قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > رپرتاژ آگهی > چرا باید برای کودکان اسباب بازی بخریم ؟؟ ۵ دلیل برای خرید اسباب بازی

چرا باید برای کودکان اسباب بازی بخریم ؟؟ ۵ دلیل برای خرید اسباب بازی

دلیل خرید اسباب بازی بسیار واضح و روشن است! کودکان در دنیای خیالی خود به وجود این اسباب بازی ها نیاز دارند. انواع این اسباب بازی ها برای افزایش شادابی و نشاط کودکان خریداری می شوند و مزایای بی شماری در رشد و پرورش آن ها به همراه خواهند داشت. گذشته از این وسایل اسباب بازی بهترین شیوه برای آموزش کودکان محسوب می شوند. بچه ها با استفاده از این اسباب بازی ها آموزه های بسیاری را به دست می آورند.

چرا باید برای کودکان اسباب بازی بخریم
چرا باید برای کودکان اسباب بازی بخریم

آشنایی با انواع اسباب بازی

برای این که با دلیل خرید اسباب بازی برای کودکان آشنا شوید، بهتر است ابتدا دسته بندی های مختلف این لوازم بازی را بررسی کنید. برخی از مهمترین دسته بندی های این وسایل بازی را در زیر مشاهده می کنید:

  1. اسباب بازی هایی که برای رشد جسمانی کودک مناسب هستند و رشد عضلانی او را افزایش می دهند از مهمترین دسته بندی های این وسایل بازی به شمار می روند.
  2. اسباب بازی هایی که برای تقویت حواس پنجگانه به کار می روند نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و استفاده از آن ها متداول است.
  3. برخی از اسباب بازی ها به صورت دسته جمعی به کار می روند و مهارت های اجتماعی کودک را افزایش می دهند.
  4. برخی از اسباب بازی ها برای قوه تخیل کودک مفید واقع می شوند و این مهارت ها را در فرزند شما تقویت می کنند.

در ادامه به بررسی جامع تر برخی از این دسته بندی ها می پردازیم.

5 دلیل برای خرید اسباب بازی
۵ دلیل برای خرید اسباب بازی

تقویت مهارت های اجتماعی

مهمترین دلیل خرید اسباب بازی افزایش ارتباطات اجتماعی او است. ارتباطات اجتماعی از مهمترین آموزه هایی هستند که کودکان در سنین رشد به آن نیاز دارند. بچه ها با استفاده از انواع اسباب بازی با روش های مختلفی این آموزه ها را به دست می آورند. برخی از اسباب بازی ها به صورت دسته جمعی مورد استفاده قرار می گیرند. کودک برای به کار بردن آن ها باید با همسالان خود همراه شود. انواع کامیون اسباب بازی، ماشین های پسرانه و… برای یادگیری مشاغل مختلف و نقش آفرینی در این حیطه به کار می روند و بچه ها با استفاده از آن ها مهارت های اجتماعی مربوط به مشاغل را می آموزند. به این ترتیب خرید و فروش آن ها نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

دلایل خرید اسباب بازی
دلایل خرید اسباب بازی

افزایش مهارت های جسمی

یک دلیل خرید اسباب بازی به تقویت مهارت های جسمی مربوط می شود. در صورتی که وسایل اسباب بازی انتخابی شما برای با حرکت کردن کودک مورد استفاده قرار بگیرند، بی شک در نهایت به افزایش مهارت های اجتماعی کودک می انجامند. تقویت مهارت های هماهنگی چشم و دست، دست و پا و… از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. انواع اسباب بازی این مهارت ها را در کودکان تقویت می کنند.

افزایش مهارت های زندگی

دلیل خرید اسباب بازی به یادگیری مهارت های زندگی نیز مربوط می شود. کودکان با استفاده از انواع اسباب بازی خود را در نقش های متفاوتی می بینند. کودکان در نقش های اجتماعی مختلف با تمامی مسئولیت های مربوط به آن ها آشنا می شوند. آن ها همه تلاش خود را برای ایفای نقش در هر یک از مهارت های زندگی به کار می برند. هر یک از اسباب بازی ها یادگیری این مهارت ها را برای کودک به شدت ساده می کنند.

5 دلیل برای خرید اسباب بازی
۵ دلیل برای خرید اسباب بازی

افزایش قدرت تخیل کودک

انواع ربات اسباب بازی، وسایل بازی تخیلی و… برای تقویت قوه تفکر و خلاقیت کودک بسیار مفید واقع می شوند. کودک با استفاده از آن ها با موجودات خیالی آشنا می شود که پیش بینی رفتار و حرکات آن ها سبب افزایش خلاقیت او خواهد شد. کودکانی که قوه تخیل بالایی دارند، از ضریب هوشی بیشتری برخوردار هستند. در صورتی که اسباب بازی های خلاقانه را برای کودکان خود انتخاب کنید، بی شک به تقویت قوه تخیل او کمک خواهید کرد. هر یک از اسباب بازی ها در این زمینه درجه بندی می شوند.

رشد و پرورش کودک

در صورتی که اسباب بازی های فرزند خود را با در نظر گرفتن رده سنی او خریداری کنید، بی شک رشد و پرورش او بیشتر خواهد شد. در صورتی که به این مولفه مهم دقت داشته باشید، مهارت های کودک شما تقویت خواهند شد. به طور مثال زمانی که کودک شما در حال یادگیری راه رفتن است، خرید وسایل اسباب بازی برای کمک به تاتی تاتی کردن کودکان مزایای بی شماری خواهد داشت. همچنین خرید اسباب بازی های سخنگو برای کودکانی که در حال یادگیری حرف زدن هستند نیز بسیار مهم تلقی می شود و رشد و پرورش آن ها را با سرعت بیشتری همراه می سازند.

نکات خرید بهترین اسباب بازی ها

حال که با دلایل مهم خرید اسباب بازی برای کودکان آشنا شدید، بهتر است برخی از نکات طلایی خرید و انتخاب این محصولات را نیز بررسی کنید. اولین مولفه ای که در حین خرید این محصولات توجه والدین را جلب می کند، ایمنی و بی خطر بودن این وسایل است. کودکان در طول روز بارها با اسباب بازی های خود سر و کار خواهند داشت و به همین خاطر بی خطر بودن آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

قیمت انواع وسایل اسباب بازی نیز در این حیطه مهم است. بهتر است برای خرید هر وسیله اسباب بازی بودجه خود را مد نظر قرار دهید. به علاوه در برخی از فروشگاه ها قیمت اجناس متفاوت است. مثلا قیمت ماشین کنترلی در یک مرکز خرید کمتر از سایر فروشگاه ها تعیین می شود. از این رو باید به اعتبار مرکز خرید مورد نظر برای تهیه این محصولات دقت داشته باشید.

در نظر گرفتن آثار روحی و روانی اسباب بازی انتخابی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. این اسباب بازی ها در رشد و پرورش کودک شما تاثیر می گذارند. پس باید با دقت بالایی انتخاب شوند.

ویژگی های ظاهری اسباب بازی

برای خرید هر یک از این اسباب بازی ها باید به ویژگی های ظاهری آن ها نیز دقت داشته باشید. در صورتی که ظاهر اسباب بازی مورد نظر شما جذاب نباشد، کودک شما هرگز با آن بازی نمی کند تا از مزایای آموزشی آن بهره مند شود. به همین خاطر در نظر گرفتن این فاکتور مهم نیز ضرورت دارد. هر یک از این اسباب بازی ها به صورت حرفه ای و تخصصی تولید می شوند. اما باید رنگ آمیزی آن ها نیز با روحیه شاداب کودکانه همخوانی داشته باشد.
برخی از اسباب بازی ها کودک را به خود جذب می کنند؛ به طور مثال در ساختار آن ها از شخصیت های کارتونی استفاده شده است و کودک با مشاهده آن به یاد کارتون هایی که از تماشای آن ها لذت برده می افتد. به این ترتیب به آن وسیله بازی بیشتر جذب می شود.

جمع بندی

در این گزارش با انواع دلیل خرید اسباب بازی آشنا شدیم و هر یک از دسته بندی های این محصولات را بر اساس تاثیرگذاری آن ها بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن کاربردهای هر یک از این وسایل اسباب بازی خرید آن ها را انجام دهید. هر یک از این اسباب بازی ها برای رده های سنی مختلف کودک مناسب هستند. در نظر گرفتن این فاکتور مهم باعث می شود که فرزند شما به بهترین نحو از وسیله اسباب بازی خود استفاده کند. هر یک از وسایل اسباب بازی با یک هدف مهم ساخته می شوند و آموزه های مشخصی را برای کودکان به دنبال دارند.

دیدگاهتان را بنویسید