قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > طلاق توافقی در ۷ روز

طلاق توافقی در ۷ روز

طلاق توافقی شاید یک فرآیند سخت و پر استرس برای زوج و زوجه باشد، اگر راهی برای آسان‌تر و سریع تر کردن این پروسه وجود داشت، چه کمکی به زوجین می کند؟

در این مطلب می خواهیم ببینیم سریع ترین راه برای پایان دادن به این استرس چیست؟

موارد توافقات در طلاق توافقی زوج و زوجه چیست؟

 

موارد زیادی وجود دارد که زوجین قبل ازمراجعه به دادگاه در مورد طلاق باید به توافق برسند. در برخی موارد ممکن است زوجین در مورد تمام جوانب طلاق به توافق برسند و به سادگی مدارک لازم را به دادگاه ارائه دهند. در موارد دیگر، زوج ممکن است از میانجیگری و کمک وکیل برای مذاکره در مورد توافقنامه استفاده کنند. موارد توافقات در طلاق توافقی زوج و زوجه از جمله حضانت فرزندان ، مهریه، جهیزیه، اجرت المثل ، نفقه و… می باشد.

در صورتی که زوجین بتوانند در مورد همه جهات طلاق، توافق کنند، می توانند دادخواست طلاق خود را در دفتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت کنند. انجام طلاق توافقی با حضور وکیل متخصص، بدون ایراد و معمولا سریع تر و ارزان تر انجام می پذیرد.

اگر زوجین نتوانند در مورد همه جوانب طلاق به توافق برسند، می توانند از کمک وکیل بهره بگیرند. کمک وکیل طلاق توافقی زمانی است که به عوان یک شخص ثالث بی طرف و آگاه به حقوق قانونی زوجین به زوجین کمک می کند تا با یکدیگر توافق کنند و در مورد توافق نامه مذاکره کنند

مراحل طلاق توافقی چیست؟

زمانی که زوجین تصمیم به پایان ازدواج خود می گیرند، معمولاً فرآیندی را طی می کنند که به عنوان طلاق توافقی شناخته می شود. این فرآیند شامل چند مرحله متمایز است:

  • ابتدا بین خودشان مذاکره می کنند و به این یقین می رسند که قصد جدایی و انجام طلاق توافقی دارند.
  • سپس تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت دادخواست طلاق و ارائه آنها به دادگاه می باشد.
  • پس از آن زوجین باید توافقات خود را در خصوص مهریه، نفقه، اجرت المثل، حضانت فرزندان و … مکتوب نمایند که در این مرحله ترجیحا از کمک وکیل خانواده استفاده نمایید، چرا که وکیل از تمامی حق و حقوق زوج و زوجه مطلع می باشد و در این توافقات می تواند بهترین راهنمایی را داشته باشد.
  • وقتی توافقات توسط زن و مرد انجام شد هر یک صورتجلسه تنظیم شده (توسط وکیل) را امضاء می کنند و نسخه ای از آن را نزد خود نگه می دارند.
  • سپس اگر وکیل داشته باشند که تمام اقدامات بعدی توسط وکلا انجام خواهد شد و حضور در جلسات مشاوره بدون نیاز به زوجین انجام می شود؛ اگر وکیل نداشته باشند که بایستی به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه و دادخواست طلاق خود را ثبت نمایند.
  • در مرحله بعد زوجه باید پس از حضور در آزمایشگاه گواهی عدم بارداری دریافت کند و تحویل وکیل بدهد. قابل ذکر است برخی از شعب دادگاه ممکن است آزمایش عدم بارداری را موکول به زمان اجرای صیغه طلاق نمایند. در این صورت نیازی به حضور زوجه به دادگاه جهت انجام تست بارداری وجود ندارد.
  • در مرحله بعدی حکم صادره از دادگاه ( گواهی عدم امکان سازش) تحویل زوجین می شود. که با داشتن آن و مدارک دیگر از جمله عقدنامه و مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه زوجین به دفترخانه طلاق مراجعه کنند و طلاق را ثبت نمایند.

مدارک لازم برای طلاق توافقی

  • اصل شناسنامه
    ۲- تصویر کارت ملی زوجین
    ۳- اصل عقدنامه ازدواج یا رونوشت سند ازدواج
    ۴- صورت جلسه توافقات زوجین
    ۵- آزمایش بارداری در صورتی که زوجه اداری دوشیزگی نداشته باشند
    ۶- گواهی بکارت و دوشیزگی زمانی که ادعا می‌کند باکره و غیر مدخوله است با تأیید پزشکی قانونی
    ۷- گواهی عدم انصراف از طلاق از مرکز مشاوره غربالگری

حضانت فرزند در طلاق توافقی

بعد از انجام مراحل طلاق توافقی از جمله دغدغه های بسیار مهمی است که ذهن بسیاری از زوجین را به خود مشغول می سازد . قانونگذار مقررات ویژه‌ای را تنظیم کرده است و فرزندان با چالش‌های بعد از طلاق کمتر مواجه شوند .
در طلاق توافقی با توجه به اینکه در خصوص حضانت فرزند و ملاقات فرزند خود با یکدیگر به توافق برسند و آن را به صورت مکتوب به اطلاع دادگاه برسانند و می‌توانند بر خلاف اصول کلی در مورد حضانت توافق کنند و دادگاه در این مورد دخالتی ندارد و همه چیز بر عهده والدین است.

طلاق توافقی چقدر زمان می‌برد؟

مدت‌ زمان طلاق توافقی وابسته به خیلی از موارد می‌باشد اما شما می‌توانید با گرفتن وکیل از موسسه حق جویان در شهر مشهد این پروسه بسیار طولانی که اغلب بین ۴۵ تا ۹۰ روز به طول خواهد انجامید را حتی به ۷ الی ۱۰ روز برسانید و تحت هیچ شرایطی امکان کنسل کردن طلاق توافقی وجود ندارد و اگر هر کدام از طرفین برای طلاق توافقی حاضر نشوند وکیل به جای آن ها این کار را انجام خواهد داد. در هیچ ‌یک از مراحل نیاز نیست حضور داشته باشید و به‌ عبارت ‌دیگر تمام این مراحل را وکیل از طرف شما انجام داده و در ۱۰ روز این پروسه طی خواهد شد.

آیا در طلاق توافقی مهریه به زن تعلق می گیرد؟

در طلاق توافقی عموماً مهریه به زن تعلق می گیرد. همانطور که می دانیم در طلاق معمولاً زوجه متحمل بیشترین عواقب و خسارات پس از طلاق خواهد شد. مهریه برای کمک به جبران این عواقب مالی و ایجاد ثبات مالی برای زن در این دوران سخت می باشد.

در صورتی که مطالبه مهریه توسط وکیل پایه یک و مجرب در مسائل خانوادگی صورت پذیرد مراحل اخذ مهریه سریع تر انجام شده و با توجه به تجربه و آگاهی وکیل مانع از پایمال شدن حق شرعی زوج می گردد.
مزایای استفاده از وکلای مجرب تهران وکیل شامل موارد زیر میباشد :

  • تسریع در انجام مراحل دریافت مهریه
  • عدم نیاز به حضور زوج در دادگاه
  • در صورت شناسایی اموال زوج وکیل میتواند آنها را توقیف کند
  • در صورت عدم پرداخت مهریه ، حکم جلب توسط وکیل گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید