاری اسپانسرینگ  قرار بگیرند. در اینجا برخی از محبوب ترین سبک های اسکیت بورد که توسط مردم در سراسر جهان استفاده می شود، آورده شده است.

اسکیت برد فری استایل

در این سبک که به دهه ۱۹۵۰ میلادی باز می گردد، اسکیت باز تکنیک های موج سواری را در زمین های مسطح اجرا می کند .

اسکیت برد سبک ورت Vert

در این سبک اسکیت سواران حرفه ای سعی بر انتقال از سطح افقی به عمودی یا با شیب زیاد دارند. مانند سوار شدن در سطح شیب دار، رمپ، نیمه لوله، کاسه ای (U شکل) یا حتی استخر شنا.

اسکیت برد خیابانی

اسکیت بورد خیابانی در یک محیط شهری انجام می شود و اسکیت سواران از موانعی مانند پله، نرده، نیمکت، دیوارهای کوتاه، میزهای پینگ پنگ سنگی در پارک ها و جدول های حاشیه خیابان ها و میدان ها برای اجرای ترفندها و به عنوان زمین بازی خود استفاده می کنند.

پارک اسکیت برد

در این سبک اسکیت سواران در محیط های طراحی شده به منظور اسکیت سواری که شامل انوع موانع و فرم ها می باشد به اسکیت سواری می پردازند. از مزایای این پارک ها نسبت به سایر محیط ها، لحاظ شدن مسائل ایمنی می باشد.

اولین پارک اسکیت در جهان، Surf City در توسان، آریزونا، در سال ۱۹۶۵ ایجاد شد. این پارک اسکیت دارای رمپ های بتونی بود و توسط Arizona Surf City Enterprises، اداره می شد و چون برخلاف سایر ورزش های سازمان یافته، اسکیت بورد هیچ قوانین و مقررات مشخصی نداشت، بنابراین اسکیت پارک ها هم بر اساس هیچ الگوی استانداردی طراحی نشدند. آنها توسط طراحان به طور خاص برای چالش های منحصر به فرد ایجاد شده اند.

اسکیت برد آفرود off-road

این سبک که خطرناک ترین روش برای اسکیت سواری نیز می باشد شامل جاده ها و تپه های خاکی و شنی می باشد. 

اسکیت برد در سراشیبی Downhill

اسکیت بورد Downhill یکی دیگر از سبک های غیررقابتی است که اغلب برای دستیابی به کنترل و سرعت مناسب اجرا می شود. همچنین یکی از قدیمی ترین انواع اسکیت بورد است که در اوایل دهه ۱۹۷۰رواج یافت. مانند کروزرها، در این سبک از تخته های بلند استفاده می شود که طول آنها شبیه اسکی های برفی است. یادگیری و درک خوب مهارت های آیرودینامیک، تشخیص سرعت ورودی و نیز چرخش ها و … به بهبود توانایی های اسکیت سوار در سراشیبی ها کمک کرده و بسیار مفید و کاربردی است.

نکات مهم در انتخاب یک اسکیت برد مناسب

جنس اسکیت

جنس کف تخته اسکیت (Deck) معمولا از چوب افرا به صورت لایه لایه بر روی هم ساخته می شود و تا ۷ لایه ضخامت دارند.همچنین از پشم و شیشه، انگرتیانه، کولار و خیزران هم برای تقویت استفاده می شود.

میزان وزن قابل تحمل

قطعا جنس تخته اسکیت بورد و مهمتر از جنس تخته ،چرخ آن در میزان تحمل وزن اهمیت دارد. بطور کلی اسکیت بورد های موجود در بازار اگر برای کودکان نباشد قابلیت تحمل تا ۱۰۰ کیلوگرم را دارد.

طول و عرض تخته اسکیت بورد

عرض اسکیت بورد باید متناسب با اندازه کفشتان باشد. اگر اندازه کفش شما ۴۰ تا ۴۳ مردانه است عرض ۱۹ تا ۲۰٫۵ و اگر اندازه کفش شما بیشتر از ۴۴ است عرض تخته ۲۰٫۵ تا ۲۲ مناسب می باشد .

البته سبک اسکیت بازی شما نیز در انتخاب عرض موثر می باشد. بعنوان مثال ترفندهای ضربه زدن، لبه بلندی ها، میله های تخت و ترفندهای فنی را دوست دارند، معمولاً تخته هایی باریک برایشان مناسب تر است. 

مشخصات چرخ ها

چرخ های اسکیت بورد در اندازه ها و اشکال مختلف وجود دارند که متناسب با هر سبک بازی و مدل تخته اسکیت هستند. چرخ های بزرگتر سرعت چرخش بیشتری داشته و راحت تر حرکت می کنند که اندازه آنها حدود ۶۵ تا ۹۰ میلی متر است. چرخ های کوچکتر اسکیت بوردها حدود ۴۸ تا ۵۴ میلیمتر بوده که سطح تخته را به زمین نزدیکتر می کند و برای شتاب دادن در حرکت به فشار کمتری نیاز دارند. جنس چرخ ها هم از لحاظ میزان سختی متفاوت است و اصولا از پلی اورتان ساخته می شوند. چرخ های سخت تر سرعت بیشتری داشته و در عین حال چرخ های نرم تر به علت ایجاد اصطکاک بیشتر با زمین سرعت کمتری دارند.

کیفیت یاتاقان ها (بلبرینگ)

استحکام تیغه یا تراک ها

کیفیت بوش استاندارد

نوار گریپ

نوار گریپ یک نوع نوار چسب می باشد که دارای سطح با اصطکاک بالا برای بالا بردن سطح اتکای اسکیت سوار بر روی برد می باشد .

میزان شیب تخته اسکیت

شیب دو انتهای اسکیت برد بیشتر برای انجام حرکات نمایشی می باشد و برای افراد مبتدی توصیه میشود با کمترین شیب شروع به اسکیت سواری کنند.

در انتها جدولی از سایز مناسب اسکیت برد ها بر اساس گروه سنی ارائه گردیده است.

جدول سایز اسکیت برد

جدول سایز اسکیت برد
نوع اسکیت بردمیکرومینیمیدیفری یا بزرگسال
گروه سنی۵ سال و کوچکتر۶ تا ۸ سال۹ تا ۱۲ سال۱۳ سال و بالاتر
سایز کفش۳۵ و کمتر۳۶-۳۸۳۹-۴۰۴۱ و بیشتر
حداکثر ارتفاع قد (سانتیمتر)۸۶ و کمتر۸۷-۱۱۲۱۱۳-۱۳۲۱۳۳ و بیشتر
متوسط وزن اسکیت برد سوار (کیلوگرم)۲۷ و کمتر۲۸-۳۶۳۷-۴۵۴۵ و بیشتر
حداکثر فشار قابل تحمل تخته اسکیت (کیلوگرم)۴۰ و کمتر۴۰-۶۰۶۰-۸۰۸۰-۱۰۰
سایزاسکیت برد (سانتیمتر)
طول * عرض
۶۸٫۵*۱۶٫۵۷۱*۱۸۷۳٫۵*۱۸٫۵۷۶*۱۹

مجموعه فروشگاهی آنلاین ام جی اسپرت (https://mgsportfitness.com) ارائه دهنده طیف وسیعی از اسکیت بورد ها آماده ارائه خدمات به ورزش دوستان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید