قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > وبلاگ > پرونده های ویژه > با پولدار کردن دیگران ، پولدار شویم!

با پولدار کردن دیگران ، پولدار شویم!

اگر قطره کوچکی هستی ومی خواهی به دریا برسی ، سعی کن اطراف قطره های دیگر جمع شوی وبه آنها کمک کنی تا بزرگ و بزرگتر شوند و جریان یابند ودر نهایت به شکل رودخانه در بیایند وبه سمت دریا ها جاری شوند.

یکی از تکنیک های بی نظیر توانگری ، خلق فرصت پولسازی و فراهم ساختن شرایط وامکان کسب و کار برای کسانی است که حاضرند سخت تلاش کنند ، اما به دلایل مختلف امکان شروع یک کار را ندارند.

1- فردی را می شناسم که در یک تصادف رانندگی از کمر به پایین فلج شد.او راننده پایه یک بود وبیش از بیست سال سوار برکامیونهای ترانزیت بین کشورها بار جابجا می کرد ، اما در یکی از سفر هایش این اتفاق برایش افتاد .به نظرتان او چه کرد؟

او بعد از طی دوران نقاهت ، بدون معطلی دست به کار شد و زمین بزرگی در حومه شهر خرید ومجوز یک آژانس تاکسی تلفنی شبانه روزی را با دوندگی‌های فراوان به دست آورد و سپس یک آگهی فراخوان زد و از کلیه افراد امین و متاهلی که صاحب خودرو بودند، خواست تا با او همکاری کنند ودر حال حاضر هم آژانس اودر کل شهر شناخته شده است و نزدیک به صد راننده تمام وقت و پاره وقت با او همکاری می کنند. او از هر راننده ده درصد بعنوان پورسانت می گیرد وبا جمع کردن آن پول ها در پایان روز مبلغ قابل توجهی به دست می آورد.

او از طریق ایجاد فرصت درآمد سازی برای دیگران ، در درآمد آنها شریک شده و سهمی که از این طریق نصیب او می شود به قدری است که از درآمد تک تک آنها بیشتر است.

 

2-بیل گیتس موسس شرکت مایکروسافت ، مهمترین کاری که انجام داد، نوشتن و عرضه سیستم عامل برای کامپیوتر های شخصی با ریز پردازنده های اینتل بود. او بعدها نسخه گرافیکی سیستم عامل خود را به نام ویندوز گسترش داد و برای بسط و عمومی سازی ویندوز ، برنامه های کاربردی مهم و مورد نیاز آدمهای عادی ، مثل آفیس و بانکهای اطلاعاتی را نیز تحت محیط ویندوز شکل داد.بیل گیتس از طریق فروش نرم افزارهای کاربردی به چنان ثروت هنگفتی رسید که چندین بار صدر توانگران جهان قرار گرفت. اگر خوب فکر کنید می بینید کاری که او کرد ، همگانی کردن رایانه ها وسهولت کار با نرم‌افزارهای کاربردی کامپیوتر بود ودر واقع بیل گیتس از طریق ایجاد شرایط و نیز به وجود آوردن فرصت های شغلی و راه درآمد سازی مستقیم ، غیر مستقیم و متنوع برای انسانها در سراسر کره زمین، توانست نظر آنها را به محصولات جذاب و به روز خود جلب کرده واز این طریق ثروت سازی کند.

بیل گیتس با این کار خود میلیون ها نفر را به ثروت رساند واز این مسیر میلیارد ها دلار ثروت نصیب خود کرد؛ یعنی با توانگر ساختن دیگران ، توانست بزرگترین توانگر روز گار خود شود.

 

3-تعدادی از جوانان خوش ذوق ایرانی روزی تصمیم گرفتند برای معلم های خصوصی که سواد درس دادن دارند، اما از داشتن مکان مناسبی برای تدریس محرومند ، کلاس فراهم کنند. آنها با خود گفتند که اگر یک بانک اطلاعاتی از افرادی که مکانهایی مناسب قابل استفاده برای تدریس در ساعات خاصی از شبانه روز دارند،تهیه کنند، می توانند با تجمیع اطلاعات مدرس ها و معلم را در نزدیک ترین و مناسب ترین فضا به دانش آموزان نزدیک کنند وبه عنوان واسطه بین آنان که فضای آموزشی مناسبی در اختیار دارند و مدرسانی که توانایی تدریس دارند،قرار گیرند وبادریافت مبلغی از معلم و دانش آموزان به ثروت خوبی دست یابند.بد نیست بدانید آنها همه این کارها را از منزل و اینترنت و تلفن مدیریت می کنند و جابه جایی زیادی هم ندارند.

4- گروهی از کارآفرینان خوش فکر هم تصمیم گرفتند که واسطه ای میان کدبانو های ایرانی و افرادی شوند که مایلند از غذاهای سالم و خانگی استفاده کنند ؛ پس آنان وب سایتی طراحی کردند و از آشپزخانه ها و کسانی که مایل به دریافت غذا های خانگی هستند ،خواستند در این فضا ثبت‌نام کنند؛ در ضمن پولی به حساب مدیران سایت واریز می شود و آنها پس از کسر مبلغ مربوط به کارمزد خود ، آنرا تحویل خانم های کدبانویی قرار می دهند که هر روز در کنار غذای خانواده مقداری نیز اضافه برای کسانی که نمی شناسند اما پول می پردازند می پزند.

بسیاری از این خانمها از همسرانشان درآمد بیشتری دارند و صد البته مدیران سایت هم ثروتمند تر از قبل شده اند.

در واقع یادگیری و تسلط بر این شگرد توانگری، زیاد هم سخت نیست . فقط باید نگاه خود را کمی بازتر کنیم و تعریفی را که از توانگری در ذهن ما ساخته اند ، وسعت ببخشیم و این برداشت غلط را که توانگری فقط از طریق تک خوری بدست می آید را از ذهن بیرون کنیم.

دکتر احمد حلت – مجله موفقیت

گروه تولید محتوای فارسی میهنبد

دیدگاهتان را بنویسید