قالب وردپرس افزونه وردپرس
تازه ها
خانه > رپرتاژ آگهی > فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه: چطور ارزان ترین کابل برق بازار را پیدا کنیم؟

فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه: چطور ارزان ترین کابل برق بازار را پیدا کنیم؟

انواع سیم و کابل برق برای عبور جریان برق در صنعت برق و تکنولوژی به کار می‌رود. اما از آنجایی که استفاده از کابل‌های برق در متراژهای بالا رایج است، قیمت سیم برق یکی از مهم‌ترین دغدغه خریداران، به خصوص خریداران عمده‌ی این کالاست. یکی از روش‌ها برای خرید ارزان ترین کابل برق، خرید این کالاها از کارخانه‌ها و تامین‌کنندگان بزرگ است.

فروش سیم و کابل برق ارزان
فروش سیم و کابل برق ارزان

فروش سیم و کابل برق در مراکز تامین با قیمت پایین‌تری انجام می‌شود که خبر خوبی برای پروژه‌های بزرگ صنعتی و ساختمانی است. اگر دغدغه خرید ارزانترین سیم برق را دارید، در ادامه‌ی این بخش همراه میهنبُد باشید.

شرایط خرید و فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه

برای خرید ارزان قیمت کابل های برق، می‌توان به کارخانه‌ها مراجعه کرد. فروش سیم و کابل افشان، نیمه افشان و مفتولی در کارخانه بر اساس قیمت تولیدی محاسبه می‌شود و به همین دلیل قیمت کارخانه‌ها معمولا از قیمت نمایندگی‌های مختلف ارزان‌تر است. اما خرید مستقیم سیم ساختمانی یا سایر محصولات برقی ساختمان و صنعتی از کارخانه همیشه امکان‌پذیر نیست و دردسرهای خاص خودش را دارد.

بهترین راه برای یافتن ارزانترین کابل برق در بازار، مراجعه به تامین‌کنندگان و عرضه‌کنندگان عمده است که فروش کابل نیمه افشان، افشان و مفتولی را با قیمت های مناسب در اختیارتان قرار می‌دهند. بیشتر این تامین‌کنندگان در تهران و لاله زار نمایندگی دارند و انواع کابل برق را با قیمت مناسب عرضه می‌کنند. بسیاری از تامین‌کنندگان سیم و کابل برق امکان سفارش آنلاین و عمده‌ی انواع کابل را فراهم کردند. به عنوان مثال در سایت aradcable.com می‌توانید کابل برق و خرید دیگر لوازم مربوطه مانند فیوزها و لوازم محافظتی را انجام دهید. یکی دیگر از تامین‌کنندگان سیم و کابل برق که فروش انواع سیم برق کابل برق به قیمت کارخانه را امکان‌پذیر کرده amiranbargh.com است. در این وب‌سایت فروش کابل فشار متوسط در سایزهای گوناگون و فروش کابل خشک و مفتولی، افشان و نیمه افشان در انواع مختلف انجام می‌شود

بسیاری از وب‌سایت‌های فروشگاهی فروش انواع کابل های مسلح برق و فروش کابل تخت و کابل فلت، کابل های افشان، کابل های ابزار دقیق و… امکان‌پذیر کردند که با یک جستجوی ساده به آنها خواهید رسید. مثلا سایت kimiaertebat.ir فروش کابل شبکه و انواع کابل مخابراتی را بر عهده دارد.

فروش سیم و کابل برق ارزان
فروش سیم و کابل برق ارزان

برای خرید کابل برق ارزان این نکات را فراموش نکنید!

برای خرید انواع کابل تک رشته و چند رشته قدرت یا انواع کابل کنترلی، کابل دوربین، کابل جوش در تمامی سایزها و… باید با مشخصات کابل‌ها آشنا باشید. اگر قیمت انواع کابل دغدغه شماست، پیش از خرید موارد زیر را بررسی کنید و با توجه به پروژه و نیازتان، مشخصات کابل را انتخاب کنید تا در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

هادی کابل را بر اساس نیازتان انتخاب کنید

هادی کابل‌ها معمولا جنس خاص خودش را دارد و می‌توان آنها را در انواع مختلفی یافت. مثلا در کابل‌های برق هادی‌های مسی و آلومینیومی استفاده می‌شود که هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند و باید با توجه به نیازتان به سراغ آنها بروید.

قیمت ورقه‌های مسی و آلومینیومی نوسان زیادی دارد و این موضوع روی قیمت کابل‌ها نیز به صورت مستقیم تاثیر می‌گذارد. برای اطلاع از قیمت روز این فلزات می‌توانید وب‌سایت ahanonline.com را بررسی کنید. این موضوع به خصوص در پروژه‌های بزرگ که متراژ بالایی سیم و کابل نیاز است، اهمیت دوچندان دارد. 

زره، عایق و شیلد را با توجه به پروژه در نظر بگیرید

وظیفه عایق سیم و کابل با زره (آرمور) متفاوت است و باید بدانید هرکدام از این دو چه کاربردی دارند. برخی تصور می‌کنند کابل ارمردار در برابر رطوبت مقاوم است؛ درحالی‌که وظیفه زره یا آرمور فقط محافظت از کابل در برابر آسیب‌های فیزیکی است که همیشه هم کاربرد ندارد؛ اما قیمت فروش کابل مسلح و زره دار از کابل‌های بدون زره بیشتر است. پس برای پایین آوردن هزینه‌ها باید بررسی کنید که آیا کابل نیاز به زره دارد یا نه. از طرف دیگر بسیاری از افراد تصور می‌کنند کابل های شیلدار همان کابل های سربدار و زره دار هستند که این تصور هم درست نیست. از آنجایی که کابل فرمان شیلدار در دسته کابل‌های فشار ضعیف است که میدان‌های مزاحم می‌تواند روی آن تاثیر بگذارد، شیلد کابل وظیفه جذب این میدان‌های مغناطیسی را دارد. اما لازم نیست همه‌ی کابل‌ها شیلد داشته باشند.

فروش سیم و کابل برق ارزان
فروش سیم و کابل برق ارزان

سایز کابل باید از جریان عبوری پشتیبانی کند

یکی دیگر از موارد مهم که روی قیمت خرید سیم و کابل استاندارد و با کیفیت تاثیر می‌گذارد، سایز کابل است. سایز کابل علاوه بر قیمت، مشخص می‌کند چه مقدار جریان امکان عبور از کابل را دارد. سیم برق از سایز ۵/۰ تا سایز ۲۴۰ و در مواردی مثل کابل خشک زمینی تا سایز ۳۰۰ در بازار به فروش می‌رسد.

برای خرید کابل قدرت تک رشته و چند رشته و انواع کابل‌های برق، باید مقدار جریان عبوری و افت ولتاژ را با توجه به مسافت کابل در نظر داشته باشید. به عنوان مثال یک سیم برق افشان ۱ در ۱٫۵ که ممکن است به آن در بازار سیم افشان یک و نیم هم بگویند، برای پروژه های بزرگ مناسب نیست. با استفاده از جدول سایز کابل و جریان، می‌توانید سایز کابل موردنظرتان را محاسبه کرده و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

کیفیت و برند کابل را در نظر بگیرید

در آخر اینکه فراموش نکنید کیفیت برای سیم و کابل ضروری است و هرگز کیفیت استاندارد را فدای قیمت ارزان نکنید. استفاده از سیم و کابل نامرغوب یا ارزان‌قیمت شاید در نگاه اول در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند، اما خسارات جبران‌ناپذیری را در آینده رقم می‌زند.

از شرکت های برتر تولید کننده سیم و کابل می‌توان به کابل همدان، کابل یزد، کابل خراسان، کابل سیمیا، سیم و کابل سیمکو، کابل البرز، کابل مسین، کابل سیمند و… اشاره کرد. این برندها همگی کابل‌هایی با قیمت مناسب و کیفیت استاندارد تولید می‌کنند.

جمع بندی

برای خرید کابل برق ارزان باید با شرایط فروش سیم و کابل برق ارزان از کارخانه آشنا باشید و مشخصات کابل‌های مورد نیاز پروژه را تعیین کنید. خرید مستقیم کابل از کارخانه شاید همیشه ممکن نباشد؛ اما به جای خرید مستقیم می‌توانید به سراغ تامین‌کنندگان معتبر بازار بروید. بیشتر تامین‌کنندگان امکان خرید آنلاین و عمده را هم فراهم کردند تا بتوانید ارزانترین کابل برق را به صورت عمده سفارش دهید.

فقط فراموش نکنید برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها و تجربه خرید مقرون‌به‌صرفه، حتما مشخصات کابل و مارک آن را در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید