قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > ساخت پروتز بالای زانو هوشمند برای اولین بار در ایران ؟!

ساخت پروتز بالای زانو هوشمند برای اولین بار در ایران ؟!

حوادث و بیماری ها همیشه در کمین انسان هستند. انسان هیچگاه نمی تواند درصد احتمال بروز یک بیماری و یا حادثه را به صفر برساند؛ تنها کاری که از او در این شرایط بر می آید، استفاده از ابزارهایی است که به او کمک می کند، درد و ناراحتی ناشی از به وجود آمدن نقص جسمانی را کاهش دهد. از جمله ابزاری که تقاضای زیادی برای ساخت آن وجود دارد، پروتز بالای زانو هوشمند است. این نوع پروتز، در نوع خود، مدرن و جدید ظاهر شده و تاثیرات شگفت انگیز و مثبت زیادی را بر زندگی افراد به جای گذاشته است. با ما در ادامه همراه باشید تا در مورد این پروتز با شما صحبت کنیم.

قیمت پروتز بالای زانو هوشمند در کلینیک پایار
قیمت پروتز بالای زانو هوشمند در کلینیک پایار

پروتز بالای زانو چیست؟

در پاسخ به سوال پروتز بالای زانو چیست، باید بگوییم که این اندام مصنوعی زمانی ساخته می شود که فرد بنا به دلایلی مانند مادرزادی، حادثه و یا بیماری، پای خود را از بالای زانو از دست داده است. کسانی که گرفتار چنین حوادث و مشکلاتی می شوند، مجبورند برای آنکه به روال عادی زندگی خود برگردند، برای ساخت این نوع پروتز اقدام کنند. در واقع، این نوع  پروتز به فرد کمک می کند تا با نقص جسمانی که پیدا کرده است، کنار آید و کارهای روزمره اش را با راحتی بیشتری انجام دهد.

ساخت پروتزهای هوشمند یکی از اتفاقات شیرینی است که در این حوزه اتفاق افتاده است. به نقل از زومیت ، دیجیاتو ، چطور، کلینیک ارتوپدی فنی پایار یکی از کلینیک های پیشرو در ساخت پروتز پا بالای زانو هوشمند است. پروتز ساخته شده در این مجموعه از پس رفع محدودیت هایی که قطع عضو باعث آن شده است، برخواهد آمد و به فرد امکان می دهد تا به روال عادی و طبیعی زندگی خود باز گردد.

درست است که این نوع  پروتز به فرد کمک می کند از پس انجام کارهای روزمره اش بر آید، اما برخی از محدودیت هایی که قطع عضو ایجاد کرده است، از بین نمی رود و این موضوعی است که باید به آن توجه داشت و با واقع نگری به آن نگاه کرد. یکی از محدودیت های قطع عضو که ممکن است تا آخر عمر با فرد باقی بماند، محدودیت های حرکتی است. این پروتز نمی تواند تمام کارهایی که در گذشته، انجامشان به عهده زانوی خود فرد بود، انجام دهد. برای مثال، فرد نمی تواند به مانند گذشته سریع و بدون ایراد راه برود. کسانی که این نوع پروتز را نصب می کنند، باید اقداماتی مانند ورزش، مراقبت های خانگی و یا فیزیوتراپی انجام دهند. با توجه و رعایت این اصول، فرد می تواند در پروسه زمانی کوتاه تری با این پروتز اخت بگیرد و با آن کار کند. معمولا کسانی که اقدامات مراقبتی مربوط به پروتز را انجام می دهند، کم کم به آن عادت کرده و می توانند با استقلال بیشتری به کارهای خود رسیدگی کنند.

ساخت پروتز پا بالای زانو در کلینیک پایار
ساخت پروتز پا بالای زانو در کلینیک پایار

آیا خبر دارید ساخت پروتز پا بالای زانو به چه منظور صورت می گیرد؟

در ادامه صحبت در خصوص پروتز بالای زانو چیست، خوب است در خصوص دلایلی که فرد را مجبور می کند برای ساخت پروتز پا بالای زانو اقدام کند نیز صحبت کنیم. این دلایل به شرح زیرند:

  • یکی از بیماری هایی که فرد را به سوی قطع عضو از بالای زانو سوق می دهد، دیابت است. کسانی که به این بیماری مبتلا هستند، باید بیش از بقیه نگران و مراقب اندام خود باشند.
  • اگر پا در اثر له شدگی و یا آسیب دیدگی دچار تروما شود، فرد نیاز دارد پروتز بالای زانو را نصب کند.
  • برخی بیماری های عروقی محیطی نیز دیگر علت قطع پا از بالای زانو و نصب این نوع پروتز هستند.
  • کسانی که دچار عفونت در پا یا قانقاریا می شوند، نیاز دارند برای نصب پروتز بالای زانو اقدام کرده و به یک کلینیک ارتوپدی فنی مراجعه کنند.
  • بیماری سرطان و یا تومور نیز باعث می شود فرد به پروتز بالای زانو نیاز پیدا کند.

کسانی که به خاطر یکی از دلایل بالا پایشان از بالای زانو قطع شده است، برای آنکه مشکلاتشان کاهش پیدا کند، بهتر است برای ساخت پروتز هوشمند بالای زانو اقدام کنند. درست است که قیمت پروتز بالای زانو هوشمند زیاد است، اما ارزش صرف این هزینه را دارد و این پروتز می تواند بسیاری از نیازهای روزانه آنها را برآورده کند.

قیمت پروتز بالای زانو هوشمند چقدر است؟ آیا از قیمت آن خبر دارید؟

قیمت پروتز بالای زانو هوشمند بالاست و همانطوری که اشاره کردیم، این بالا بودن قیمت به دلیل کاربردهایی است که در آن منظور شده است. افراد به کمک این پروتز می توانند به کارهای روزانه خود به بهترین شکل ممکن رسیدگی کنند.

در ساخت پروتز پا بالای زانو هوشمند، آخرین فناوری به کار برده شده است و به همین دلیل قیمت آن بالاست. پروتزهایی که با این فناوری ساخته می شوند، قادرند اغلب نیازهای کاربر را برآورده کرده و به او کمک می کنند تا زندگی راحت تر و بدون دغدغه تری را تجربه کنند.

در ساخت پروتزهای هوشمند از بهترین متریال ها استفاده می شود و این موضوع نیز بی تاثیر بر افزایش قیمت آن نخواهد بود. صرف هزینه برای ساخت چنین پروتزی کاملا به صرفه است و یک نوع سرمایه گذاری بلند مدت روی سلامتی به شمار می رود.

پروتز بالای زانو چیست
پروتز بالای زانو چیست

برای ساخت پروتز بالای زانو به کجا مراجعه کنیم؟

آرزوی ما همواره این است که شما در بهترین و ایده آل ترین شرایط، زندگی کنید و همیشه برق رضایت در چشمانتان درخشش داشته باشد. از آنجایی که حوادث خبر نمی کنند و در هر لحظه ممکن است سلامتی ما در خطر باشد، توصیه می کنیم اگر شما یا یکی از کسانی که در اطرافتان زندگی می کند، پای خود را از بالای زانو از دست داد، برای ساخت پروتز به کلینیک های ارتوپدی مطرح و خوش سابقه در کشور مراجعه کنید. از جمله این کلینیک ها می توانیم به کلینیک ارتوپد فنی پایار اشاره کنیم.

در کلینیک ارتوپدی فنی پایار، زبده ترین و ماهرترین پروتزیست ها حضور داشته و به بیماران کمک می کنند تا با داشتن یک پروتز بالای زانو به مشکلاتی که قطع عضو برای آنها باعث شده است، پایان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید