قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > کسب و کار و موفقیت > نابغه کار آفرین لی کاشینگ

نابغه کار آفرین لی کاشینگ

بزرگترین و ثروتمند ترین کارآفرین چین لی کا سال ۱۹۲۸ در چین به دنیا آمد. خانواده اش بسیار شیفته علم و دانش بودند و از همین رو همه ی فرزندان را از همان سنین کودکی به فراگیری دانش های گوناگون فرا می خواندند.

نابغه کار آفرین لی کاشینگ
نابغه کار آفرین لی کاشینگ

 سال ۱۹۴۰ هنگامی که او ۱۲ ساله بود، پدرش با خواست خودش جای زندگی را به هنگ کنگ برد.

 اما پس از اندکی پدر در بستر بیماری افتاد و سال ۱۹۴۳ جان سپرد. با مرگ پدر، لی کا که فرزند بزرگ بود ناچار به ترک تحصیل و یافتن کار پر درآمد شد.

نخست به یک کارخانه ی ساخت بندک ساعت رفت و سرگرم به کار شد. پس از چندی در یک فروشگاه لوازم پلاستیکی فروشنده شد. اندکی بعد به سبب کار فراوان و لیاقت و زیرکی که از خود به نمایش گذاشته بود، به عنوان مسئول فروش فروشگاه و پس از آن مدیریت اصلی فروشگاه را به دست گرفت.

سال ۱۹۵۰ با سرمایه ی مناسبی که پس انداز کرده بود یک کارگاه ساخت لوازم پلاستیکی برای خود دست و پا کرد و نام آن را Cheung kong گذاشت.

دیری نپایید که کارگاه کوچک به یک کمپانی بزرگ ساخت اسباب بازی و گلهای پلاستیکی تبدیل شد. در ۳۰ سالگی کنار کمپانی و کارخانه، آغاز به خرید زمین و املاک در هنگ کنگ نمود. به طوری که در زمان کوتاهی پس از دولت هنگ کنگ، او بزرگترین زمین دار این منطقه شناخته شد.

کمپانی های او هم اکنون در بیش از ۲۴ کشور دنیا چون آمریکا، کانادا، انگلستان، آلمان و فرانسه نماینده دارد و بازار کالاهای این کمپانی ها بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

انواع هتل ها، ترمینال ها، کارخانجات کوچک، کالاهای گوناگون، کمپانی های ارتباطی، ترابری و انرژی، همه از جمله دارایی های او می باشند. راز پیروزی او در اعتماد به نفس بالای اوست.

 وی از کارگری و فروشندگی به چنین جایگاهی دست یافت. همواره شیفتگی به دانش و نوآوری تازه داشت. گرچه در دوران کودکی و نوجوانی از تحصیل بازماند، اما هرشب بدون خستگی پیش از خواب کتاب می خواند. دیگر اینکه او دارای خلاقیت و نوآوری در بیشتر قلمرو صنعتی اش و برای همه ی کالاهایش بود، و در این زمینه آوازه  و شهرتی شگفت به دست آورده بود. وی افزون بر چین، در هنگ کنگ هم با نام تواناترین مدیر و سرمایه دارترین کارآفرین شناخته شده است.

منبع : کتاب نابغه های کارآفرین

دیدگاهتان را بنویسید