قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > ورزش و تناسب اندام > چرا ورزش به سلامت روانی کمک می کند؟

چرا ورزش به سلامت روانی کمک می کند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ورزش به سلامت روانی کمک می کند؟ . ورزش، موجب تقویت خلق و خو می‌شود، استرس را کاهش می‌دهد و باعث بهبود خواب می‌شود. ورزش می‌تواند از ترشح آدرنالین‌ ناشی از اضطراب جلوگیری کند.

می دانید که ورزش برای بدن شما مفید است. اما آیا می دانید این امر می تواند روحیه شما را نیز تقویت کند ، خواب شما را بهبود بخشد و به شما کمک کند تا با افسردگی ، اضطراب ، استرس و موارد دیگر کنار بیایید؟

مطمئناً ، ورزش می تواند سلامت جسمی و هیکل شما را بهبود بخشد ، دور کمرتان را کم کند ، زندگی جنسی شما را بهبود بخشد و حتی سالها به زندگی شما بیفزاید. اما این چیزی نیست که بیشتر افراد را به فعال ماندن ترغیب می کند.

ورزش به چند دلیل یک جنگنده قدرتمند با افسردگی است. مهمتر از همه ، این باعث ایجاد انواع تغییرات در مغز ، از جمله رشد عصبی ، کاهش التهاب ، و الگوی فعالیت جدید است که احساس آرامش و رفاه را تقویت می کند.

 همچنین باعث آزاد شدن اندورفین ها ، مواد شیمیایی قوی در مغز شما می شود که  روحیه شما را افزایش می بخشد و احساس خوبی به شما می دهد.

 سرانجام ، ورزش همچنین می تواند به عنوان یک عامل حواس پرتی عمل کند ، به شما این امکان را می دهد که برای بیرون آمدن از چرخه افکار منفی تغذیه کننده افسردگی ، ساعتی آرام داشته باشید.

۱۰ دقیقه ورزش منظم می‌تواند به کاهش افسردگی کمک کند. اما حتی متخصصان هم نمی‌توانند همیشه ارتباط بین سلامت روانی و جسمی را دقیق توضیح دهند.

ورزش یک درمان ضد اضطراب طبیعی و موثر است. تنش و استرس را از بین می برد ، انرژی جسمی و روانی را تقویت می کند و از طریق ترشح اندورفین باعث بهبود رفاه می شود. هر چیزی که شما را به حرکت وا دارد ، می تواند کمک کند .

آمار NHS سال ۲۰۱۸ نشان می‌دهد که ۶۶ درصد مردان یا ۵۸ درصد زنان بالای ۱۹ سال، به ورزش‌های هوازی توصیه شده به میزان ۲.۵ساعت تمرین متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هفته نیاز دارند.

پس چگونه خیلی ساده و هوشمندانه مردم را متقاعد کنیم که فعالیت بدنی واقعا می‌تواند به ذهن کمک کند؟

پیاده‌روی، بیرون رفتن در نور روز، در میان دیگران و در کنار درختان و طبیعت، اولین قدم اول است. این ممکن است حس مشترک همه باشد، اینکه ممکن است بگویید نمی‌توانم، نمی‌توانم، اما از همان اولین مرحله و اولین قدم، احساس راحتی خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید