قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > معرفی مرجعی معتبر برای آشنایی با روش نصب پایه فنس یا پایه حصار

معرفی مرجعی معتبر برای آشنایی با روش نصب پایه فنس یا پایه حصار

امروزه از محصولات فولادی در صنایع مختلف به وفور استفاده می شود. یکی از آهن آلات پرکاربرد پایه فنس یا پایه حصار می باشد.

بسیاری از افراد که قصد احداث باغ دارند، لازم است که قبل از خرید این سازه فولادی از ویژگی های آن مطلع باشند، زیرا یک انتخاب بدون آگاهی می تواند منجر به متحمل شدن خسارت و زیان برای خریدار شود.

در این مطلب قصد داریم در مورد پایه فنس یا پایه حصار نکات مهمی را برای شما همراهان عزیز شرح دهیم. در نهایت نیز یک منبع و مرجع معتبر برای خرید و استعلام قیمت پایه فنس به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پایه فنس یا پایه حصار
پایه فنس یا پایه حصار

پایه فنس یا پایه حصار چیست؟

به پایه هایی که از جنس آهن می باشند، پایه فنس یا پایه حصار گفته می شود. این پایهها در انواع نبشی، قوطی پروفیل و لوله برای نصب توری حصاری به کار می رود.

در بین انواع این محصول، تیر حصار لوله ای به دلیل دارا بودن از استحکان و مقاومت بیشتر و قیمت مناسب تر در مقایسه با دیگر انواع آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

پایه فنس به صورت های مختلفی مثل تک شاخ و یا جفت شاخ قابل تولید است. بر روی هر شاخک ۳ عدد سوراخ ۶ میلی متر جهت نصب سیم خاردار و در پایین پایه یک صفحه بیس پیلت ۲ میلی متر جهت محکم شدن در بتن متصل شده است. بر سر هر پایه نیز یک صفحه بیس بیلت ۲ میلی متر جهت محکم شدن در بتن متصل شده است.

سر هر پایه توسط یک کپ فلزی جوش خورده مسدود شده تا از ورود آب و خوردگی جلوگیری شود.

روش نصب پایه فنس
روش نصب پایه فنس

روش نصب پایه حصار

در این بخش قصد داریم فرآیند نصب پایه حصار را شرح دهیم. در ابتدا لازم است که با تعیین مرزهای زمین و اندازه گیری محیط آن، محل دقیق و تعداد پایه فنس های مورد نیاز را مشخص کنیم.

معمولا فاصله پایه حصاری ها از هم  2 الی ۳ متر در نظر گرفته می شود. سپس بر اساس کاربرد و محل مورد استفاده و قیمت، نوع فنس و پایه فنس مورد نیاز خود را تعیین کنید.

برای نصب پایه فنس ها محل آنها را حفاری کرده و آن ها را در مرکز چاله ها قرار داده و بتن ریزی را انجام دهید. در این مرحله شیب بتن ریزی باید طوری تعیین شود که آب در محل پایه حصاری جمع نشود و در صورت استفاده از لوله فولادی و یا قوطی به عنوان پایه حصار، سر آن را توسط گپ و یا عدسی فلزی مسدود کرده تا از ورود آب به آن جلوگیری شود.

کابردهای فنس یا پایه حصار

فنس و پایه فنس یکی از تجهیزات حصار کشی است که از دیرباز نیاز آن به وجود آمد. از زمانی که ایجاد امنیت و حصارکشی در اطراف خانه ها، باغ ها و ساختمان ها یکی از نیازهای اولیه شد.

این تجهیزات در شکل ها و انواع و جنس های مختلفی تولید شدند، البته نه به شکل امروزی. در گذشته قبل از هر چیز مقاومت این محصول دارای اهمیت داشت.

بنابراین به مرور تلاش شد تا محصولاتی تولید شوند که در شرایط بد آب و هوایی بتوانند بالاترین طول عمر را دارا باشند.

در گذشته از بوته ها و شاخه های درختان برای ایجاد حصار استفاده می شد، به مرور با رشد تکنولوژی تجهیزاتی به شکل فنس های امروزی شکل گرفت و مدام تلاش شد تا جنس آن ها از مواد مقاوم تری باشد. پایه ها و فنس های گالوانیزه امروزه بهترین نوع این دسته از محصولات هستند.

انواع پایه فنس

پایه فنس یکی از متداول ترین ابزارها برای حصار کشی با استفاده از توری حصاری، سیم خاردار وغیره است. این پایه ها و تجهیزات مرتبط با آن ها دارای انواع متنوعی بوده و بر اساس نوع نیاز از آن ها استفاده می شود.

برای مثال می توان به انواع قوطی، نبشی، لوله و پروفیل وغیره اشاره نمود. این پایه ها برخی از جنس آهن و برخی نیز از گالوانیزه ساخته می شوند. مقاومت نوع دوم در رطوبت بالا باعث می شود تا از آن ها بیشتر استفاده شود.

پایه حصار یا همان پایه های فنس بر اساس نوع کاربرد در کارخانه های مختلف به شکل های خاصی طراحی و تولید می شوند. از آن جایی که عمر مفید این محصولات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، باید مواد اولیه از مرغوب ترین لوله ها انتخاب شود.

این محصولات به صورت دو شاخه و نیز تک شاخه تولید می شوند. برای این که به راحتی بتوان سیم های خاردار را بر روی این شاخ ها نصب کنیم، نیاز داریم تا روی آن ها سوراخ هایی از قبل تعبیه شده باشد.

در زمان تولید بر روی جفت شاخ ها ۶ سوراخ ایجاد می شود. عمق این سوراخ ها معمولا شش میلی متری است. برای این که از ورود آب به داخل پایه ها و زنگ زدگی آن ها جلوگیری به عمل آید، انتهای آن ها را جوش داده و مسدود می کنند.

معمولا بر اساس جنس، شکل و نوع اتصالاتی که در آن ها برای نصب کاربرد دارد، شناسایی و دسته بندی می شوند. برای این منظور دسته بندی ها متفاوت است. در زیر به انواع دسته بندی های فنس اشاره می کنیم:

پایه فنس نبشی سبک

پایه فنس نبشی سنگین

پایه فنس لوله گالوانیزه سرد

پایه فنس لوله گالوانیزه گرم

پایه فنس لوله سیاه رنگ شده

پایه فنس لوله سیاه رنگ نشده

مشخصات پایه فنس

همان طور که بیان شد، جنس این محصولات از نوع فولاد رنگ شده و نیز گالوانیزه  هستند. این پایه ها در اندازه های  4 یا ۱ و ۱/۴ ، ۵ یا ۱ و ۱/۲ اینچ ، ۶  یا ۲ اینچ وجود دارند. ارتفاع این تجهیزات بین یک و نیم تا سه متر یعنی در اندازه های ۱٫۵ ، ۲ ، ۲٫۵ ، ۳ متر تغییر می کند.

معرفی مرجعی مناسب برای قیمت پایه فنس

شرکت آهن ملل اصفهان
شرکت آهن ملل اصفهان

قطعا شما تنها با خواندن یک مقاله نمی توانید اطلاعات کافی در مورد محصولات فولادی به دست آورید.

به همین ترتیب، ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید یک محصول حتما از یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصان فعال در این صنعت استفاده کنید، اما از کجا و چگونه می توان از یک مشاوره رایگان خرید آهن آلات بهره مند شد؟

در این مورد ما می توانیم یک شرکت و وبسایت معتبر آهن ملل اصفهان را به شما معرفی کنیم که علاوه بر استعلام قیمت پایه فنس یا پایه حصار، قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی را روزانه در اختیار همگان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید