قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه > بهداشت و سلامت > آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟

آیا همیشه احساس خستگی می کنید؟

اگر هنگامیکه صبح از خواب بیدارمی شوید ، هنوز هم احساس خستگی و کسل بودن دارید؟اگر پس از هشت ساعت خواب بیرون آمدن از رختخواب برایتان عذاب اور و سخت است؟ این مطلب را بخوانید.

ایا همیشه احساس خستگی می کنید؟
ایا همیشه احساس خستگی می کنید؟

کاملا” طبیعی است که در پایان روز احساس خستگی و کمبود انرژی بکنید، اما برخی از افراد طی روز و بطور مداوم احساس خستگی می کنند و انگار که چند روز است که نخوابیده اند.

عادت های ناسالم و شیوه زندگی عامل اصلی خستگی هستند. رژیم غذایی نامناسب، عادت های بد خوابیدن و عدم ورزش و  تمرین بدنی به شدت توانایی بدن شما برای تولید انرژی را تضعیف می کند.

عادات خوابیدن

بزرگسالان نیاز به هفت تا هشت ساعت خواب روزانه برای سلامتی هورمونی، روانی و متابولیکی مطلوب دارند. هدف ۸ ساعت خواب با کیفیت است.اگر احساس می کنید وقت کافی ندارید ، از چیزهای دیگر بزنید.

تکنولوژی را به تخت خوابتان راه ندهید

دستگاه هایی مثل تلویزیون ، موبایل ، تبلت و لپ تاپ نوری تولید می کنند که بدن شما رگول می زنند بدین ترتیب که بدن شما فکر می کند هنوز روز استو ساعت بدن شما را بهم می زند.

اتاق خواب شما نباید بیش از حد گرم و یا خیلی سرد باشد.

کارشناسان معتقدند که درجه حرارت اتاق خواب باید بین ۱۵ تا ۱۹ درجه باشد.وقتی که شما خواب هستید دمای بدن شما کاهش می یابد و اگر اتاق شما خنک باشد این روند سریعتر می شود.

دکمه چرت زدن (snooz) ساعت را نزنید.

هنگامی که شما دکمه چرت زدن را فشار می دهید و دوباره به خواب می روید، فرض می کنید که یک زنگ نادرست بوده و با خوشحالی دوباره در محدوده عمیق خواب قرار می گیرد.وقتی که پس از چند دقیقه زنگ دوم به صدا در می آید ، شما احساس غم بیشتری  نسبت به زنگ اول می کنید.

این احساس می تواند به مدت ۴ ساعت ادامه داشته باشد و روز شما را خراب کند.

عادات غذا خوردن

نخوردن غذا به مقدار کافی –گرسنگی- یا خوردن غذاهای نا مناسب باعث خستگی شما می شود. به عنوان مثال، اگر بدن شما به اندازه کافی آهن نداشته باشد، احساس تنبلی و تحریک پذیری می کنید و قادر به تمرکز نیستید. این به این دلیل است که عضلات و سلولهای شما اکسیژن کافی ندارند.

برای افزایش میزان آهن خود، سبزیجات با  برگ سبز تیره، لوبیا و آجیل مصرف کنید. آنها را با غذاهای غنی از ویتامین C مانند پرتقال، فلفل، بروکلی و توت فرنگی ترکیب کنید.

همچنین سعی کنید روز خود را با یک صبحانه سالم که حاوی پروتئین و کربوهیدراتهای پیچیده است شروع کنید. شکر و کافئین ممکن است یک حس تحریک فوری به شما بدهند اما این احساس طولانی نیست.قند خون شما بالا می رود  و بعد سقوط می کند.

ورزش کردن:

خیلی از مردم از ورزش کردن گریزان هستند به این بهانه که “خیلی خسته هستند”.ورزش یک تقویت کننده انرژی طبیعی است. این جریان خون را افزایش می دهد و به شما کمک می کند بهتر بخوابید.اگر پس از تغیرر رژیم غذایی خود یا ورزش کردن هنوز هم احساس خستگی می کنید با پزشک خودتان مشورت کنید چرا که ممکن است مشکل تنفس در خواب را داشته باشید که عامل حملات قلبی است.

هر کاری که می کنید خواب راحت و با کیفیت را یکی از اولویت های خود قرار دهید که زندگی سالمتر و شادتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید