قالب وردپرس افزونه وردپرس
تازه ها
خانه > دسته‌بندی نشده > زمان مصرف کود نیترات آمونیوم برای پسته

زمان مصرف کود نیترات آمونیوم برای پسته

فروش نیترات آمونیوم و زمان مصرف کود نیترات آمونیوم برای پسته  چه زمانی است ؟ در ادامه این مقاله به این موضوع میپردازیم نیترات آمونیوم (AN) یک ترکیب شیمیایی پرکاربرد با چندین کاربرد مهم است. به عنوان یک کود، به تغذیه میلیاردها نفر کمک می کند. همچنین جزء اصلی در بسیاری از انواع مواد منفجره معدنی است, جایی که با نفت کوره مخلوط می شود و با یک بار انفجاری منفجر می شود. افزایش فعالیت‌های کشاورزی جهانی, همراه با افزایش تقاضا برای نفت کوره نیترات آمونیوم (ANFO)، به این معنی است که انتظار می‌رود بازار نیترات آمونیوم با نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) حداقل ۴ درصد طی ۵ سال آینده رشد کند. با این حال,ماهیت بالقوه انفجاری نیترات آمونیوم (و احتمال استفاده نادرست از آن) به این معنی است که تولیدکنندگان, فروشندگان و کاربران این ترکیب باید به هشدارهای ایمنی توجه کنند یا خطر فاجعه را به همراه داشته باشند.

کاربرد غالب دیگر نیترات آمونیوم  بازرگانی رامش نژاد به عنوان جزئی در مخلوط های منفجره مورد استفاده در معادن, استخراج معادن و ساخت و سازهای عمرانی است. به عنوان بخشی از ANFO، ۸۰ درصد از مواد منفجره مورد استفاده در آمریکای شمالی را تشکیل می دهد. متأسفانه, از آنجایی که اجزای ANFO نسبتاً آسان به دست می‌آیند, امکان استفاده نادرست در وسایل انفجاری دست‌ساز وجود دارد. این امر اهمیت کنترل مناسب این شکل از نیترات آمونیوم را برای کاهش خطرات احتمالی آن نشان می دهد.

نحوه استفاده و زمان مصرف کود نیترات آمونیوم برای پسته

به طور معمول کودهای نیتروژن در ۴ قسط (بار) در باغات پسته به شرح زیر مصرف می شود:

  1.  اواخر اسفند
  2. نیمه دوم اردیبهشت
  3. در شروع باردهی در اوایل تیرماه
  4. در شهریور

در مجموع برای یک هکتار باغ پسته بارور حدود ۲۰۰ کیلوگرم نیتروژن خالص و برای هر قسط ۵۰ کیلوگرم نیتروژن خالص مصرف می شود. این ۵۰ کیلوگرم نیتروژن معادل ۱۰۰ کیلوگرم اوره, ۲۰۰ کیلوگرم سولفات آمونیوم و ۱۵۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم است, بهتر است در شرایط شور از کود سولفات آمونیوم استفاده شود.

آمونیاک معمولا از نیتروژن اتمسفر و اسید نیتریک از احتراق آمونیاک تهیه می شود. این دو محصول اولیه معمولاً در نزدیکی یکدیگر نگهداری نمی شوند. تولید در یک محلول آبی انجام می شود زیرا واکنش مقدار قابل توجهی گرما تولید می کند. فرآیند تبخیر بعدی منشا چندین انفجار بوده است. سایر منابع انفجار مربوط به فرآیند تولید شامل گنجاندن ناخالصی‌ها است که می‌تواند پایداری نیترات آمونیوم را کاهش دهد. بدون کنترل دما کافی, نیترات آمونیوم نیز ممکن است آب را جذب کند یا اشکال کریستالی را تغییر دهد که منجر به آگلومره هایی می شود که آن را برای استفاده نامناسب می کند.

نیترات آمونیوم چیست؟

نیتروژن به اشکال مختلفی وجود دارد. این ماده مغذی اصلی گیاه را می توان از طریق ریشه یا از روزنه در برگ ها و ساقه ها توسط گیاهان دریافت کرد. منابع اضافی نیتروژن اغلب به خاک و گیاهان در مناطقی که منابع طبیعی کافی نیتروژن ندارند اضافه می شود.

نیترات آمونیوم بازرگانی رامش نژاد مانند سیگما شیمی یک نمک کریستالی بی بو و تقریبا بی رنگ است. استفاده از نیترات آمونیوم در باغ ها و مزارع کشاورزی در مقیاس بزرگ رشد گیاه را افزایش می دهد و منبع نیتروژن آماده ای را فراهم می کند که گیاهان می توانند از آن استخراج کنند.یکی از اولین منابع نیتروژن جامد تولید شده در مقیاس بزرگ نیترات آمونیوم است. کود نیترات آمونیوم رایج ترین کاربرد این ترکیب است,اما طبیعت بسیار فراری نیز دارد که آن را در صنایع خاصی مفید می کند.

انواع کود های نیترات آمونیوم 

  • کودهای نیتروژن مانند اوره,نیترات آمونیوم، نیترات آمونیوم کلسیم (AN/CAN),نیترات آمونیوم اوره (UAN) و سولفات آمونیوم (AS) و همچنین
  • کودهای فسفاته مانند مونو و دی آمونیوم فسفات (MAP/DAP) و طیف کاملی از کودهای ترکیبی دیگر با ترکیب اصلی نیتروژن, فسفر و پتاسیم (NPK).

کود نیترات آمونیوم و نحوه استفاده از آن در کشاورزی

فروش نیترات آمونیوم به طور گسترده ای در کشاورزی استفاده می شود. نیترات آمونیوم به دلیل کارایی زراعی و محتوای نسبتاً بالای مواد مغذی یک کود نیتروژن محبوب است. این ترکیب در خاک بسیار محلول است و نیترات ها به راحتی از محصولات کشاورزی حذف می شوند. بخش آمونیوم آن نیز منبع آهسته تامین نیتروژن برای گیاهان است.

این کود اغلب در فصل کوددهی با توجه به نیاز محصول مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل تراکم زیاد می توان آن را به طور یکنواخت در فواصل زیاد پخش کرد. در صورت استفاده از فرم های مرغوب به صورت دانه های درشت یا متوسط ​​امکان پخش روی خاک تا عمق ۳۶ متری وجود دارد.

در این قسمت به کاربرد کود شیمیایی نیترات آمونیوم در محصولات کشاورزی خواهیم پرداخت.

فروش نیترات آمونیوم بازرگانی رامش نژاد  برای گندم

برای محصولاتی که به دلیل کمبود نیتروژن دچار زردی و رنگ پریدگی می شوند، کود نیترات آمونیوم کمبود مزرعه را برطرف می کند.

فروش نیترات آمونیوم برای خیار

نیتروژن یکی از درشت مغذی هایی است که خیار به آن نیاز زیادی دارد,زیرا کمبود آن باعث کاهش رشد، زرد شدن و کوچک شدن برگ ها، ریزش زودرس برگ,کوتاهی و ضخیم شدن میوه و همچنین تغییر رنگ خیار می شود. تغییر می کند و در برخی موارد باعث کوچک شدن انتهای خیار می شود. بنابراین می توان از کود نیترات آمونیوم به عنوان کود برای افزایش بهره وری خیار استفاده کرد.

کود نیترات آمونیوم برای پسته

بهترین کودهای نیتروژن دار پسته که خاصیت اسیدی دارند و می توان برای پسته زارها استفاده کرد نیترات آمونیوم و سولفات آمونیوم است. با توجه به اینکه ۵۰ درصد کود نیترات آمونیوم به صورت نیترات است، استفاده از آن در تمامی اراضی به ویژه در خاک های سنگین مناسب است.

با وجود دهه‌ها مطالعه روی واکنش‌های نیترات آمونیوم, مکانیسم‌های دقیق تجزیه و انفجار به طور کامل شناخته نشده است. این معما تا حدی به دلیل پیچیدگی شیمیایی واکنش,بلکه به دلیل شرایط محیطی متفاوت و آلاینده‌های بالقوه است. واکنش زیر به عنوان واکنش اصلی انفجار فرض شده است:

ایمنی نیترات آمونیوم 

بسیاری از مقررات و الزامات سختگیرانه برای حمل و نگهداری ایمن نیترات آمونیوم در حال حاضر در چندین کشور وجود دارد. در ایالات متحده, مقررات اولیه در سال ۲۰۰۱ توسط اداره ایمنی و بهداشت شغلی (OSHA) صادر شد, و راهنمایی های اضافی را می توان در یک سند مشاوره ای که در سال ۲۰۱۵ توسط OSHA با همکاری آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) صادر شد, یافت. دفتر الکل

تنباکو, سلاح گرم و مواد منفجره (ATF). این توصیه به عنوان بخشی از یک ابتکار دولتی در حال انجام برای بهبود مدیریت ریسک نیترات آمونیوم و ایمنی, و همچنین برای کمک به حفاظت از محیط زیست صادر شد.

گزارش بینش CAS در مورد ایمنی نیترات آمونیوم نشان می دهد که ذخیره سازی ایمن آن نیازمند بررسی دقیق چندین متغیر است (شکل ۲). مقررات OSHA تصریح می‌کند که تهویه کافی در مناطق ذخیره‌سازی مورد نیاز است, که کلیدی برای جلوگیری از تجمع گازهای سمی و گازهای داغ و همچنین تجمع است. سایر فاکتورهای ایمنی کلیدی که در قوانین در نظر گرفته شده اند عبارتند از: استفاده از مواد غیر قابل احتراق در مناطق ذخیره سازی,حفظ دمای زیر ۱۳۰ درجه فارنهایت، محدود کردن مقدار نیترات آمونیوم ذخیره شده در یک مکان و اطمینان از اقدامات کافی برای اطفای حریق.

قوانین و دستورالعمل ها برای کنترل ماده خطرناکی مانند نیترات آمونیوم جامد حیاتی هستند، اما تنها در صورت رعایت آنها می توانند ایمنی را بهبود بخشند. بهبود آگاهی از خطرات نیترات آمونیوم و اهمیت پیروی از دستورالعمل‌های موجود می‌تواند به پیشگیری یا حداقل محدود کردن شدید رویدادهای فاجعه‌بار آینده کمک کند.

نیترات آمونیوم یک ماده بسیار مفید و از نظر اقتصادی مهم است که برای کشاورزی و سایر صنایع در سراسر جهان متکی است. با این حال, خطرات تولید و ذخیره آن توسط چندین انفجار ویرانگر در قرن گذشته برجسته شده است. برای بهبود این وضعیت خطرناک, آگاهی عموم از خطرات نیترات آمونیوم و رعایت اقدامات ایمنی در حین جستجوی جایگزین های مناسب بسیار مهم است.

نیترات آمونیوم  بازاری در حال افزایش

فروش نیترات آمونیوم بازرگانی رامش نژاد  در مسیر صعودی قرار دارد و گزارش‌های اخیر اندازه بازار را ۲۴ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۶ تخمین می‌زنند. این افزایش ارزش بازار توسط جمعیت رو به رشد کاتالیز شده است و تقاضا برای عرضه مواد غذایی و املاک و مستغلات را افزایش می‌دهد. اتفاقا نیترات آمونیوم یک منبع ارزشمند برای هر دو صنعت است.

نیترات آمونیوم یک کود محبوب است زیرا نیتروژن یک جزء کلیدی از دو بخش ترکیب است: NH4 (آمونیم) و NO3 (نیترات). نه تنها گیاهان می توانند مستقیماً از شکل نیترات این ترکیب به نیتروژن دسترسی پیدا کنند, بلکه بخش آمونیوم نیز می تواند به تدریج توسط میکروارگانیسم های خاک به نیترات تبدیل شود. این ویژگی‌ها نیترات آمونیوم را به یک انتخاب محبوب برای سبزی‌کاران تبدیل می‌کند که منبع نیترات در دسترس را برای تغذیه گیاه ترجیح می‌دهند. دامداران از نیترات آمونیوم برای کوددهی مراتع و یونجه استفاده می کنند و آن را به کودهای اوره که می توانند قبل از استفاده توسط گیاهان از خاک تبخیر شوند، ترجیح می دهند. همچنین بسیار محلول است و برای استفاده در سیستم های آبیاری مناسب است.

فروش نیترات آمونیوم بازرگانی رامش نژاد 

در این مقاله در مورد اینکه زمان مصرف کود نیترات آمونیوم برای پسته چه موقعی است آشنا شدیم ,بازرگانی رامش نژاد وارکننده مواد اولیه دارویی و شیمایی با بیش از ده سال سابقه می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش نیترات آمونیوم صنعتی و کشاورزی در بسته بندی های ۲۵ کیلوگرمی به سایت rameshchem.com  مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۹۱۰۲۲۹۵۰۰۲  تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید