قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رشد و توسعه فردی > اگر کسی این ۱۱ ویژگی را داشته باشد ،یک شخص اصیل و واقعی است

اگر کسی این ۱۱ ویژگی را داشته باشد ،یک شخص اصیل و واقعی است

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که احساس اصیل بودن داشته باشد؟آنها از آن دسته افرادی هستند که به شما احساس راحتی می دهند و چیزهایی می گویند که منطقی است.در دنیایی پر از انواع مختلف افراد، یافتن افرادی که واقعاً خود واقعیشان هستند، همیشه آسان نیست.

بنابراین، چگونه می توانید تشخیص دهید که چه کسی اصیل و واقعی است و چه کسی نیست؟من فهرستی از ۱۱ ویژگی که افراد اصیل و واقعی اغلب دارند، گردآوری کرده ام.اگر فردی را با این ویژگی‌ها تشخیص دهید، به احتمال زیاد او یک شخص اصیل و واقعی است.

آنها صادق هستند

اولین و اساسی ترین ویژگی یک فرد اصیل صداقت است.این فقط به این معنی نیست که وقتی از آنها خواسته می شود حقیقت را می گویند – آنها از آن دسته افرادی هستند که نمی توانند صادق نباشند.آن‌ها دوست ندارند حقیقت را بپوشانند تا چیزها بهتر از آنچه هستند به نظر برسند.

در عوض، آنها معتقدند که کارت ها را روی میز بگذارند و با واقعیت همان طور که هست روبرو شوند.اگر کسی را می شناسید که همیشه نظر خود را صادقانه می گوید و از حقایق دشوار دوری نمی کند، به احتمال زیاد با یک شخص واقعی آشنا شده اید.

آنها ثابت قدم هستند

افراد واقعی مانند یک سنگ هستند – ثابت و ثابت.آنها باورها، نگرش ها یا رفتار خود را بر اساس اینکه با چه کسی هستند یا در چه موقعیتی هستند تغییر نمی دهند.آنها همیشه به خودشان وفادار می مانند. امروز یک چیز و فردا چیز دیگری نمی گویند. کلمات آنها همیشه با اعمال آنها مطابقت دارد.اگر فردی را می بینید که رفتار مشابهی دارد، چه با رئیسش باشد و چه دوستانش، احتمالاً یک شخص واقعاً واقعی پیدا کرده اید.

آنها همدل هستند

یک فرد واقعی همیشه جایی برای همدلی دارد.آنها آنچه را که دیگران از سر می گذرانند می فهمند و احساس می کنند. آنها فقط گوش نمی دهند تا پاسخ دهند؛ آنها گوش می دهند تا واقعا بفهمند.

به عنوان مثال، من دوستی به نام مارک دارم که احتمالاً واقعی ترین فردی است که می شناسم.یادم می آید زمانی که جدایی سختی را پشت سر می گذاشتم، مارک کنار من بود.

او فقط خط استاندارد “من اینجا هستم اگر نیاز به صحبت داشته باشید” را ارائه نکرد، بلکه واقعاً تلاش کرد تا بفهمد من در حال تجربه چه چیزی هستم.

او بدون قضاوت به من گوش می داد و به گونه ای به من آرامش می داد که احساس می کردم دیده و درک می شوم .

اگر فردی مانند مارک را می شناسید که نسبت به دیگران همدلی عمیقی نشان می دهد، به احتمال زیاد، او یک دوست واقعی است!

مادیگرا نیستند

افراد واقعی ارزش خود یا دیگران را با دارایی های مادی تعریف نمی کنند.

آنها درک می کنند که چیزهای مادی موقتی هستند و معیاری برای موفقیت یا خوشبختی واقعی نیستند.
ارزشی که در دیگران و خودشان می بینند، مستقل از مالکیت آنها یا مقدار پولی است که دارند.

افراد واقعی بیشتر از اهداف مادی بر رشد شخصی و پذیرش خود تأکید دارند.

بنابراین اگر فردی را می شناسید که بیشتر به تجربیات و روابط علاقه دارد تا جدیدترین ابزارها یا اقلام لوکس، احتمالاً با یک فرد واقعی آشنا شده اید.

آنها متواضع هستند

افراد واقعی به دستاوردهای خود افتخار نمی کنند یا موفقیت های خود را به رخ نمی کشند.آنها متواضع و سر به زیر هستند
آنها تشخیص می دهند که هرکسی نقاط قوت و ضعف خود را دارد و هرگز خود را برتر از دیگران نمی بینند.

نقل قول معروفی از بسکتبالیست افسانه ای، مایکل جردن وجود دارد که می گوید: «من بارها و بارها در زندگی ام شکست خورده ام. و به همین دلیل است که موفق می شوم.»او علیرغم اینکه یکی از بزرگترین ورزشکاران تمام دوران بود، در مورد دستاوردهای خود فروتن باقی ماند و آشکارا شکست های خود را تصدیق کرد.

افراد واقعی این ویژگی مشترک را با مایکل جردن دارند – آنها به یاد می آورند که از کجا آمده اند اگر بتوانید فروتنی را در گفتار و کردار کسی احساس کنید، احتمالاً در کنار یک فرد واقعی هستید.

آنها محترم هستند

افراد اصیل با همه افراد بدون توجه به پیشینه، موقعیت یا عقایدشان با احترام رفتار می کنند.آنها معتقدند که همه شایسته مهربانی و درک هستند.

هرگز درسی را که از مادربزرگم، یکی از معتبرترین افرادی که تا به حال شناخته ام، در مورد احترام آموختم، فراموش نمی کنم.
او می گفت: “با سرایدار با همان احترامی که با مدیر عامل برخورد می کنید ،رفتار کنید.”

او هر روز با این اصل زندگی می کرد. فرقی نمی کرد که او با گارسون در رستوران صحبت می کرد یا شهردار شهر . او با همه به همان میزان احترام و مهربانی رفتار می کرد.

اقدامات او به من آموخت که یک فرد واقعی بین افراد بر اساس موقعیت اجتماعی یا عنوان شغلی آنها تمایز قائل نمی شود.

اگر کسی را می شناسید که با همه به یک اندازه و با احترام رفتار می کند، احتمالاً یک شخص واقعی پیدا کرده اید.

مسئولیت اشتباهات خود را می‌پذیرند.

اگر یک چیز وجود دارد که مردم واقعی در آن مهارت ندارند، آن بازی سرزنش کردن است.آنها معتقدند که ما همه انسان هستیم و اشتباه بخشی از زندگی است.آنها سعی نمی کنند شکست های خود را زیر فرش پنهان کنند یا بهانه ای بیاورند.در عوض، اشتباهات را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند.

بنابراین، اگر کسی را می‌شناسید که در مورد اشتباهات خود صحبت می‌کند و از گفتن «بله، من اشتباه کرده ام» ابایی ندارد، پس محکم دست او را بگیرید.

آنها شنوندگان خوبی هستند

افراد واقعی فقط سخنوران خوبی نیستند. آنها همچنین شنوندگان خوبی هستندآنها فقط منتظر نوبت خود نیستند تا صحبت کنند – آنها واقعاً به آنچه شما می گویید اهمیت می دهند.آن‌ها باعث می‌شوند احساس کنید شنیده می‌شوید، ارزشمند هستید .

بنابراین، اگر کسی را می‌شناسید که هنگام صحبت کردن گوش می‌کند، حرفتان را قطع نمی‌کند احتمالاً یک شخص واقعی پیدا کرده‌اید.

آنها قضاوت کننده نیستند

مردم واقعی می‌دانند که هرکسی شرایط خود را دارد و این جای آن‌ها نیست که قضاوت کنند.آنها افراد را همانگونه که هستند می پذیرند، بدون اینکه سعی کنند آنها را تغییر دهند.

به دنبال تأیید دائمی دیگران نیستند.

افراد واقعی برای انجام بازی خوشایند مردم اینجا نیستند.آنها خم نمی شوند تا همه را دوست داشته باشند یا به دنبال تأیید دائمی دیگران باشند.

آنها در پوست خود راحت هستند و نیازی به تغییر شخصیت خود بر اساس آنچه دیگران ممکن است دوست داشته باشند احساس نمی کنند.

بنابراین، اگر کسی را می‌شناسید که سعی نمی‌کند همه را تحت تأثیر قرار دهد و به خودش وفادار می ماند، یک شخص واقعی در دستان شماست.

آنها از عیب یا نقص خود فرار نمی کنند

در نهایت، افراد اصیل زمان می گذارند تا در مورد اعمال، تصمیمات و احساسات خود فکر کنند.آنها از عیب یا نقص خود فرار نمی کنند. در عوض، آنها را تصدیق می کنند و برای یادگیری و رشد تلاش می کنند.

آنها از نگاه کردن در آینه و رویارویی با شخصی که به آنها خیره شده است – با تمام شکوه و عظمت ناقص خود – نمی ترسند.

آن‌ها می‌دانند که هیچ‌کس کامل نیست و همیشه روی بهتر شدن کار می‌کنند.اگر کسی را می شناسید که از زیر سوال بردن خود و تأمل در اعمال خود نمی ترسد، پس یک گوهر واقعی پیدا کرده اید – یک شخص واقعاً واقعی.

منبع :Lachlan Brown, Hack Spirit

دیدگاهتان را بنویسید