قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > سبک زندگی > مد و پوشاک > راه حل مشکل چه بپوشم ؟

راه حل مشکل چه بپوشم ؟

ایستادن در مقابل کمد لباس و فکر کردن به اینکه «چیزی برای پوشیدن ندارم»، یک تجربه جهانی است. این سوال زمانی حس بدی ایجاد می‌کند که کمد پر از لباس است‌. اطرافیان هم با کسی که یک کمد پر از لباس دارد و باز هم می‌گوید چیزی برای پوشیدن ندارم، حس همدردی ندارند.

مد بسیار شخصی است. اگر لباس را فقط وسیله‌ای برای پوشاندن بدن برهنه خود می‌دیدیم، مشکلی نبود، اما قدرت لباس و سبک شخصی در ایجاد احساس خوب یا بد به این معنی است که روند روزمره لباس پوشیدن می‌تواند گاهی دلهره‌آور باشد.

این مشکل یک دلیل عمده دارد؛ زمان خرید لباس هیچ ایده‌ای ازآنچه در خانه داریم و چه چیزی را می‌توانیم با آن هماهنگ کنیم نداریم. پس این نکته را جدی بگیرید و همیشه قبل از رفتن سراغ لباس‌های جدید تصاویری از گنجه لباس خود همراه داشته باشید. سوال مهم درخرید لباس باید این باشد که این قطعه نو را با کدام لباس، کیف یا کفشی که دارم می‌توانم بپوشم؟ اگر برای این سوال جوابی نداشته باشید و صرفا چون از چیزی خوشتان آمده یا قیمتش خوب بوده آن را خریدید، به شما این نکته را یادآوری می‌کنم که فقط یک تکه جدید به انبوه لباس‌هایی که شاید هرگز نپوشید اضافه کرده‌اید.

گروه‌بندی لباس‌ها

نکته دیگری که باید در خرید لباس جدید به آن دقت کنید تا در شرایط «حالا چی بپوشم» گیر نکنید، طبقه‌بندی قفسه لباس‌هایتان است. برای این کار می‌توانید به‌جای آویزان کردن هر لباس، آن را با قطعاتی که با آن هماهنگ است در یک جا نگه دارید؛ مثلا شلوار، تاپ و ژاکتی که با آن احساس راحتی می‌کنید را سه‌تایی به یک آویز لباس آویزان کنید. این روش به شما این آزادی را می‌دهد که به‌جای اینکه درباره تک‌تک قطعات جداگانه تصمیم بگیرید، درباره سبک لباسی که می‌خواهید بپوشید فکر کنید.

از دوستان خود بپرسید

چشمان آن‌هایی که شما را در سبک شخصی‌تان می‌بینند، همیشه تیزبین‌تر از خودتان است. از هر فرصتی برای نظرخواهی از دوستانتان که سلیقه شما را می‌دانند استفاده کنید. گاهی اوقات همین نظرخواهی‌های دوستانه به قرض دادن و قرض گرفتن لباس‌هایی که نپوشیده‌اید ختم می‌شود.

 جادوی پس‌زمینه سفید

گاهی هیچ‌چیز به‌اندازه لباس‌هایی که کنار هم روی ملحفه سفید ردیف شده باشند، برای انتخاب لباس مناسب راهگشا نیست. انتخاب لباس زمانی که همه کنار هم قرار دارند و در انبوهی از رنگ و مدل پنهان‌ شده‌اند بسیار دشوار است. فریب صحنه‌هایی که در فیلم‌ها افراد به‌سرعت از کمد لباس چند تکه بیرون می‌کشند که به‌صورت جادویی با هم هماهنگ می‌شوند را نخورید. آن‌ها از قبل می‌دانند قرار است کدام را انتخاب کنند!

چروک ممنوع

هیچ لباسی را نباید بدون اتو کردن در کمد گذاشت. دلیلش بسیار ساده است. آیا به خاطر می‌آورید چند بار بلوز یا دامن دلخواهتان را نپوشیدید، چون دیرتان شده بود و آن تکه موردنظر چروک بود؟ حاضر و آماده بودن لباس یک نکته اساسی برای سرعت دادن به تصمیم‌گیری است. چیزی که نکته مهم بعدی ماست.

وسواس را کنار بگذارید

با توجه به عادات روزانه خودتان یک زمان معین برای انتخاب لباس تعیین کنید. باز و بسته کردن مداوم و زیرورو کردن کمد لباس نه‌تنها به شما در انتخاب کمک نمی‌کند، باعث کلافگی هم می‌شود.

لباس دیروز

همیشه لازم نیست به دنبال خلق یک ظاهر جدید باشید. اگر دائم برای تصمیم گرفتن مشکل دارید، از قانون «لباس‌های دیروز» استفاده کنید. کیف و کفش و شلوار روز قبل را با یک بلوز جدید امتحان کنید. یا همان ظاهر را با کیف و کفش دیگری امتحان کنید. این‌طور هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و هم در تمام روزهای هفته هارمونی سبک شخصی خودتان را حفظ می‌کنید.

منبع ایندپندنت

دیدگاهتان را بنویسید