قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

در این مقاله قصد داریم در مورد نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه و مانیتورینگ شبکه صحبت کنیم. شبکه‌ها اصول اساسی و پایه کسب‌وکارها در سراسر جهان هستند. شبکه نقش اساسی در برقراری ارتباط بین شما با کارمندانتان و شما با مشتریانتان در تمام قاره‌ها ایفا می‌کند. شبکه‌ها به شما کمک می‌کنند اطلاعات را در یک مکان متمرکز نگه دارید.

بنابراین، استفاده از نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه و مانیتور کردن داده‌های حساس از اهمیت فوق‌العاده بالایی در بهره‌وری شبکه شما خواهد داشت. چگونه می‌توانید تجربه نهایی کاربر را ارتقاء داده و شبکه خود را در این جهان پرتلاطم تکنولوژی که با سرعت نور در حال تکامل است، حفظ کنید؟ تنها با نظارت بر در دسترس بودن، ایمنی، کارایی و عملکرد شبکه‌های خود در طول زمان است که می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را سرپا نگه دارید. برای این منظور باید با نرم افزارهای گزارش‌گیری از شبکه آشنایی داشته باشید.

ما در این مقاله شما را با بهترین نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه آشنا کرده و به شما یاد می‌دهیم که یک نرم افزار گزارش گیری و مانیتورینگ شبکه خوب، چه ویژگی‌ها و امکاناتی باید داشته باشد. تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

تست فلوک Fluke چیست و چه کاربردی دارد؟

اهمیت نظارت بر شبکه با نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

نظارت بر شبکه برای امنیت، عیب‌یابی و صرفه‌جویی در زمان و هزینه مهم است. نظارت بر شبکه و پایش پیوسته برای هرگونه مشکل، به حفظ امنیت اطلاعات شبکه کمک می‌کند. ابزار‌های نظارت بر شبکه قابلیت عیب‌یابی دارند. استفاده از نرم افزارهای گزارش‌گیری از شبکه به شما دید می‌دهد و می‌توانید بر اساس داده‌های آن‌ها، برنامه‌ریزی کنید.

الزامات ابزار نظارت بر شبکه و نرم افزارهای گزارش‌گیری از شبکه

هنگام انتخاب یک ابزار برای ‌مانیتور و گزارش گیری شبکه، مهم است که نیاز‌های فعلی و همچنین نیاز‌های آینده خود را بسنجید، زیرا انتخاب مناسب از بین ابزار‌های مختلف برای نظارت بر شبکه بسیار مهم است. نرم‌افزار نظارت بر شبکه مؤثر باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • نرم افزار مانیتورینگ شبکه انتخابی شما باید بتواند کل زیرساخت IT شما را نظارت و پایش کند.
  • نرم افزار باید قادر به نظارت و عیب‌یابی عملکرد شبکه، سرور و برنامه‌ها باشد.
  • نرم افزار باید امکان استفاده از تکنیک‌های پیشرفته نظارت بر عملکرد شبکه را در اختیار شما قرار دهد.
  • نرم افزار باید از قابلیت‌های پیشرفته گزارش دهی با امکان زمان‌بندی آن پشتیبانی کند.

برخی از عناصر ضروری که نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه به آن نیاز دارند عبارت‌اند از:

پشتیبانی از Real time monitoring

روبرو شدن با این مشکل که شبکه شما در سمت کاربران نهایی و مشتریان از دسترس خارج شده است (اصطلاحاً Down شده است)، کابوسی است که هر مدیر فناوری اطلاعات سعی می‌کند از آن اجتناب کند. برنامه نظارت بر شبکه و ابزار‌های گزارش گیری باید دید عملکردی شبکه شما در زمان‌های Real time را افزایش دهند. این مورد به شما کمک می‌کند تا مشکلات عملکردی را زودتر شناسایی و از قطعی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

پشتیبانی شبکه

فراهم کردن امکان نظارت و گزارش گیری از تمام عناصر و المان‌های شبکه

نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه قدرتمند، امکان مدیریت، نظارت و گزارش گیری از سوئیچ‌ها، روتر‌ها، سرور‌ها، WLC، بار متعادل‌کننده‌ها، VPN، چاپگر‌ها، فایروال‌ها، ماشین‌های مجازی، محیط‌های Nutanix و هر چیزی که دارای IP باشد و به شبکه متصل است را در یک پلتفرم یکپارچه، فراهم می‌کند.

مانیتورینگ و گزارش گیری از سوئیچ/روتر شبکه

سوئیچ‌های شبکه و روتر‌ها ستون فقرات هر زیرساخت شبکه را تشکیل می‌دهند. هرگونه مشکل در سوئیچینگ، اتصال کاربر نهایی به شبکه را قطع می‌کند. با استفاده از نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه می‌توانید سوئیچ‌ها و روتر‌های شرکت‌هایی مانند Cisco، Juniper، Aruba، ZTE و بسیاری از برندهای دیگر را برای دسترسی، سلامت و عملکرد برای بیش از ۲۰۰۰ پارامتر نظارت کرده و گزارش گیری کنید.

انواع نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه
انواع نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

گزارش گیری از رابط کاربری شبکه

رابط‌های شبکه یکی از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) هستند زیرا به شناسایی دلایل کاهش عملکرد شبکه در اولین فرصت کمک می‌کنند. نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه قدرتمند، رابط‌ها را با استفاده از SNMP نظارت می‌کند و یک داشبورد قابل تنظیم برای مشاهده و تجزیه‌وتحلیل عملکرد پهنای باند و ترافیک شبکه برای شبکه شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با بررسی وضعیت در دسترس بودن رابط‌ها و نظارت بر سرعت ترافیک در رابط، خطا‌ها، پکت لاس‌ها و غیره را کنترل کرده و از آن‌ها گزارش گیری کنید.

گزارش گیری از VPN

سازمان‌ها از طریق VPN، امکان اتصال به شبکه امن درون سازمانی را برای نیروهای دورکار خود فراهم می‌کنند. گاهی اوقات ممکن است این اتصالات به خطر بیفتد و منجر به سرقت اطلاعات یا حملات شبکه شود. با استفاده از نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه قدرتمند و خوب، می‌توانید VPN خود را با ردیابی تعداد نشست‌های VPN فعال، وضعیت تونل VPN و تعداد تونل‌های VPN جاری نظارت کرده و از آن‌ها گزارش گیری کنید.

کابل شبکه لگراند، خرید انواع کابل شبکه Legrand

اپلیکیشن موبایل (Mobile application)

نرم‌افزارهای گزارش گیری از شبکه باید از اپلیکیشن‌های موبایلی نیز پشتیبانی کنند. این روزها موبایل‌ها بسیار بیشتر از پلتفرم‌های دیگر کاربران را به دنیای اینترنت متصل می‌کنند. با استفاده از برنامه موبایل نرم افزارهای گزارش‌گیری از شبکه، در هر زمان و هر مکانی امکان نظارت و گزارش گیری از شبکه خود را خواهید داشت. یک نرم افزار موبایلی به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به حضور فیزیکی در اتاق سرور خود برای گزارش گیری و رفع مشکل، علت اصلی مشکل را بررسی کنید!

برترین ابزارها و نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

در ادامه لیستی به‌روز شده از جدیدترین ابزارها و نرم افزارهای گزارش‌گیری از شبکه را برای شما آماده کرده‌ایم. با استفاده از این نرم‌افزارهای گزارش گیری از شبکه، مطمئن می‌شوید که شبکه شما به‌طور مداوم در تمام ساعات روز ردیابی و نظارت می‌شود.

SolarWinds Network Performance Monitor – EDITOR’S CHOICE

Auvik – FREE TRIAL

Datadog Network Monitoring – FREE TRIAL

Paessler PRTG Network Monitor – FREE TRIAL

ManageEngine OpManager – FREE TRIAL

Site24x7 Network Monitoring – FREE TRIAL

Atera – FREE TRIAL

ManageEngine RMM Central – FREE TRIAL

Domotz: بسته‌ای مبتنی بر ابر از ابزارهای نظارت، مدیریت و گزارش گیری از شبکه که معماری چند کاربری را ارائه می‌دهد و برای استفاده توسط ارائه‌دهندگان خدمات مدیریتی، مناسب است.

Nagios XI: یک ابزار مانیتورینگ زیرساخت قابل توسعه، مبتنی بر Nagios Core رایگان که هزاران افزونه رایگان دارد. این ابزار روی لینوکس اجرا می‌شود.

اهمیت نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه
اهمیت نرم افزارهای گزارش گیری از شبکه

Zabbix: یک سیستم نظارتی و گزارش گیری رایگان که شبکه‌ها، سرورها و برنامه‌ها را پوشش می‌دهد. این نرم افزار برای Linux، macOS و Unix موجود است.

Incinga 2: نرم افزاری کاربردی برای گزارش گیری از شبکه که روی لینوکس نصب می‌شود.

Progress WhatsUp Gold: یک ابزار مانیتورینگ و گزارش گیری از شبکه مبتنی بر SNMP که می‌توان آن را با خرید افزونه‌های نظارتی و گزارش گیری بر زیرساخت‌های دیگر گسترش داد. این نرم افزار بر روی ویندوز سرور نصب می‌شود.

ConnectWise Automate: یک سیستم نظارتی و گزارش گیری از زیرساخت شبکه قدرتمند که شامل بسیاری از ابزارهای اتوماسیون است و روی ویندوز سرور نصب می‌شود.

LogicMonitor: یک نرم افزار مانیتورینگ و گزارش گیری از زیرساخت شبکه مبتنی بر خدمات ابری که می‌تواند بر شبکه‌های داخلی و منابع ابری نظارت کند.

Op5 Monitor: بسیار مقیاس‌پذیر و رایگان برای استفاده تا ۲۰ دستگاه

دیدگاهتان را بنویسید